Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@10:34:37 GMT

سازمان سینمایی و اولویتی که جابجا شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۷۴۰۴

سازمان سینمایی و اولویتی که جابجا شده است

به گزارش جهان نيوز، نظام نامه جدید اکران سال های ۹۷ و ۹۸ روز جمعه ۱۱ اسفندماه در حالی از سوی سازمان سینمایی منتشر شد که در چند ماه اخیر اعتراض ها به وضعیت اکران در سینماها و مساله فیلمسوزی زیاد شده است و بارزترین اعتراض را احمد نجفی تهیه کننده فیلم «من یک ایرانی ام» بروز داد که البته شیوه اعتراض وی که به گِل گرفتن در ساختمانی که شورای صنفی نمایش در آنجا تشکیل جلسه می دهد منجر شد، مورد پسند اهالی سینما قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزها وضعیت نابسمان اکران و فیلم هایی که با کمترین هفته های اکران از پرده پایین می آیند و فروش های ناچیز آنها به ضرر اقتصادی برای صاحبان آثار منجر می شود به یکی از پاشنه آشیل های سینما تبدیل شده و تنظیم دیرهنگام آیین نامه اکران در سال آینده و ابلاغ نشدن آن به صنوف و همچنین مشخص نشدن اعضای جدید شورای صنفی نمایش بر این مشکل افزوده است.

همچنین هنوز تعداد و اسامی فیلم های اکران نوروز ۹۷ و سرگروه های سینمایی نیز مشخص نشده است و همین امر باعث ایجاد نگرانی بین اهالی سینما شده و در چنین شرایطی سازمان سینمایی در گفتگوهایی با برخی سینماگران که بعضا برخی از آنها نامشان در راس انتقادها به شکل گیری وضعیت نابسمان اکران مطرح است، به تمجید از نظام نامه جدید اکران که توسط خود سازمان اعلام شده می پردازد و این سوال را به شکل پررنگ ایجاد کرده است که آیا این نظام نامه در ذات دچار مشکلاتی است که نیاز به تهیه و انتشار گفتگوهایی حمایتی از سوی نهاد دولتی دارد؟

چرا باید در فاصله چند روزه از ابلاغ این نظام نامه که بندهایی از آن دارای ابهام است، سازمان سینمایی اقدام به انجام مصاحبه های جانبدارانه با چند تن از اهالی سینما کند آنهم وقتی که ممکن است این افراد نماینده همه اقشار سینما نباشند. سوالی که پیش می آید این است که متولی دولتی سینما چه نیازی به گرفتن مصاحبه های این چنینی دارد؛ کاری که اصولا جشنواره های خصوصی هم دیگر چند سالی است اقدام به انجام آن نمی کنند.

مساله بعدی این است که ابعاد مختلف این نظام نامه، ضعف ها و قوت های آن بهتر است توسط رسانه ها مورد ارزیابی قرار بگیرد نه اینکه سازمانی که خودش این نظام نامه را تدوین کرده است صرفا به تایید آن بپردازد.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حمیدرضا بشیری‌فراز مدیر انتشارات فارابی، درباره حضور این نشر در نمایشگاه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: پس از سال‌ها رکود و توقف در این مرکز، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، با بیش از یکصد عنوان کتاب در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فارابی ۱۶ عنوان کتاب جدید را در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی می‌کند، افزود: از این ۱۶ عنوان کتاب، ۱۵ اثر، تألیفی و حاصل پژوهش و نگارش برجسته‌ترین متفکران عرصه سینمایی در کشور است.

بشیری افزود: کتاب‌های تألیفی در سطح کاربردی هستند و تلاش شده تا اندکی از پژوهش‌های صرفاً نظری فاصله گرفته شود چراکه سینمای امروز ایران نیازمند تحقیقاتی است که بتواند در بهبود هرچه بهتر وضعیت سینمای ایران کارآمد باشد. از این رو این هم‌افزایی میان مجموعه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما در این مرکز این است که به یک غبارروبی از مطالعات سینما در ایران دست یابیم و بتوانیم پابه‌پای تغییرات مباحث نظری و عملی در زمینه سینما در جهان گام برداریم که از این رو به سراغ موضوعات جدید مغفول در سینما رفته‌ایم.


لازم به ذکر است انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان اصلی مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت ماه پذیرای خانواده سینما، اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229898 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • «آبی روشن» پروانه نمایش گرفت
  • حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
  • «آبی روشن» پروانه نمایش گرفت/ اکران به زودی در سینماها
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد