Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پهلوان، مدیر موزه بزرگ خراسان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص کتاب نفیس «معرفی موزه بزرگ خراسان»، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 2017، سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد، مجموعه‌ای از آثار تاریخی موزه‌ای منحصر به فرد، از چهارده قرن هنر و تمدن ایران را که از موزه‌های مهم کشور انتخاب و جمع‌آوری شده است، در موزه بزرگ خراسان به نمایش عموم گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه این کتاب در طول تاریخ موزه‌داری ایران برای اولین‌بار به چاپ رسیده است، ادامه داد: انتخاب مشهد در سال 2017، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی بسیار مناسب و نقطه عطفی برای گردشگری اسلامی و مذهبی در مشهد است.
مدیر موزه بزرگ خراسان با بیان اینکه 200 اثر موزه‌ای از آثار شاخص دوره اسلامی ایران در این نمایشگاه وجود دارد، ابراز کرد: سکه، سفال، ظروف فلزی، قرآن و نسخ خطی از جمله این آثار است.
پهلوان با اشاره به اینکه این کتاب به همت کرم میرزایی ، لیلا خاموشی، ام‌البنین غفوری جمع‌آوری شده است، افزود: این کتاب توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری موزه ملی ایران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، موزه بزرگ خراسان به تازگی منتشر شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات

به گزارش قدس خراسان، هاشم طلائیان هنرمند بجستانی که به دعوت کشور امارات در این رویداد شرکت کرده است دو اثر قرآنی‌اش را که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود را با هماهنگی موزه حرم مطهر رضوی، در این نمایشگاه جهانی به معرض دید عموم هنرمندان و مردم جهان قرار داده است.

این دو اثر که ابعاد هر کدام ۸۰ در ۱۲۰ است مشتمل بر آیات شریف آیت الکرسی و سوره مبارک وضحی است.

یکی از این آثار در اوصاف شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است که طلائیان در گذشته آن را به موزه حرم مطهر اهدا کرده است.

هنرمندان خارجی با این دقت و حوصله به آثار هنرمند ایرانی، نگاه می‌کنند و این همه پیچیدگی و ظرافت و رنگ بندی برایشان جای تعجب دارد.

نکته قابل توجه اینکه آثار این هنرمند ایرانی سبب گرایش به قرآن یک هنرمند آلمانی بعد از دیدن آثار هاشم طلائیان در نمایشگاه جهانی هنر امارات شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود