Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از القدس العربي؛ در تونس بحث برسر سفر اخير لطفي براهم وزير کشور تونس به عربستان سعودي و ديدارش با شاه اين کشور ادامه دارد. منابع سعودي مي گويند اين سفر در چارچوب طرح مشترک سعودي- اماراتي براي بازگرداندن زين العابدين بن علي به حکومت در تونس صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين دو کشور به ايجاد ناامني در تونس و ايجاد تصور وجود خطرات تروريستي و هشدار درباره خطر اسلام خواهان و همچنين هزينه هنگفت مالي براي برنامه هاي تبليغاتي و سياسي و امنيتي به قصد متقاعد ساختن مردم تونس براي اينکه حکومت قبلي در اين کشور بهتر بوده است، متهم هستند.

فردي که با نام مستعار مجتهد در توئيتر فعاليت دارد و گفته مي شود به مراکز تصميم گيري سعودي نزديک است در چند توئيت خود تلاش کرده است علل سفر لطفي براهم را به عربستان سعودي تشريح کند. از جمله وي گفته است که لطفي براهم پيش از آنکه وزير کشورتونس شود افسر گارد ملي و يگان ويژه مبارزه با تروريسم بوده است...تونس در دهه 1980 ادعاي مبارزه با گروههاي اسلامگرا را داشت و مقامات اين کشور همواره مي گويند به سعودي ها نحوه خشک کردن منابع مالي را آموزش داده اند. مجتهد همچنين نوشته است حکام سعودي همچنان به بازگشت بن علي به حکومت تونس اميد دارند.

اين روزنامه در پايان نوشته است: بن علي که اکنون در عربستان سعودي به سر مي برد با چهار حکم حبس ابد و 197 سال زندان و پرداخت 213 ميليون دينار تونس [معادل 85 ميليون دلار] غرامت مواجه است. عربستان سعودي از تحويل وي به دستگاه قضائي تونس خودداري مي کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم