Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بناب گفت: برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف توسط دانشجویان نشان از دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان است؛وجود کانون‌های مختلف دانشجویی نشان از اهمیت این نمایشگاه برای جوانان دارد.   حجت الاسلام عیسی رنجبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب در گفت وگو با خبرگزاری دانشجواز تبریز گفت: دانشجویان تمام کار‌های نمایشگاه عفاف و حجاب دانشگاه بناب را بر عهده گرفته اند و غرفه‌های آن با حضور پر رنگ دانشجویان اداره می‌شود و بیانگر توجه دانشجویان به مسائل ارزشی و دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور دانشجویان در مسائل فرهنگی گفت: دانشجو وفکر دانشجو باید حمایت شود تا ایده‌های دانشجویان به ثمر نشیند و منجر به بالندگی دانشگاه شود و نهاد رهبری با بستر سازی قصد دارد فرصت فعالیت فرهنگی دانشجویان را بیشتر فراهم کند.

حجت الاسلام عیسی رنجبر فلسفه نمایشگاه حجاب و عفاف را برجسته کردن امر حجاب نامید و تاکید کرد: این نمایشگاه که برای اولین بار در دانشگاه بناب برگزار شده است و برای حفظ ارزش‌های اسلامی و نشان دادن الگوی حقیقی است که اسلام ترسیم کرده است.

وی برگزاری چنین نمایشگاهی را در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اسلام برای تمام اعمال و کلیه رفتار وحرکات انسان برنامه دارد و حجاب صرفا برای بانوان نبوده و در خصوص پوشش مردان نیز توصیه‌های موکد دارد.     مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به نحوه برگزاری و کیفیت برنامه‌ها در این نمایشگاه خاطر نشان: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فی النفسه عالی است و منکر نقایص موجود هم نیستیم، اما برای اولین بار حرکت تحسین برانگیزی است و باید چنین برنامه‌هایی ادامه یابد تا دانشجویان دغدغه‌های فرهنگی خود را با ورود به چنین فعالیت‌هایی به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام عیسی رنجبر با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نمونه بارز و الگوی کامل زنان مسلمان است، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی عملی بانوان جهان اسلام است و بانوان مسلمان در مسیر حرکت و تعالی با الگوبرداری از آن حضرت می‌توانند، سلامت به سرمنزل مقصود برسند.

وی با تشکر از عوامل برگزار کننده نمایشگاه افزود: دانشگاه، محل تحصیل، پژوهش، خودسازی و محل آماده شدن برای خدمت به جامعه است و برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف توسط دانشجویان نشان از دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان است و حضور جامعه اسلامی، کانون‌های مختلف دانشجویی نشان از اهمیت این نمایشگاه برای جوانان دارد حتی در کنار برگزاری این نمایشگاه کمک‌هایی برای زلزله زدگان جمع آوری می‌شود.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با مناسب خواندن پوشش اغلب دانشجویان دانشگاه بناب اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه بناب از پوشش و حجاب خوبی برخوردار هستند و چادر را بعنوان پوشش و حجاب برتر به تمامی دانشجویان خواهر توصیه کردند.

حجت الاسلام عیسی رنجبربیان کرد: روز به روز شاهد ارتقاء دانش و بینش دانشجویان در بحث عفاف و حجاب باشیم تا بتوانیم با ایجاد محیطی علمی، سالم، پویا و فعال شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا دانشجویان در بهترین و سالم‌ترین شرایط تحصیل کنند.     نمایشگاه عفاف و حجاب دانشگاه بناب با عنوان «مروارید در صدف» با همکاری مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بناب و متولی برگزاری آن مدیریت امور فرهنگی دانشگاه بناب بوده و با فعالیت مستقیم بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه با برگزاری ده‌ها غرفه عرضه محصولات فرهنگی، پوشاک و چادر، آگاهی بخشی آسیب‌های اجتماعی، به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) تا نوزدهم اسفندماه دایر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه‌ها به خداشناسی و تربیت انسان‌ها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

ناصری ادامه داد: باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی افزود: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت ارزشمندتر است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه‌ای تبدیل می‌شود همچنانکه امروز نیز می‌بینیم برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می‌دهند.

ناصری گفت: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی‌شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است. رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارائه دهند.

وی همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و افزود: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

ناصری با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشور‌ها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی‌ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای ۱۰ مرکز و واحد است، افزود: واحد‌های این دانشگاه در شهر‌های یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحد‌ها در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • حجاب و عفاف یک مقوله فرهنگی و سیاسی است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب