Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمیده طائب استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده در پنجمین همایش اسوه‌های صبر و استقامت که همزمان با سراسر کشور برگزار شد ضمن تبریک روز زن و میلاد حضرت فاطمه(س) و حضرت امام خمینی(ره) به بیان جایگاه زن از نگاه بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم موقعیت خود را در دنیای امروز درک کنیم بایستی نگاهی به گذشته و حال داشته باشیم تا بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این مهم که انقلاب اسلامی به زنان هویت بخشید، گفت: نگرش نظام اسلامی به زنان شخصیتی و انسانی است در حالیکه پیش از انقلاب اسلامی نگاه به زن ابزاری بود. یکی از خدمات اسلام به بانوان زدودن نگاه جاهلی به زن بود، نگاهی که عروسک پنداری و ابزاری بود. به همین دلیل حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ظلمی که در دوران رژیم پهلوی به زنان جامعه شد کمتر از دوران جاهلیت نبود.

طائب با بیان اینکه حضرت امام(ره) با معرفی جایگاه و ارزش زن مسلمان، بستر فعالیت های اجتماعی و رشد این قشر از جامعه را هموار و الگویی ماندگار را از فعالیت های این قشر ترسیم کرد، گفت: حضرت امام خمینی(ره) می‌خواستند تا در انقلاب اسلامی زنان در راه تهذیب و انسانیت گام بردارند.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا (س) مولفه‌های شخصیتی و رفتاری کم نظیری دارد که باید با معرفی آن‌ها روز به روز جامعه اسلامی به سمت اهداف متعالی خود سریعتر حرکت کند؛ برای اسلامی زیستن بایستی اهل بیت(ع) را الگو قرار دهیم و تا زمانیکه این مهم محقق نشود نمی توانیم در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی حرکت کنیم.

این استاد و کارشناس خانواده با تاکید بر نقش زنان در جامعه گفت: جامعه‌ای که زنانش نگاه مادی داشته باشند هرگز به رشد دست نخوهد یافت، اگر بخواهیم جامعه‌ای اصلاح شود باید زنان آن جامعه اصلاح شوند و اگر زنان جامعه به سمت فساد، مصرف گرایی و مادی‌گرایی پیش بروند آن جامعه محکوم به شکست خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش اثرگذار زنان در جامعه گفت: زن نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند و این موهبتی برا یزنان است. اگر مادران جامعه به بیراهه بروند جامعه به نابودی کشیده می‌شود اما اگر زنان عقل را فراتر از عالم ماده ببرند و معنویت داشته باشند پیشرفت و موفقیت در جامعه حاصل خواهد شد.

طائب تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) تمام تلاشش این بود که با پیروزی انقلاب اسلامی روز میلاد با سعادت صدیقه کبری(س) به نام روز زن نامگذاری شود و نگاه زنان با الگوگیری از آن حضرت معطوف به قله‌های موفقیت شود.

این کارشناس مسائل خانواده با ابراز تاسف از الگوگیری زنان از جوامع غربی گفت: متاسفانه جریاناتی با پمپاژهای رسانه‌ای سعی دارند تا با معرفی الگوهای غربی به زنان و دختران ما، الگو بودن حضرت زهرا(س) را به بهانه امروزی شدن جامعه از بین ببرند و باید بدانیم این راهی نبود که شهدا به خاطر آن جانشان را فدا کردند.

وی افزود: زنان ما ثابت کرده اند که با عفاف و حجاب فاطمی به موفقیت‌های در عرصه‌های مخلف رسیده‌اند و با تحقیقاتی که در مکاتب غربی صورت گرفته است مشخص شده دنیا هم امروزه تشنه الگوی اسلامی است.

طائب تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) تلاش داشت تا زنان به این باور برسند که انسان سازی ارزشمند است و این نگاهی را که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر جامعه حاکم بود و فعالیت اجتماعی زنان را در تضاد با وظیفه مادری آنان می‌دانست از بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین در برابر تبعیض بین اقشار پاسخ‌گو باشند

وقتی صدای کارگر توسط داخلی‌ها شنیده نمی‌شود، ضد انقلاب به دروغ صدای کارگر می‌شود!

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"دو قشر از ملت ستون فقرات کشور و انقلاب اند: یک قشر، قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود، قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه دار خود انقلاب را به پیروزی رساندند و بعد از انقلاب هم آن‌ها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به پیش می‌برند. "
امام خمینی (ره)

در منطق ‎اسلام ناب برخلاف ‎اسلام آمریکایی ظلم، ظلم است و هرجا باید مقابلش ایستاد. چه ظلم داخلی در حق مردم خودمان _حتی اگر ظالم خودی‌ها باشند_، چه ظلم بین‌المللی علیه مردم خودمان یا مسلمانان یا سایر مستضعفان دنیا. هیچ ظلم داخلی یا خارجی توجیه‌گر دیگری نیست.

ما انقلاب کردیم که مستضعف‌ترین آدم‌های این جامعه قدرت رشد در حکومت داشته باشند. ما می‌خواهیم جامعه‌ای را بسازیم که در آن فاصله فقیر و غنی نباشد. در آن زور نباشد. نه به کسی ظلم بکنیم، نه زیر بار زور برویم، نه اگر کسی مظلوم واقع شد رها بشود. 

اما اینک در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۲ شاهد کشمکش‌ها در شورای عالی کار بر سر حقوق کارگران هستیم. حقوقی که نرخ حداقلی آن تاکنون در مقابل تورم‌های افسارگسیخته کمر خم کرده‌است؛ آیا قرار است زیر بار تورم‌های سال آتی ستون فقراتش بشکند؟ وزارت کار باید در برابر نقض آشکار ماده ۴۱ قانون کار که به صراحت بیان شده است:
۱- حداقل مزد کارگران باتوجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.
۲- حداقل مزد بدون آنکه مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده که تعداد متوسط آن مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید، پاسخگو باشد و علت عدم شفافیت صورت جلسات شورای عالی کار را بیان کند.

کارگران جزو متدین‌ترین اقشار جامعه می‌باشند و حقوق کارگران جزو منظومه نظام جمهوری اسلامی است. جامعه کارگری در دفاع مقدس و دفاع از حرم جانفشانی‌های زیادی از خود به نمایش گذاشته است و همراه حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است. وقتی صدای کارگر توسط داخلی‌ها شنیده نمیشود، ضد انقلاب به دروغ میشود صدای کارگر!
مساجد، روحانیت، بسیج باید صدای کارگر باشد.

مسئولین وقت، لازم است در برابر تبعیض بین اقشار مختلف پاسخ‌گو باشند چگونه افزایش حقوق کارگر تورم‌زا محسوب می‌شود و افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی عاملی جهت ایجاد تورم نیست؟

وقتی نگاه این‌چنینی بر برخی مسئولین جمهوری اسلامی حاکم شود، دور از ذهن هم نخواهد بود که آن بسیجی شهید کارگر جنوب شهری مدافع انقلاب به اندازه پزشک حاضر در اغتشاش براندازانه ارزش نخواهد داشت! متوجه تبعات سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری‌های ناعادلانه برای مدافعان پابرهنه انقلاب و درحصار امن قرار دادن طبقات مرفه معارض و برخی مسئولین هستید؟!

بسیج‌دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به عنوان بخشی از جامعه پزشکی و کادر درمان آینده کشور خواستار رفع تبعیض‌ها و برقراری عدالت جهت تعالی و پیشرفت ایران اسلامی هست و تا محقق شدن امر پیگیر مسئله خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

دیگر خبرها

  • مسئولین در برابر تبعیض بین اقشار پاسخ‌گو باشند
  • اعتراض شدید برادر امام خمینی به انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در خمین
  • انتشار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • حجاب؛ نشانِ تمدن و فرهنگ اسلامی
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است
  • دشمن به دنبال فریب مردم و استحاله فرهنگی است
  • امام خمینی: نظر آیت‌الله طالقانی درباره حجاب صحیح است
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • ثبات امنیت یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است