Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان‌های کره جنوبی «لی میونگ باک» را که به فساد مالی متهم شده است، برای پاسخ به پاره‌ای از سوالات احضار کردند.

ایران آنلاین / دادستان‌های کره جنوبی از «لی میونگ باک» رئیس‌جمهور اسبق این کشور، به اتهام گرفتن رشوه بازجویی می‌کنند. اخیراً یک رسوایی مالی سطوح عالی‌رتبه کره جنوبی را فرا گرفته است و مقامات زیادی در این رابطه بازجویی و بررسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان‌ها از لی خواسته‌اند در 14 مارس برای پاسخ به سوالات حاضر شود. یکی از این دادستان‌ها گفت: «ما باید از لی بازجویی کنیم تا حقیقت برملا شود. از آنجایی که به او زمان کافی برای آماده شدن برای پاسخ به سوالات دادیم، انتظار داریم او در این جلسه حاضر شود».

لی انجام هر گونه کار اشتباهی را رد کرده و می‌گوید پشت تحقیقات درباره اتهامات رشوه‌گیری، فراخواندن خانواده و افراد مورد اطمینان او و هجوم به خانه‌ها و دفاترشان، انگیزه‌های سیاسی وجود دارد.

دادستان‌های سئول ماه گذشته دفاتر شرکت «سامسونگ الکترونیک» را به عنوان بخشی از تحقیقات خود بازرسی کردند. بازرسان به دنبال مدارکی هستند که نشان دهد سامسونگ -شرکت خانوادگی لی- را از لحاظ مالی حمایت کرده است.

«جی وای. لی» وارث گروه سامسونگ علیرغم محکوم شدن به تحمل حبس به دلیل رشوه گرفتن، اختلاس و ارتباط با پرونده فساد مالی پارک گون-هه، ماه گذشته آزاد شد.

دادستان‌ها ماه گذشته «پارک گون-هه» رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی، را که سال گذشته از سمتش برکنار شد به 30 سال حبس محکوم کردند. پارک برای اتهاماتی مانند سوءاستفاده از قدرت، رشوه و توسل به اجبار برای انجام برخی امور هنوز هم دادگاهی می‌شود.  / باشگاه خبرنگاران


منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس عرب ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه در پی وقوع سرقت در یک شرکت فعال شهرک صنعتی سمنان موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از سرقت مقادیری ضایعات مس، سیم برق و اتصالات در این شرکت لوله بود.

وی ضمن بیان اینکه با تلاش هوشمندانه پلیس هویت سارق شناسایی شد، افزود: متهم در حاشیه شهر سمنان طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه این سارق از نگهبانان سابق این شرکت بوده است، ابراز داشت: متهم در بازجویی به جرم خود اعتراف کرده است.

عرب ضمن بیان اینکه متهم فرد معتاد است، تصریح کرد: تأمین هزینه تهیه مواد مخدر انگیزه او از این سرقت عنوان شده است.

وی افزود: پرونده متهم تکمیل و برای ادامه سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا ارجاع داده شد.

کد خبر 6098056

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای