Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@04:21:58 GMT

اندیشه سبز را با کمک به محیط زیست حاکم کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۱۱۲۱

اندیشه سبز را با کمک به محیط زیست حاکم کنیم

شهردار اصفهان در مراسم روز درختکاری گفت : درصدد هستیم ضمن توسعه فضای سبز و درختکاری به گونه‌ای عمل کنیم که از آب کمتری استفاده شود تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضای سبز، حافظ خوبی برای درختانی باشیم که سال‌ها عمر کردند و به عنوان هویت شهر شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم روز درختکاری در اصفهان صبح امروز با حضور شهردار ، معاونان شهرداری ، اعضای شورای شهر و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری اصفهان در پارک کوهستانی اشراق (کوه نخدی) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان پس از کاشت یک نهال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکید مدیریت شهری بر این است که با توجه به وضعیت خشکسالی حاکم در منطقه شرق و اقلیم شهر از گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر کم آبی و درختانی با نیاز آبی کم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم ضمن توسعه فضای سبز و درختکاری به گونه‌ای عمل کنیم که از آب کمتری استفاده شود تا بتوانیم علاوه بر توسعه، حافظ خوبی برای درختانی باشیم که سال‌ها عمر کردند و به عنوان هویت شهر شناخته شدند.

شهردار اصفهان با اشاره به چاره اندیشی‌ها برای تامین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز اظهار کرد: در این راستا دو گام اساسی باید برداشته شود، یکی مدیریت بهینه در مصرف منابع آبی و دوم اینکه به میزان نیاز از پساب‌ها و راهکارهای در دست بررسی استفاده کنیم تا مشکل کم آبی تا حدودی کمرنگ شود.

 حیدر قاسمی معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت : با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در ارتفاعات کوه نخودی وجود دارد، می‌توان  "اندیشه سبز" را با هدف کمک به محیط زیست حاکم کنیم.

وی افزود: حال اگر این مهم با اندیشه سبز تحقق یابد، سبب حضور گردشگران در کوه نخودی خواهد شد که امیدواریم این اتفاقات موثر، استمرار داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز اگر به سبزینگی روح، اندیشه و طبیعت نپردازیم، بی شک دچار مشکلاتی خواهیم شد، بنابراین باید سبز اندیش و سبزنگر بود.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد: در مدت باقی مانده تا اتمام سال آبی، شاهد بارش‌هایی در شهر اصفهان باشیم.

قاسمی با تاکید بر همکاری و مشارکت مردم گفت: لازم است در حوزه فضای سبز برای تلطیف فضای شهری همه همکاری کنند تا در سال آبی کم باران با مدیریت و تدبیر لازم از بحران پیش رو عبور کنیم و بتوانیم فضای سبزی که تنها امید نفس کشیدن شهروندان است را توسعه دهیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه‌شنبه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهارکرد: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در تمامی حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادی‌خواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: کشور ما در کلیه زمینه‌های فناوری علمی به‌ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کند و در این راستا حتماً پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده است و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقای سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمارستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از منطقه قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

در ادامه این جلسه تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه طی سال‌ها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهارکرد: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که متاسفانه فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است. ما به‌صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که قبلاً شش ماه بارندگی و شش ماه خشکی بوده، تغییر یابد و ما اکنون برخی سال‌ها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فنآوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این خصوص از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 6093483

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی