Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه چند وقت است که "میش‌مرغ‌" بومی در دشت‌های کرمانشاه از جمله دشت ذهاب دیده نمی‌شود، گفت: فعلا امکان احیا این گونه به صورت بومی وجود ندارد.

کاظم علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه "میش ‌مرغ"  سالیان گذشته در دشت روانسر و دشت ذهاب به صورت بومی وجود داشت و مشاهد می‌شد، اظهار کرد: اکنون مدتی است که این گونه در  دشت‌ها دیده نشده، اما نمی‌توان با قطعیت گفت که همه آنها از بین رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی دلیل دیده نشدن گونه میش مرغ در دشت‌های استان را تخریب زیستگاه‌های آنها دانست و افزود: این گونه معمولا در مراتع زندگی می‌کند و اکنون بسیاری از مراتع به زمین‌های کشاورزی تبدیل شده‌اند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: به علاوه با نزدیک شدن انسان به زیستگاه‌های میش مرغ، این پرندگان فرار می‌کنند و در جایی‌که انسان‌ حضور دارد، نمی‌مانند.

علیزاده از میش مرغ به عنوان یک گونه حفاظت شده در کل کشور یاد کرد که خطر از بین رفتن آن را تهدید می‌کند و ادامه داد: زیستگاه اصلی این گونه در غرب کشور و در دشت‌های "اسدآباد" است.

وی با بیان اینکه این گونه اکنون گاهی به صورت مهاجر و در فصل زمستان وارد کرمانشاه می‌شود، خاطرنشان کرد: گونه‌های مهاجر میش مرغ به دشت‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب می‌آیند و طی سال‌های اخیر تعدادی از این گونه در دشت‌های منطقه دیده شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا امکان احیا گونه بومی میش مرغ در دشت‌های کرمانشاه با کمک گونه‌های مهاجر وجود ندارد، اظهار کرد: به دلیل تخریب زیستگاه‌ها فعلا امکان احیا این گونه را نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • واکنش عجیب احمدی‌نژاد به زیستگاه قوچ ارمنی!
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • رهاسازی ۱۷ قطعە کبک در زیستگاه‌های اشنویە
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت