Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد-ايرنا- مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي گفت: خريد تضميني گندم با کيفيت در حقيقت گامي در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي است.

حميدرضا نوري روز سه شنبه در کارگاه آموزشي تخصصي آشنايي با گندم و دانه هاي روغني خريد تضميني سال 97 در استان خراسان رضوي اظهار کرد: مهمترين شاخصه و سرلوحه فعاليت ها در خريد تضميني سال آينده خريد گندم هاي با کيفيت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: فرهنگ سازي و اطلاع رساني در مواجهه مستقيم با کشاورز و در راستاي تحقق خريد گندم با کيفيت يکي از مهمترين وظايف مسئولان کنترل کيفي در فصل خريد است.
وي با اشاره به تاثير خريد تضميني گندم در تحول و شکوفايي اقتصاد استان، گفت: با توجه به تفاوت در قيمت جهاني گندم با قيمت خريد تضميني در داخل کشور مديران و کارشناسان کنترل کيفي وظيفه ديگري در راستاي جلوگيري از سودجويي هاي احتمالي دلالان و واسطه ها به عهده دارند.
نوري، تلاش براي ارتقاي کيفيت گندم توسط نهادهاي مرتبط با امر کشت گندم را مثبت ارزيابي کرد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستاي اصلاح بذر، مبارزه با سن گندم و تغذيه در مراحل کشت و با تلاش مضاعف در امر خريد و نگهداري کيفي آن، مي توان شرايط تقابل محصولات کشور را با محصولات سطح منطقه در جهت تحقق صادرات فراهم آورد.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني خراسان رضوي ادامه داد: در فصل خريد سال آينده انتظار داريم مسئولان کنترل کيفي با توجه کامل به قوانين و دستورالعمل هاي کيفي خريد، حداکثر تلاش خود را در خريد گندم با کيفيت به کار گيرند.
وي تجهيز مراکز خريد، برخورداري از استانداردهاي لازم در وسايل و تجهيزات آزمايشگاهي و نظارت دقيق بر روند خريد را از ديگر وظايف کارشناسان کنترل کيفي در مراکز خريد تضميني گندم در سال آينده عنوان کرد.
نوري در ادامه با اشاره به نقش خريد تضميني گندم در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي با رويکرد توليد مناسب و مصرف بهينه در خريد تضميني گندم زماني تحقق پيدا خواهد کرد که گندم هاي با کيفيت خريداري و در شرايط استاندارد نگهداري و ذخيره سازي شود.
وي نقش ديگر کنترل کيفي را اثرگذاري بر سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به تاثير مستقيم گندم به عنوان اصلي ترين ماده غذايي مردم کشور، همت و تلاش عناصر کنترل کيفي در مراکز خريد سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
وي از فرهنگسازي و اطلاع رساني به عنوان يکي ديگر از عوامل اثرگزار در ارتقاي کيفيت گندم ياد کرد و گفت: فرهنگ سازي در استفاده از نان سبوسدار با توجه به تاثير سبوس در تيرگي رنگ نان و نيز افزايش ارزش غذايي و اثرگذاري آن بر سلامت بدن از ديگر مباحثي است که مسئولان کنترل کيفي بايد به آن توجه داشته باشند.
نوري با تاکيد بر استانداردسازي مراکز و انبارهاي ذخيره سازي و نظارت مستمر بر عملکرد خريد گفت: طي فصل خريد سال آينده کارشناسان و مديران اين شرکت براي تحقق خريد کيفي گندم به صورت مستمر بر مراکز خريد، انبارها و مراکز مباشرين تعاون روستايي در امر خريد گندم نظارت خواهند داشت.
کارگاه آموزشي آشنايي با دانه هاي روغني، گندم و خريد تضميني سال 97 با حضور 120 نفر از کارشناسان و مديران کنترل کيفي مراکز خريد تضميني، سيلوهاي بخش خصوصي و دولتي، کارخانجات آردسازي و مباشران شرکت هاي تعاون روستايي خراسان رضوي از روز 15 اسفند در مشهد آغاز شده است.
7496/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و حمل و جابه‌جایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلوها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان خوزستان با همکاری دستگاه‌های مختلف به طور حتم گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلوها ارسال می‌شود.

کد خبر 6095324

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی