Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا-رييس اتاق بازرگاني البرز امنيت سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال فراگير را مستلزم تغيير نگاه نسبت به مولفه سرمايه و سرمايه گذاري عنوان کرد.

رحيم بنا مولايي روز سه شنبه در نشست هم انديشي استفاده بهينه از نمايشگاه توانمندي هاي توليدي در اتاق بازرگاني البرز، گفت: در جامعه شاهد برخي برداشت هاي غلط و غير منطقي نسبت به سرمايه دار و توليد کنندگان هستيم که اين مشکل تمايل صاحبان سرمايه به کار آفريني را به نحو بارزي کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: بايد فرهنگ جامعه به سمتي هدايت شود تا نگاه به سرمايه گذار تغيير کند تا صاحبان سرمايه با عشق و علاقه وافر و بدون دغدغه در عرصه کار آفريني و ايجاد اشتغال وارد صحنه توليد شوند.
وي تغيير نگاه فرهنگي درمباحث عملياتي شدن `اقتصاد نفتي به غير نفتي` و `اقتصاد دولتي به خصوصي` و نيز ` تغيير در الگوي مصرف ` را از ضروريات و الزامات تحول در توليد و اشتغال و حرکت پرشتاب به سمت اجراي اقتصاد مقاومتي دانست.
رييس پارلمان بخش خصوصي البرز همچنين پويايي جامعه را وابسته به ترويج و تقويت فرهنگ خودباوري دانست و گفت: بايد مصرف کنندگان ما اين واقعيت را بپذيرند که بسياري از محصولات ساخت کشور از لحاظ مرغوبيت قابل رقابت با محصولات خارجي است.
وي با اشاره به اينکه بسياري از مردم چين علاقه اي به خريد محصولات توليدي کشورشان ندارند، گفت: ما از اين فرصت و موقعيت استفاده کرده و در حال حاضر برخي از محصولات کشورمان از جمله محصولات صنايع غذايي، شيميايي، پوشاک و دارويي را به چين صادر مي کنيم.
وي هماهنگي با آموزش و پرورش و دانشگاه ها براي بازديد دانش آموزان و دانشجويان از نمايشگاه توانمندي هاي استان البرز در روزهاي خاص را از برنامه هاي اتاق بازرگاني البرز عنوان کرد و افزود: حضور اهالي علم بستر ساز ترويج فرهنگ خريد و مصرف محصولات وطني است.
وي با اشاره به استقبال فعالان اقتصادي براي حضور فعال در نمايشگاه دائمي توانمندي هاي توليدي، صنعتي و خدماتي استان گفت: نظر به اينکه هيات هاي تجاري خارجي در سفر به البرز به دليل محدوديت زماني موفق به مشاهده انواع محصولات استان نمي شوند، لذا در بازديد از اين نمايشگاه با توانمندي هاي بخش توليد البرز آشنا و بستر براي توسعه صادرات استان فراهم خواهد شد.
وي افزود: در اين نمايشگاه براي هر واحد توليدي صادرات محور يک مکان مناسب درنظر گرفته شده است تا محصولات توليدي خود را در معرض ديد بازديد کنندگان قرار دهند.
بنامولايي از رونمايي سايت تجارت الکترونيک و ايجاد نمايشگاه دايمي توانمندي هاي استان به عنوان حرکتي موثر درحذف واسطه هاي مجازي نام برد و اظهارکرد: فعالان اقتصادي مي توانند با مراجعه به پورتال اتاق بازرگاني استان هرکدام يک صفحه از اين سايت را براي معرفي و عرضه محصولات توليدي واحدهايشان اختصاص دهند .
وي با اشاره به اجرايي شدن طرح دولت الکترونيک اظهار کرد: صرفه جويي در وقت و هزينه ها از مزاياي اين طرح است، لذا امروزه بسياري از کسب کار ها و مشاغل الکترنيکي و سيستمي شده است.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به فضاي به وجود آمده در نمايشگاه توانمندي هاي توليدي، صنعتي و خدماتي استان ما از همياري دانشگاهها و آموزشکده ها ي فني و حرفه استقبال مي کنيم.
رييس پارلمان بخش خصوصي البرز با تاکيد بر ضرورت حاکميت فرهنگ دلار سازي به جاي دلار سوزي در جامعه گفت: بايد به نحوي برنامه ريزي شود تا فرزندان مان از کودکي با روشهاي کسب و کار و خودباوري آشنا شوند .
بنامولايي افزود: امروزه خيلي از محصولاتي که به نام خارجي در کشور به فروش مي رسد ساخت داخل کشور است و بسياري مصرف کنندگان نا آگاهانه خريدار محصولات داخلي با برچسب و ليبل خارجي هستند .
گفتني است، در پايان اين جلسه اعضاي اين نشست از نمايشگاه توانمندي هاي توليد و صنعتي استان در اتاق بازرگاني البرز ديدن کردند.
نمايشگاه توانمندي هاي توليد صنعتي استان البرز با هدف آگاهي هيات هاي تجاري خارجي از توانمندي هاي بخش توليد استان در راستاي توسعه صادرات محصولات توليدي البرز فراهم شده است.
در اين نمايشگاه براي هر واحد توليدي صادرات محور يک مکان مناسب به صورت قفسه در نظر گرفته شده تا محصولات توليدي را در معرض ديد بازديد کنندگان قرار دهند.
7411/1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

عبدالملکی اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان