Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:53:32 GMT

بیش از 92 درصد مساحت شهرستان پاوه منابع طبیعی و ملی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۵۸۳۲۸

بیش از 92 درصد مساحت شهرستان پاوه منابع طبیعی و ملی است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: بیش از 92 درصد از مساحت این شهرستان عرصه های منابع طبیعی و ملی است.

یادگار غالبی روز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در محوطه دانشگاه پیام نور به خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان پاوه با 73 هزار هکتار منابع طبیعی و ملی یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این میزان عرصه منابع ملی 46 هزار هکتار جنگل و27 هزار هکتار مرتع است.
وی اظهار کرد: در سال جاری و در راستای حفاظت از منابع ملی پاوه 55 فقره پرونده تخلف شامل تخریب و تصرف تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی و محکوم شده اند.
غالبی افزود: متخلفان به اعاده وضعیت منابع تصرف شده به قبل و جریمه نقدی محکوم شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه از معرفی آقایان برهان ولدبیگی به عنوان خیر نمونه و سیامک صیاف به عنوان محافظ نمونه منابع ملی شهرستان در این هفته خبر داد.
وی اظهار کرد: امسال در هفته منابع طبیعی بیش از هفت هزار اصله نهال غیرمثمر شامل کاج، سرو، صنوبر، اقاقیا، زبان گنجشک و بنه در شهرستان پاوه غرس می شود.
وی تصریح کرد: جدای از این تعداد اصله نهال که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت می شود، تعداد زیادی درخت مثمر بادام نیز توسط جهاد کشاورزی و شهرداری پاوه در سطح شهرستان غرس می شود.
امروز همزمان با آغاز هفته درختکاری کاشت چند اصله نهال غیرمثمر و درخت مثمر با حضور مسئولان در محل محوطه دانشگاه پیام نور، بلوار جانبازان و مسکن مهر تپه کوله پاوه انجام شد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم کیانی پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضائی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل‌ها، دستگاه قضائی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضائی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضائی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6085325

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد