Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@11:21:18 GMT

خروج روستاییان و عشایر توانمند از کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۶۶۱۶

خروج روستاییان و عشایر توانمند از کمیته امداد

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۲۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد که توانمند شده و درآمد پیدا کرده‌اند از حوزه حمایتی خارج و بیمه پایه می‌شوند، اما بدلیل آنکه در ابتدای راه هستند کمیته امداد حق بیمه آن‌ها را تامین و صندوق بیمه روستاییان نیز دو برابر آن را از دولت دریافت و تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری ایسنا: به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۲۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد که توانمند شده و درآمد پیدا کرده‌اند از حوزه حمایتی خارج و بیمه پایه می‌شوند، اما بدلیل آنکه در ابتدای راه هستند کمیته امداد حق بیمه آن‌ها را تامین و صندوق بیمه روستاییان نیز دو برابر آن را از دولت دریافت و تامین می‌کند.

محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه اجتماعی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه حرکت از نظام مساعدت اجتماعی به لایه بیمه پایه استراتژی نظام رفاه است گفت: تفاهم نامه امروز با کمیته امداد تحقق بخش این استراتژی است و بر این اساس ۱۲۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد که توانمند شده و درآمد پیدا کرده‌اند از حوزه حمایتی خارج و وارد بیمه پایه می‌شوند، اما، چون ابتدای راه هستند کمیته امداد پذیرفته حق بیمه آن‌ها را تامین کند، البته صندوق هم دو برابر آن را از دولت دریافت و تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه نظام چندلایه تامین اجتماعی به سه لایه مساعدت اجتماعی، بیمه‌های پایه و تکمیلی تقسیم می‌شود افزود: جمعیت فاقد توان کار در لایه مساعدت اجتماعی قرار می‌گیرند و در لایه بیمه پایه افراد مشغول به کار وارد شده و این توانایی را دارند که مبلغی برای دوران بازنشستگی و ازکار افتادگی بپردازند.

واعظ مهدوی ادامه داد: این تفاهم نامه امکان افزایش جمعیت تا ۱۴۰ هزار نفر را پیش بینی کرده است. همچنین اگر بعد‌ها جمعیت هم بیشتر شود تفاهم نامه‌های بعدی پیش بینی شده است. چنانچه مددجویانی از کمیته امداد مایل باشند غیر از کمک امداد، حق سرانه بدهند، با معرفی امداد به صندوق بیمه اجتماعی ملحق می‌شوند و صندوق دو برابر پرداختی آن‌ها را تامین و تحت شمول قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه گام مهمی در حمایت اولیه گروه‌های نیازمند مساعدت اجتماعی و خروج از پوشش حمایتی و ورود به بیمه‌های پایه بعد از توانمندسازی است و امیدوارم این افراد به سطوح بالاتر بیمه‌های تکمیلی برسند گفت: تلاش می‌کنیم کمک‌های دولت را در لایه بیمه‌های پایه معطوف به همگان کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: هدف گذاری ما پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر است. برآورد ما پوشش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار فاقد بیمه در این حوزه است. تا کنون ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند و با این قرارداد به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابند. امیدواریم به یک جدول زمانی برای افزایش نرخ پوشش در سال آینده برسیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Jjr

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد