Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - معاون امور عمليات جنگي نايب رئيس سازمان نيروهاي مردمي عراق (الحشد الشعبي) مي گويد اين ايراني ها بودند که صادقانه وارد جنگ با تروريسم شدند و اين امر را در عراق، سوريه و لبنان نشان دادند.

ابو علي بصري روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا همچنين تاکيد کرد نقش مستشاران نظامي ايران در جنگ عليه تروريسم به منحصر به فرد و ضروري بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين فرمانده ارشد الحشد الشعبي افزود `از آغاز عمليات نظامي عليه باندهاي تروريستي داعش، مستشاران ايراني در کنار ما بودند و همه اين مسئله را مي دانند و محرمانه نبود ` .
وي افزود : ` مشاوران ايراني با کمال اخلاص و راستي مشورتهاي لازم را به نيروهاي مسلح و فرماندهان در صحنه هاي جنگ ارائه مي کردند ، لذا آنان از آغاز جنگ ما با باندهاي تروريستي، شريک ما بودند ` .
در بخش ديگري از اين مصاحبه معاون نايب رئيس سازمان الحشد الشعبي در امور عملياتي افزود ` مي توانيم بگوئيم پس از صادر شدن فتواي مقدس مرجعيت ديني مبني بر جهاد کفائي، اين ايراني ها بودند که نقش بسزائي در به وجود آمدن الحشد الشعبي و آموزش دادن و مسلح کردن نيروهايش ايفاکردند، و ايراني ها بودند که ما يحتاج اين نيرو که به فتواي مرجعيت لبيک گفت را در اختيارش گذاشتند.
وي تاکيد کرد `جمهوري اسلامي ايران کاملا صادقانه وارد جنگ با تروريسم شد و اين امر را در عراق، سوريه و لبنان نشان داد.
بصري افزود: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا در کنار مقاومت اسلامي عليه تروريسم ايستاد و حمايت خود را از نيروهاي مقاومت در همه مناطق و در شکل هاي مختلف انجام داد و لحظه اي دست از اين حمايت برنداشت.
**مستشاران شهيد
به گفته فرماندهان ميداني الحشد الشعبي عراق، مستشاران نظامي جمهوري اسلامي ايران با وجود تعداد اندک در مقايسه با ساير کشورها، بر خلاف آنها پا به پاي رزمندگان عراقي حتي در خطوط مقدم حضور داشتند و حين انجام ماموريت هاي مستشاري چندين شهيد و زخمي دراين راه داده اند.
برخي از شاخص ترين مستشاران شهيد ايراني در جريان نبرد با داعش در عراق سرداران حميد تقوي (شهادت 6 ديماه 93 در منطقه سامراء)، شعبان نصيري (شهادت 4 خرداد 96 غرب موصل) و همچنين مهدي نوروزي (شهادت 20 دي 93 - سامراء)، هادي ذوالفقاري (شهادت 26 بهمن 93 - سامراء) و علي يزداني (3 فروردين 94- منطقه نهروان جنوب بغداد) هستند.
تصاوير بزرگي از اين شهداي ايراني مدافع حرم و مبارزه با تروريسم در کنار ديگر شهداي عراقي مبارزه با تروريسم در شهرهاي مختلف عراق زينت بخش خيابان هاي اين کشور شده است.
خاورم**380**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح