Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی با اشاره به آغاز فرایند اجرایی دهمین دوره جشنواره فارابی گفت: در دهمین دوره این جشنواره دو جایزه ویژه اخلاق و تربیت و مطالعات میان رشته‌ای برای اولین بار اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین میرزایی در نشست خبری امروز که در محل پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره فارابی، افزود: فرآیند اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی از امروز آغاز شده است و متقاضیان تا 31 اردیبهشت ماه سال ۹۷ مهلت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان این جشنواره خبر داد و خاطر نشان کرد:  برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار خواهند گرفت.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی با بیان این‌که برای آغاز فرآیند اجرایی دهمین دوره این جشنواره جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزار شد، ادامه داد:  بر اساس مصوبات این شورا قرار شد تعداد گروه‌های این جشنواره از 12 گروه به 14 گروه افزایش یابد.

میرزایی به گروه‌های تخصصی دهمین جشنواره خوارزمی اشاره و تاکید کرد: گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان به دو گروه فلسفه، منطق و کلام و اخلاق، ادیان و عرفان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: همچنین گروه فقه، اصول و علوم قرآنی و حدیث نیز به دو گروه فقه و اصول و علوم قرآنی و تفسیر حدیث تبدیل شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی از اعطای جایزه ویژه اخلاق در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: برای اولین بار قرار است جایزه ویژه اخلاق و تربیت در دهمین دوره این جشنواره اعطا شود که این جایزه با حمایت آیسسکو و یونسکو ارائه می شود.

میرزایی همچنین یادآور شد: همچنین در دهمین دوره این جشنواره جایزه ویژه مطالعات میان رشته‌ای نیز با حمایت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعطا خواهد شد.

به گفته وی، برگزیدگان این جوایز از میان آثار ارسالی به جشنواره انتخاب خواهند شد.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: برنامه داریم در فرآیند داوری آثار از توان انجمن‌های علمی بیشتر استفاده کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین در دریافت آثار علاوه بر افراد حقیقی، افراد حقوقی نیز می‌توانند آثار مربوط به این جشنواره را ارسال کنند، مانند ناشران که در زمینه علوم انسانی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دریافت بخشی از آثار در این جشنواره به صورت الکترونیکی است، بنابراین می‌توانیم در این دوره از مشارکت اعضای هیات علمی خارج از شهر تهران نیز بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی گفت: همچنین تاکید شده در هر کمیته این جشنواره از یک عضو هیات علمی خانم استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاگر یک کنسرت ویژه در فرهنگسرای نیاوران باشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، گروه شش نفره فلامنکو به سرپرستی رُمیک هُوانسیان ساعت ۱۷ روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه کنسرتی را در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می کنند.

مسیر، پیدایش، دیوانگی، نسیم، کودکانه، آخرین خاطره، ایروان، به یاد گرانادا، تحول، شفق، عشق حقیقی، پدر و دنیای جدید قطعات اجرایی در این کنسرت هستند که توسط رمیک هوانسیان خلق شده‌اند.

رمیک هوانسیان، پارسا حقیقت زاد و امیرحسین بختیار معصوم نوازندگان (گیتار)، پوریا بابائی (ویولون)، آرشام زکی‌زاده قریه علی (گیتار باس) و آریل بغوزیان سوارانی (پرکاشن) اعضای گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

رمیک هوانسیان متولد سال ۱۳۵۵ در تهران است که از ابتدا به فراگیری سازهای پیانو و گیتار پرداخته و در ادامه برای تکمیل آموخته‌هایش دوره‌هایی را در کشور اسپانیا زیر نظر استادان بزرگ فلامنکو گذرانده است.

کد خبر 6100647 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تماشاگر یک کنسرت ویژه در فرهنگسرای نیاوران باشید
  • کتابخانه شخصی مرحوم کریم مجتهدی در اتاق کارش دایر شد
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند