Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع 32 هزار78 نفر خانوار زیر پوشش کمیته استان 18 هزار و 202 نفر شامل 53 درصد در ضریب محرومیت بالا قرار دارند و زندگی می کنند و با توجه به این ضریب بالا اعتبارات کمیته امداد نیز به طبع به مناطق محروم گسیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهارفصل؛ فرید محبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص اصلی فعالیت کمیته امداد در سطح استان تلاش در جهت توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی، فکری و فرهنگی  خانواده های زیر پوشش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی مقوله هایی که تلاش می شود در سطح استان اجرا شود این است که با توانمند سازی خانوارهای تحت پوشش زمینه برای خروج انها از چرخه امداد فراهم شود و خانواده های نیازمند که در نوبیت حمایت هستند  و بیشتر زنان سرپرست خانوار هستند مهیا شود.

محبی ابراز داشت: توجه به آسیب های اجتماعی و فرهنگی ، مسائل و مشکلات حاشیه نشینی که در شهر یاسوج گسترش یافته  و توجه به مناطق محروم که دارای ضریب محرومیت بیشتری هستند در حال حاضر مورد توجه کمیته امداد هستند.

وی گفت: اقدامات ضروری که برای خانوارهای زیر پوشش باید انجام شود تامین مسکن است که برای ای کار هزینه های زیادی باید صرف شود و 70 درصد خانوارهای زیر پوشش یا مسکن مناسب ندارند و یا خانه های انها نیاز به تعمیر و مرمت دارد و اعتبارات دولتی جوابگو نیست .

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: تلاش های خوبی  امسال و سال گذشته برای اجرایی شدن سند کاهش فقر استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و این سند هم اکنون تنظیم شده  و نیازهای مختلف خانوارهای حمایتی مشخص شده و شرح وظایف دستگاه های دولتی و غیر دولتی در این سند را نیز مشخص کرده ایم و در حال عملیاتی کردن ان هستیم .

وی بیان کرد: تاکنون با 20 دستگاه های اجرایی تفاهم نامه های همکاری منعقد شده  و اگر بتوانیم بخش های مختلف این سند را اجرایی کنیم با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد بخش های مهمی از نیازها ی خانوارها  تامین شود.

محبی افزود: کل خانوارهای زیر پوشش ( معیشت بگیر و نظام چند خدمتی ) 32 هزار و 78 نفر هستند که 9 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و در گذشته این امار 14 درصد بود.

وی گفت: بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمددر  بهمئی با 18 درصد و کمترین با 3 درصد در گچساران هستند .

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: 870  دانش اموز ، 2200 دانشجو و 180 طلبه زیر پوشش کمیته امداد استان هستند و از مجموع 32 هزار78  نفر خانوار زیر پوشش کمیته استان 18 هزار و 202 نفر شامل 53  درصد در ضریب محرومیت بالا قرار دارند و زندگی می کنند و با توجه به این ضریب بالا اعتبارات کمیته امداد نیز به طبع به مناطق محروم  گسیل می شود.

وی با بیان اینکه 15 هزار و 820 سالمند زیر پوشش کمیته امداد استان هستند گفت:3000 یتیم نیز زیر پوشش کمیته امداد هستند که 4400 حامی از این ایتام حمایت می کنند.

محبی ابراز داشت: 2600 فرزند محسنین( یتیم نیستند و سرپرست دارند) نیز در سطح استان  توسط کمیته امداد خدمات رسانی می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1700 خانوار زیر پوشش شامل  مجریان طرح های اشتغال زایی و زنان سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی و 11 هزار و 300 نفر نیز از بیمه درمانی امداد برخوردار هستند.

وی ابراز داشت: 2500 کودک دارای سوء تغذیه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و از خدمات تغذیه ای امداد بهره مند شده اند و اقلام غذایی مورد نیاز برای انها تامین می شود.

محبی عنوان کرد: از مجموع بیش از 32 هزار نفر خانوار زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: در 10 ماه امسال 18 میلیارد تومان مستمری به خانوار های زیر پوشش پرداخت شده و در سالجاری مستمری خانوارهای ما 3 برابر شده و علاوه بر یارانه 44 هزار و 500 تومانی از مستمری امداد نیز بهره مند می شوند.

محبی اظهار کرد: در بخش وام های اشتغالزایی حدود 3290 طرح در زمینه کشاورزی ، صنعتی، صنفی و صنایع دستی و با اعتبار 54 میلیارد و 123 میلیون تومان اجرا کردیم که اعتبار این طرح ها از محل منابع صندوق امداد ولایت و اعتبارات بانکی بوده است و از همه بانک های عامل استان که نهایت همکاری را داشتند تقدیر می کنیم.

وی ابراز داشت: در 10 ماه امسال 3600 نفر در برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای که از سوی کمیته امداد برگزار شده شرکت کرده اند و 308 میلیون تومان وام بلاعوض به آنها داده ایم و کل هزینه اموزش انها نیز پرداخت شد.

محبی گفت: وی درباره مشارکت های مردمی کمیته امداد استان نیز گفت: امسال وئ تاکنون مجموع صدقات در استان 2 میلیارد و 383 میلیون تومان بود در بخش های درمان، جهیزیه ، مسکن و سایر حوزه ها تقسیم بندی و هزینه می شود.

وی افزود: در 10 ماه امسال  و در جشن نیکوکاری نیز1 میلیارد تومان و 2 میلیارد و 400 میلیون تومان زکات و در مجموع 15 میلیارد و 400 میلیون تومان در بخش مشارکت های مردمی جمع آوری شد.

راه اندازی 513 پایگاه برای جمع اوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری

محبی بابیان اینکه در جشن نیکوکاری امسال 513 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد و مدارس کمک‌های مردمی را برای نیازمندان جمع‌آوری می‌کنند، گفت: این جشن روز چهارشنبه 16 اسفند در مدارس استان، پنجشنبه 17 اسفند در پایگاه‌های کمیته امداد در میادین اصلی و روز جمعه 18 اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع 513 پایگاه برای جمع اوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری در سطح استان راه اندازی خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۵۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار با روسای بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد با تجربه ۴۶ ساله در توسعه مشاغل خرد و کوچک، تلاشی جدی و موثر انجام داده تا از این محل اشتغال پایدار و درآمدزایی خانواده‌های تحت حمایت تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با استعدادیابی، مهارت آموزی و پایش اولیه سعی می‌کند تا تسهیلات اشتغال‌زایی را به مددجویان توانمند و علاقمند به حِرَف مختلف پرداخت کند تا از این محل خودکفایی تحقق پیدا کند.

حسین‌نژاد افزود: این نهاد انقلابی در یک چرخه تخصصی و کاملاً مشخص از مرحله پیش پرداخت تسهیلات تا بازپرداخت این تسهیلات را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و حتی به مدت ۳ تا ۵ سال نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زایی را انجام می‌دهد تا کمترین انحراف را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بررسی میدانی کارشناسان کشوری و استانی از بابت طرح‌های اشتغال‌زایی سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که ۹۶ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در محل مورد نظر هزینه شده و کمترین انحراف را در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شاهد هستیم.

وی با قدردانی از مدیران، کارشناسان و پرسنل بانک‌های همکار کمیته امداد در مساعدت با این نهاد انقلابی برای پرداخت سریع و روان تسهیلات تکلیفی در طول سال بیان کرد: سال گذشته از جزء ۳ و ۴ تبصره ۱۸ بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان سهمیه این بانک‌ها بوده که از جزء چهار ۱۴۳ میلیارد تومان و از جزء سه نیز ۶ میلیارد تومان پرداختی تسهیلات را شاهد بودیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردم است، تلاش بیشتری انجام خواهیم داد تا با مساعدت بانک‌های عامل و پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان برای هر طرح اشتغال‌زایی، به گردش اقتصادی و درآمدی خانواده‌ها کمک کنیم.

حسین نژاد گفت: سال گذشته در سایه این پرداختی‌ها ۲ هزار مددجو به نقطه خودکفایی رسیدند و امسال با ادامه پرداختی تبصره ۳ و ۴ از سوی بانک‌های عامل امیدواریم خودکفایی بخش دیگری از مددجویان را شاهد باشیم.

کد خبر 6081548

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • امسال آرزوی ۱۰۲۰ یتیم گلستانی در جام آرزوها برآورده می شود
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند