Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:01:36 GMT

حمایت هنرمندان البرزی از کمپین من صدای آب هستم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۷۷۱۰

حمایت هنرمندان البرزی از کمپین من صدای آب هستم

بسیاری از کارشناسان معتقدند که آثار هنری نظیر فیلم و نمایش و ترانه و… می‌تواند تأثیر بسزایی در جلب افکار عمومی و توجه بیشتر به موضوعاتی نظیر کم‌آبی داشته باشد لذا ما با تولید فیلم در این زمینه سعی در همه سازی و اهمیت این مهم داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگارانه؛درحالی ‌که برخی هنرمندان با راه‌اندازی پویش‌های مردمی درصدد برآمده‌اند توجه مردم را به بحران‌های زیست‌محیطی نظیر کم‌آبی، خشکسالی، آلودگی هوا و… غیره جلب کنند، رییس بسیج هنرمندان استان البرز از پویش «من صدای آب هستم» حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌هاست که برخی مسئولان و رسانه‌ها بحران خشکسالی و کم‌آبی را فریاد می‌زنند و آن را جدی‌ترین بحران کشور در سال‌های آینده می‌خوانند، اما انگار تا سرمان به سنگ نخورد و چیزی را به چشم نبینیم آن را باور نمی‌کنیم. همین ساختمان پلاسکو؛ سال‌ها بود که اخطار پشت اخطار می‌دادند که ایمنی ندارد، اما گوش کسی بدهکار نبود تا ساختمان جلوی چشم‌مان فروریخت و انگشت به دهان ماندیم. تا دریاچه ارومیه جلوی چشم‌مان خشک نشد، بحران کم‌آبی را باور نکردیم.

در این میان برخی هنرمندان کشور تلاش کرده‌اند با راه‌اندازی پویش‌های مردمی از طریق شبکه‌های اجتماعی توجه مردم و مسئولان را به جدی بودن این بحران جلب کنند .

علی امیرکمالی ضمن اعلام این خبر گفت: هنرمندان بسیجی استان از پویش من صدای آب هستم حمایت می کنند و همه مردم کشور را به این پویش دعوت می کند.

وی ادامه داد: ایران در سال های اخیر با جنگ آب روبروست آب مایه حیات است و امروز باید برای آن استفاده بهینه آن برنامه ریزی کنیم تا در آینده دچار کمبود آب نشویم.

حسین جاودان از خوانندگان البرزی ضمن حمایت از کمپین «من صدای آب هستم» گفت: بیایید دست در دست هم بگذاریم، همصدا شویم و با کمپین «من صدای آب هستم» حل بحران آب را در سراسر کشورمان مطالبه کنیم. با کمپین من صدای آب هستم صدای همه دریاچه‌ها، همه رودخانه‌ها و همه تالاب‌ها و همه منابع زیرزمینی آب بحران زده کشورمان شویم و با صرفه جویی در مصرف آب در حفظ این سرمایه کشور کوشا باشیم.

امیر مسعود وادی نژاد فیلمساز البرزی گفت: من به پویش من صدای آب هستم پیوستم و قصد دارم با تولید فیلمی در این زمینه مهم بودن این پویش را به مردم کشورم نشان دهم.

او با بیان این‌که شرایط آب در همه جای کشور ما بحرانی است، به نگارانه می‌گوید: متأسفانه در کشور با کمبود آب مواجه هستیم و اگر وضع به همین منوال پیش رود، معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار ما خواهد بود. به گفته او، همه باید دست به دست هم بدهیم و هر کس هر اندازه که می‌تواند کمک کند تا با صرفه‌جویی و دیگر اقدامات مؤثر از این شرایط بحرانی خارج شویم.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند که آثار هنری نظیر فیلم و نمایش و ترانه و… می‌تواند تأثیر بسزایی در جلب افکار عمومی و توجه بیشتر به موضوعاتی نظیر کم‌آبی داشته باشد لذا ما با تولید فیلم در این زمینه سعی در همه سازی و اهمیت این مهم داریم.

او با پذیرش این‌که بخش زیادی از آب کشور درحوزه کشاورزی و صنعت هدر می‌رود، در پاسخ به این‌که مردم و هنرمندان در این زمینه چه نقشی دارند، بیان می‌کند: مردم از طریق این کمپین‌ها باید از مسئولان مطالبه کنند و با تکرار درخواستشان حتما به این موضوع ترتیب اثر داده می‌شود.

رضا حسینی هنرمند تجسمی با بیان این‌که کشور ما جزو کشورهای کم‌آب جهان به شمار می‌آید، می‌افزاید: نسل آینده نیز حق استفاده از این منبع طبیعی را دارد و ما نباید با بی‌مبالاتی آنها را از این حقشان محروم کنیم. به گفته این هنرمند، همه افراد باید در این زمینه احساس وظیفه کنند و به هر نحوی نقشی در آن ایفا کنند.

وی  با اشاره به این‌که نباید به اعلام حمایت و همبستگی اکتفا کرد، می‌افزاید: بهترین شیوه، آموزش است و تا زمانی‌که صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع طبیعی و آب را به مردم بویژه کودکان آموزش ندهیم شاید این کمپین‌ها تأثیر بسزایی نداشته باشند.

او معتقد است بخشی از مردم حرف هنرمندان را می‌شنوند و گوش می‌کنند، ولی این موضوع به قشر خاصی از جامعه محدود می‌شود که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند: تصور کنید سرایداری که توجهی به صرفه‌جویی ندارد و از فناوری‌های نوین دور است، گوشش به این کمپین‌ها بدهکار نیست. شاید بتوان گفت بیشتر اعضای این کمپین‌ها را قشر فرهیخته تشکیل می‌دهند و اگر نتوانیم با مردم عادی ارتباط برقرار کنیم، کاری از پیش نخواهیم برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد