Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:17:26 GMT

پیش از کاشت درخت درباره آن تحقیق کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۸۱۴۶

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن ارایه توصیه‌های زیست محیطی به کسانی که علاقه به کاشت درخت دارند، گفت: پیش از کاشت هر گونه گیاه در سطح شهر درباره آن تحقیق کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری اظهار کرد: کاشت نهال اقدام خوب و پسندیده‌ای است که بزرگان دین ما نیز به آن سفارش کرده‌اند اما باید توجه داشته باشیم که مراقبت و حفاظت از درختان موجود مقدم بر کاشت درخت جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ما درختی بکاریم و آن‌ را به حال خود رها کنیم و شرایط مناسب را برای رشد درخت فراهم نکنیم کاشت آن درخت چه فایده‌ای دارد؟

وی با تاکید بر اینکه درختان شهری موجود نیاز به حمایت مردم و مسئولان شهری دارند، گفت: به دوستداران محیط زیست توصیه می‌کنم که با استفاده از ظروفی که در خانه دارند و دیگر از آن استفاده نمی‌کنند بذری بکارند و در خانه از آن نگهداری کنند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: برای درختکاری در سطح شهر نیز باید نکاتی را رعایت کنیم. برای مثال باید دقت کنیم بذری که می‌کاریم گونه بومی کشور ما باشد و بتواند در شرایط اقلیمی منطقه‌ای که در آن کاشته می‌شود زندگی کند.

بازگیر در پایان به کسانی که قصد درختکاری در این هفته را دارند، تاکید کرد: اطلاعات نوع گیاهی که قرار است بکاریم و اطلاعات محل کاشت آن را حتما پیش از تهیه بذر و نهال پیدا کنیم و درباره کاشت آن از کارشناسان نظر بخواهیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان