Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مهدی‌شهر گفت: طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" سبب دوری از تجمل‌گرایی و آغاز خدمت خالصانه مسئولان به مردم می‌شود. ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ استانها سمنان نظرات

حسن ارگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مهدی‌شهر با تأکید بر لزوم اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار داشت: این طرح مبتنی بر اجرای اصل قانون 149 و 42 قانون اساسی است و با اجرای آن راه بسیاری از نجومی‌بگیران در کشور مسدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رعایت عدالت را از دیگر مزایای تصویب این طرح دانست و گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان یکی از مطالبات عمومی مردم است چراکه این مردم پس از انقلاب در طول 40 سال گذشته سختی‌های زیادی را متحمل شدند و اکنون مستحق رعایت عدالت هستند.

فرماندار مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه اجرای این طرح مانع بزرگی برای مفاسد اقتصادی در کشور است اعلام کرد: جلب اعتماد مردم و ایجاد امیدواری در آن‌ها مهم‌ترین هدف دولت و مجلس است و این امر نیازمند اجرای دقیق این طرح و قوانین مربوط به اصل 149 و 42 قانون اساسی است.

ارگی با اشاره به اینکه این طرح پس از تصویب باید به‌سرعت اجرایی شود خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نظارت بر نحوه اجرای طرح را باید در برنامه‌های بعدی خود قرار دهند.

وی ابراز داشت: امیدوارم این طرح در مجلس تصویب شود و در صورت عدم تصویب طرح باید نسبت به شفاف‌سازی دلایل آن نیز اقدام شود تا افکار عمومی منحرف و اعتماد مردم سلب نشود.

انتهای پیام/ ز

R41366/P41362/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه «جنت آباد» رادیو تهران با تاکید بر اینکه قوانین زیادی در مجلس یازدهم در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور تصویب شده، گفت: طرح حمایت از «تشکل‌های مردم نهاد» تقریباً نهایی شده است که اگر تصویب شود موجب جهش مشارکت مردم به ویژه در حوزه اقتصاد خواهد بود.

وی در خصوص اینکه مجلس یازدهم چقدر توانست به تشکل‌های مردم نهاد برای انجام بهتر عملکرد آنها کمک کند، اظهار کرد: از مجلس هشتم توفیق داشتم فراکسیونی به نام «سازمان‌های مردم نهاد» تأسیس شود تا نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی سال ۸۷ خود در کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت تخصصی ملت تاکید کردند که این امر امروز در قالب نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد تبلور پیدا کرده و تجلی مشارکت تخصصی مردم در امور کشور همین تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است.

الهیان در ادامه گفت: برخی مواقع مردم به صورت عمومی در پای صندوق‌های رأی و برخی به صورت تخصصی نقش ایفا می‌کنند. رهبر معظم انقلاب هم بر نقش مشارکت تخصصی مردم در امر سلامت تاکید کرده‌ اند و همینطور سال گذشته ایشان بر نقش مردم در جهش تولید و کاهش تورم تاکید کردند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به طور ویژه در شعار سال بر مشارکت مردم تاکید کردند.

نماینده تهران در پاسخ به اینکه تشکل‌ها چقدر آمادگی دارند تا جهش تولید با مشارکت آنها پیش رود، تصریح کرد: در حال حاضر هم بخشی از این هدف با حضور مشارکت‌های مردمی در قالب انجمن‌های صنفی، اتحادیه‌ها، تشکل‌های اقتصادی و بخش خصوصی که به طور فراگیر در حال انجام است محقق شده است و در این حوزه قوانینی مثل قانون انجمن‌های صنفی و تشکل‌های صنفی هم در مجلس یازدهم تصویب شده است که زمینه ساز مشارکت مردم و اصناف در حوزه اقتصاد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: کارهای خوبی هم در زمینه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در دولت سیزدهم در حال انجام است.

وی در پاسخ به اینکه چرا فقط ۲۰ درصد آنچه از مشارکت مردم در تعاونی‌ها باید محقق می‌شد انجام نشده است و چرا نقش تشکل‌های صنفی و مردم نهاد توسط دستگاه‌ها جدی گرفته نشده است، اظهار کرد: ما در خصوص تعاونی‌ها شرایط مطلوبی نداریم که بخشی از آن به نگاه مسئولان به حوزه مشارکت مردمی و بخشی دیگر به فرهنگ مردم (مشارکت و فرهنگ کار جمعی) باز می‌گردد. علاوه بر قانونگذاری باید فرهنگ سازی هم به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

الهیان بیان کرد: در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که زمینه‌ساز مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد است، عقب هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: اخیراً مقام معظم رهبری به وزارت نفت تذکر دادند که چرا پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واقعی نمی‌دهد و این بخش خصولتی است که کارهای وزارت نفت را انجام می‌دهد.

قانون جهش تولید دانش بنیان راه را برای فعالان اقتصاد دانش پایه باز می‌کند

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به مصوبات مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد مردم محور گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان راه را برای فعالان اقتصاد دانش پایه باز می‌کند و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. قانون رفع موانع و تسهیل مجوز کسب و کارها هم توانسته برخی موانع را از جلوی پای مردم در نقش آنها در اقتصاد بردارد.

الهیان تاکید کرد: علیرغم اینکه مجلس یازدهم بسیار پر کار بوده اما می‌توانستیم قوانینی را در مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم که هنوز به نتیجه نرسیده است. طرح حمایت از «تشکل‌های مردم نهاد» در مجلس تقریباً نهایی شده تا بر اساس اصل ۸۵ آئین نامه مجلس اجرا شود. اگر این طرح در این مجلس تصویب شود موجب جهش مشارکت مردم به ویژه در حوزه اقتصاد خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: قوانین اصلاح ساختار بودجه و بانک مرکزی، جهش تولید دانش‌بنیان، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جهش تولید مسکن، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مانع‌زدایی از صنعت برق و مالکیت صنعتی و … از قوانینی هستند که در مجلس یازدهم تصویب شده است.

الهیان در پایان به تشکیل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این تشکیلات کشوری برای اعتلای نهادهای مردمی ایجاد شده است. نهادهای مردمی می‌توانند از بُعد نظارتی نقش ویژه‌ ای ایفا کنند. امیدواریم تا پایان مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود.

کد خبر 6063135

دیگر خبرها

  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان
  • تهدید دوباره گانتس به خروج از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • اصلاح تصویب‌نامه موضوع واگذاری سهام عدالت جدید ابلاغ شد