Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بارش هاي امسال در استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ اقبال عباسي در شوراي مديريت بحران چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: براساس ارزيابي هاي بلند مدت اين استان هفتمين استان خشک کشور است.
وي از ممنوعه شدن هشت دشت کشاورزي از مجمع 11 دشت چهارمحال و بختياري به خاطر خشکسالي هاي اخير خبر داد و افزود: بايد با جدي گرفتن مسئله خشکسالي از بروز مشکلات در ديگر دشت ها و تالاب هاي استان جلوگيري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسي تصريح کرد: به همين منظور مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط با خشکسالي در چهارمحال و بختياري حمايت طرح هاي ديم کاري را در اولويت قرار داده و اعتبار لازم در اين خصوص را تخصيص دهند.
وي بيان داشت: شناسايي نقاط بحراني چهارمحال و بختياري در مواجه با تأمين آب، ذخيزه سازي منابع آب در مناطق کوهستاني، اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري و برنامه ريزي طرح هاي مديريت مصرف در کوتاه مدت و بلند مدت از مهمترين اولويت هاي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان محسوب مي شود.
استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: فرهنگسازي براي سازگاري با تغيير اقليم آب و هوايي موجود در جامعه مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي عنوان داشت: در آستانه سال نو و با توجه به افزايش ميزان مصرف آب در روزهاي پاياني سال مردم بايد با مصرف صحيح منابع آبي موجود را به درستي مديريت کنند.
عباسي اظهار کرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري به ويژه مديران مرتبط با طرح هاي منابع آب بايد اعتبار تخصيص يافته امسال را تا پايان سال مالي جذب و هزينه کنند.
وي ادامه داد: استفاده از توان بالاي سازمان هاي مردم نهاد مي تواند مسئولان را در اجراي طرح هاي مرتبط با منابع آب ياري کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی

رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی در مجموع افزود: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد شش درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

۲۹۰ میلیون دلار کالا وارد چهارمحال و بختیاری شد

رحمتی اضافه کرد: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی ادامه داد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • پیش بینی کاهش نسبی دما در چهارمحال و بختیاری