Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در آیین درختکاری در گردنه سیبک اراک، افزود: منابع طبیعی ثروتی خدادای است که باید در حفظ و انتقال آن برای نسل آتی کوشا بود و در دین مبین اسلام نیز تاکید ویژه ای بر درختکاری شده است.
وی بیان کرد: مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی است و برای شهرهایی مانند اراک که با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند حفط و تقویت عرصه های سبز حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه اراک ادامه داد: هدفگذاری و تصمیمات درست مسئولان در بهبود مناسبات زیست محیطی اثر مستقیم دارد و به عنوان مثال گردنه سیبک اراک که در گذشته محلی برای انباشت پسماندهای شهری بود، امروز به عرصه سبز تبدیل می شود و این نگاه باید در حوزه مدیریت شهری تقویت شود.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: بی تفاوتی به محیط زیست و رها سازی پسماند ها در حاشیه شهرها خیانت به حقوق دیگران و محیط زیست است و مسئولان قضایی باید با متخلفان در این زمینه برخورد جدی داشته باشند.
وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی نیمه خشک اراک و معضل کمبود منابع آبی، باید برای توسعه فضای سبز این کلانشهر از روش های نوین آبیاری و گونه های کم آب بر و مقاوم استفاده شود.
شهردار اراک نیز در این آیین گفت: 280 هکتار از منطقه سیبک اراک در 2 ماه گذشته توسط اداره راه و شهرسازی استان مرکزی به شهرداری اراک تحویل شده است.
داود تاجران افزود: در این مدت در سه شیفت کاری این منطقه زمینه درختکاری فراهم و چشم انداز آن برای تبدیل شدن به تفرجگاه سبز تعریف شده است.
وی بیان کرد: در 2 ماه گذشته 120 هزار متر مکعب نخاله از این منطقه جابه جا و 12 هزار کامیون خاکریزی شده است.
شهردار اراک ادامه داد: 70 هزار چاله برای کاشت درخت در منطقه سیبک اراک ایجاد شد که در ایام هفته منابع طبیعی در آن ها درخت کاشته می شود.
تاجران بیان کرد: گردنه سیبک اراک در آینده به بزرگترین مرکز تفریحی و جنگلی کلانشهر اراک تبدیل خواهد شد و انواع خدمات در این منطقه پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ایجاد یکهزار هکتار فضای سبز در این شهر تکلیف شده است که تاکنون با منطقه سیبک 580 هکتار آن ایجاد شده و باید برای تحقق 420 هکتار دیگر تلاش کرد.
شهردار اراک عنوان کرد: همه تلاش ها برای حفظ و افزایش فضای سبز در کلانشهر اراک به کار گرفته شده است و پیش بینی شده تا پایان سال آتی 420 هکتار فضای سبز تکلیفی طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک نیز اجرا شود.
در آیین درختکاری گردنه سیبک اراک آدریان کوزیانسکی سفیر رومانی نیز حضور داشت.
در این آیین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و سفیر رومانی در منطقه سیبک اراک نهال کاری کردند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مهمترین اقدامات انجام شده این سازمان به مناسبت هفته بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی را تشریح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، 17 شوال سالروز نبرد تاریخی حضرت علی علیه السلام با عمر بن عبدود و حرکت جوانمردانه امیرالمومنین، روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری شده است. این تاریخ قمری امسال مصادف با 7 اردیبهشت 1403 شد که به همین مناسبت در این هفته اقدامات مؤثری از سوی بسیج ورزشکاران انجام شد.

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در تشریح این اقدامات که در تمام استان‌های کشور متناسب با تقویم انجام شده است، اظهار داشت: حرکت تاریخی امیرالمومنین در نبرد با عمر بن عبدود، درس بزرگی برای تمام مردم آزاده جهان بالاخص ورزشکاران بود که در عین قدرتمندی، هرگز مغلوب هوای نفس خود نشوند و تمام کارها را تنها برای رضای خدا انجام دهند. اگر امروز با تمام بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌هایی که در جهان شاهد آن هستیم، نام و نشان جوانمردی در صفحه روزگار باقی مانده است به خاطر همین آموزه‌هایی است که بزرگان دین و اخلاق از خود به یادگار گذاشته‌اند تا هر کس دنبال حق و حقیقت است از آنان الگوبرداری کند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم نه فقط مردم ایران و نه حتی فقط شیعیان یا مسلمانان، بلکه تمام انسان‌های آزاده جهان حتی در دل دانشگاه‌های آمریکا علیه ظلم و جور رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته‌اند که این همان آموزه امیرالمومنین است که در تاریخ جریان دارد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه به بیان دلایل تأسیس این قشر پرداخت و افزود: سازمان بسیج ورزشکاران نیز در تبعیت از آموزه‌های اصیل اسلامی و در راستای ارتقای سطح فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش به همت بزرگان ورزش کشور تأسیس شد که اثرات این اقدام مبارک هر سال درخشان‌تر از قبل شده است. امروز عدم مبارزه ورزشکاران شریف ایران برابر نمایندگان رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی تبدیل به یک الگوی جهانی شده است و شاهد اقدامات ورزشکاران کشورهای دیگر نیز در این زمینه هستیم.

میرجلیلی حضور در خط مقدم کمک به مردم را از دیگر خصوصیات ورزشکاران ایرانی نام برد و گفت: روحیه پهلوانی از کودکی در قلب ورزشکاران ایرانی وجود دارد و ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم و جامعه ورزش سعی در گردهم آوردن ورزشکاران جوانمرد داشته ایم تا اقدامات آنان در هماهنگی با یکدیگر تبدیل به یک اقدام بزرگ شود.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران به مناسبت روز این قشر کرد و گفت: باعث افتخار ماست که روز مبارک 17 شوال به اسم قشر بسیج ورزشکاران نامگذاری شده است و در این هفته تمام تلاش خود را انجام دادیم تا گلچینی از اقدامات این قشر را برابر چشم مردم عزیزمان قرار دهیم. از اهم برنامه‌هایی که برگزار شده می توان به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار به صورت خانگی وشهرستانی برگزاری مراسم در مزار شهید ابراهیم هادی با حضور ورزشکاران شاخص و خانواده های شهدا، اردوی راهیان نور برای ورزشکاران عزیز، اردوی راهیان پیشرفت و آبادانی ، ویژه برنامه هایی که در نماز جمعه سراسر کشور با شعار علی مقتدای پهلوانان انجام شد، رونمایی از شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور ،برگزاری مراسم ویژه روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ورزشکاران برجسته، خانواده های شهدا و مردم شریف ایران اشاره کرد.

رئیس بسیج ورزشکاران همچنین به برنامه‌هایی که توسط این سازمان در تمام استان‌های کشور با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر تهران در تمام استان‌های کشور و شهرستان‌ها اقدامات خاصی صورت گرفت که برگزاری مراسم گلریزان در زورخانه‌های کشور، تجلیل از خانواده قهرمانان، مربیان، داوران و مرشدان برتر، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار مطهر آنان، برگزاری مراسم و اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای در کلیه زورخانه‌های کشور، پارک‌ها و فضاهای باز شهرها و تقدیر از ورزشکاران، مدیران و حامیان فرهنگ پهلوانی و جوانمردی، تجلیل از خانواده شهدا جانبازان عزیز، برگزاری اردوهای جهادی جهت خدمت به مردم عزیز توسط ورزشکاران، بازدید از زورخانه‌های شهرستان‌های تابعه، اجرای ورزش زورخانه‌ای در اماکن عمومی از جمله آنهاست.

میرجلیلی در خاتمه عنوان کرد: به عنوان خادم کوچک مردم امیدوارم این اقدامات مورد رضای خداوند متعال، پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله، ائمه معصومین سلام الله علیهم، نایب بر حق امام زمان حضرت امام خامنه‌ای دام طله العالی، جامعه ورزش و مردم شریف ایران اسلامی قرار گرفته باشد و در سال جدید همت خود را دو چندان خواهیم کرد تا جامعه ورزش بیش از پیش به موفقیت‌های خود در عرصه قهرمانی و فرهنگی ادامه دهد و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله‌های موفقیت به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است