Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری به منظور صیانت از خانواده،همایش خانواده با محوریت همدلی در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران گزارشی از برگزاری همایش خانواده که با حضور 110 نفر از مددجویان کمیته امداد مناطق 19 و 16 برگزار شد ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با اشاره به برگزاری همایش خانواده با محوریت همدلی، گفت: همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری همایش خانواده با حضور دکتر وزیرپناه روانشناس و مشاور خانواده و 110 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد منطقه 19 و 16 تهران برگزار شد.


وی با اشاره به لزوم ترویج همدلی در بین خانواده ها، افزود: همدلی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند انسان‌های دیگر را حتی وقتی با او تفاوت دارند، بپذیرد و به آن‌ها احترام بگذارد؛ اعضای خانواده باید از یکدیگر در شرایط خاص دفاع کنند، بیگانگی اعضای خانواده از همدیگر نشان بیماری نهاد خانواده است و اتحاد، محبت و نشاط از جمله ویژگی های خانواده های سالم است.


سامانی به برخی آثار مثبت همدلی در بین اعضای خانواده اشاره و بیان کرد: پیشگیری از رفتارهای ناخوشایند و ایجاد احساس خوشایند و مثبت در طرفین، جلوگیری از تعارض ها و سوء تفاهم ها، اخذ تصمیم صحیح تر، احساس آرامش و افزایش ادراک افراد، افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی، تقویت امنیت روانی و آسایش خاطر، میل به شرکت در فعالیت های گروهی از جمله آثار مثبت همدلی در بین اعضا در روابط خانوادگی و اجتماعی است.


دکتر وزیرپناه،روان شناس و مشاور خانواده نیز در این همایش با بیان احادیث، روایات و مبانی قرآنی به اهمیت و جایگاه تحکیم خانواده در دین اسلام پرداخت و گفت: خانواده به عنوان نهاد اصلی جوامع بشری محسوب می شود و باید با مراقبت، مهر و عشق ورزی این نهاد سالم بماند.


وی با اشاره به تفاوت همدلی و همدردی،بیان کرد:همدلی درک آنچه دیگران احساس می‌کنند، بخاطر اینکه خودتان هم همان احساس را عیناً تجربه کرده‌اید یا اینکه می‌توانید خودتان را دقیقاً در همان شرایط بگذارید و همدردی به دشواری‌ها و سختی‌هایی که اشخاص در طرف مقابل از آن رنج می‌کشند، اذعان کنند و درد آنها را تسکین داده و یا آنها را آسوده‌خاطر کنند.


این روانشناس و مشاور خانواده در ادامه به برخی از موانع همدلی اشاره کرد و گفت: بزرگ نمایی، قضاوت کردن، ریزنمایی و درشت نمایی، سرزنش کردن و به رخ کشیدن از جمله موانع همدلی است.


دکتر وزیرپناه گفت: بانوان و بالاخص مادران عامل اساسی در ایجاد همدلی در بین اعضای خانواده هستند؛ مادران همانگونه که مایه تسکین آلام خانواده هستند،محور وحدت و هماهنگی بین آنان نیز هستند.


شایسته ذکر است؛ اجرای سرود توسط گروه سرود پیروان ولایت و قرعه کشی برای اعزام 12 نفر به سفر زیارتی مشهد مقدس و شش نفر به کربلای معلی از دیگر برنامه های این همایش بود.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک می‌شود

ایسنا/فارس دانشگاه شیراز در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه، میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک خواهد بود.

مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ضمن اعلام این خبر، به تشریح ویژه‌برنامه‌های نهمین همایش ملی ادبیات کودک پرداخت و گفت: این همایش که با موضوع «بررسی بازنمایی و جایگاه خانواده در ادبیات کودک و نوجوان» ترتیب یافته است، طی دو روز با حضور جمعی از صاحب‌نظران، پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

سعید حسام‌پور با بیان این مقدمه که یکی از مجراهای تأثیر ادبیات کودک بر مخاطب نوع بازنمایی‌هایی است که این آثار از واقعیت جامعه و نیز واقعیت‌های گوناگون اجتماعی به این مخاطب ارائه می‌دهند، اظهار کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین واقعیات اجتماعی است که هسته‌ اصلی زندگی کودک و نوجوان و نیز جامعه را تشکیل می‌دهد اینکه تا چه اندازه تنوع شکل‌ها و روابط گوناگون خانوادگی و نیز نقش هر عضو خانواده در زندگی آن به مخاطب معرفی می‌شود نقشی مؤثر بر نوع نگاه مخاطبان به خانواده و اعضای آن دارد. از همین‌رو، مرکز مطالعات ادبیات کودک، موضوع نهمین همایش ملی خود را «بررسی بازنمایی‌ و جایگاه خانواده در ادبیات کودک و نوجوان» انتخاب کرد.

به‌گفته‌ دبیر علمی همایش ملی ادبیات کودک، آیین گشایش این همایش، ساعت ۸ صبح ۲۶ اردیبهشت‌، در تالار علامه جعفری دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار خواهد شد و در طول دو روز، ۳۷ مقاله به‌صورت سخنرانی و پوستر در پیوند با موضوع و محورهای اعلام‌شده، از سوی پژوهشگران ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۳ کارگاه تخصصی: «آشنایی با برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان ازطریق بازی‌های فکری‌ - فلسفی»، «آشنایی با داستان‌ها و انیمیشن‌های مناسب برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان» و «کارگاه نوشتن خلاق به زبان عربی» در این همایش برگزار خواهد شد.

حسام‌پور بیان کرد: در نهمین همایش ملی ادبیات کودک، نشست تخصصی «ادبیات کودک و تربیت شهروندی» با همکاری مشترک قطب تربیت شهروندی دانشگاه شیراز و مرکز مطالعات ادبیات کودک، با حضور صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز از حضور پژوهشگران غیرایرانی نیز در این همایش خبر داد و گفت: در نهمین همایش ادبیات کودک متخصصان و پژوهشگرانی از کشورهای برزیل، عمان و امارات سخنرانی خواهند داشت.

وی ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش، یادآور شد: محورهای نهمین همایش ملی ادبیات کودک، عبارت است از: بررسی بازنمایی انواع خانواده در ادبیات کودک ایران (خانواده هسته‌ای، تک‌فرزندی، چندفرزندی، تک‌والدی، خانواده‌های ترکیبی...)؛ بررسی بازنمایی اعضای خانواده، نقش هریک در خانواده و نیز روابط هریک با خانواده در ادبیات کودک و نوجوان و خانواده‌های طبقات مختلف اجتماعی، فرهنگی، قومی و خانواده‌های شهری و روستایی؛ بررسی بازنمایی خانواده سنتی، خانواده مدرن و خانواده پسامدرن؛ بررسی بازنمایی نوع خانه، ساختمان و امکانات آن و مسائل و مشکلات خانوادگی (آن‌گونه که در ادبیات کودک و نوجوان بازتاب یافته‌اند)؛ بازنمایی حضور و نقش موبایل، کامپیوتر، فضای مجازی و رسانه‌ها در خانواده؛ بررسی تحول بازنمایی خانواده در ادبیات کودک و نوجوان دهه‌های اخیر و مقایسه ادبیات کودک ایران و جهان با توجه به محورهای یادشده.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، حسام‌پور در ادامه با یادآوری اینکه این همایش با همکاری همه‌جانبه و پشتیبانی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز برگزار خواهد شد، از دیگرهمکاران برگزاری این همایش از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کانون پرورش فکری و فرهنگی استان فارس، سازمان آموزش و پرورش فارس، دانشگاه فرهنگیان و استانداری فارس نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک شد
  • جـشن خیلی دخـترونه «المـاس سـرخ» برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ‌دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک می‌شود
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید در پی بارش‌های سیل‌آسای سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید بارشی در سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود