Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم روز درختکاری در شهر مبارکه با غرس درختان به نام شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا؛مراسم روز درختکاری امروز در شهر مبارکه با غرس درختان به نام شهدای این شهر در جوار شهدای گمنام محله صفایه برگزار شد.

این برنامه به همت شورا و شهرداری مبارکه و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با حضور امام جمعه، شهردار و شورای شهر مبارکه، فرمانده سپاه، بخشدار مرکزی، روسای ادارت شهرستان و خانواده شهدا شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

45 مترمربع سرانه فضای سبز در شهر مبارکه

محسن هاشمی در این مراسم با بیان اینکه در شهرداری مبارکه استفاده بهینه از آب با اجرای شبکه های تحت فشار آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این کار در بیشتر خیابان های اصلی شهر مبارکه انجام شده و در بودجه ۹۷ هم پیش بینی شده است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه در بحث کاشت گیاهان مقاوم، کاشت چمن را به روش های سنتی متوقف کردیم و بیشتر به فضای سبز عمودی که درختان را شامل می شود، روی آورده ایم، گفت: کاشت درختان و درختچه‌های مقاوم به خشکی که  بحث نیاز به آب  کمتری دارند و مقاونتشون در برابر آفات و  بیماری ها بیشتر است روی آوره ایم.

وی با اشاره به اینکه در شهر مبارکه ۴۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد، اضافه کرد: سرانه فضای سبز در شهر مبارکه برای هر نفر 45 مترمربع است.

 

هاشمی ادامه داد: سرانه فضای سبز استاندارد معمولا ۲۰ تا ۲۵ متر است اما در شهرهای صنعتی این سرانه تا ۵۰ مترمربع تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر که اندیشیده شده و با شبکه های آبیاری نوین و درختان مقاوم بتوانیم توسعه را در دستور کار قرار دهیم و به سرانه ای تعریف شده ۵۰ متر برای شهر های صنعتی بتوانیم به آن سرانه هم دست پیدا کنیم.

شهردار مبارکه تاکید کرد: زحماتی در دوره های مختلف شورا و شهرداری انجام شده که سعی کردیم فضای سبز را با یک بستر و زیر سازی خوبی به آن حد اعلایی که داشته برسانیم و از امروز حفظ و نگهداری این فضای سبز بر همگان واجب است.

وی با اظهار اینکه وظیفه اصلی شهرداری است و شهرداری به تنهایی نمی تواند این وظیفه سنگین را انجام دهد، بیان کرد: همه ارگان و دستگاه‌های اجرایی و به خصوص مردم کمک حال شهرداری شوند تا این وظیفه مهم را بتوانیم انجام دهیم.

۴۰۰ دانش آموز کارت همیاران افتخاری محیط زیست دارند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مبارکه در این مراسم با اشاره به اینکه شعار امسال، «هفته منابع طبیعی با مردم برای مردم» است، تصریح کرد: ۱۵ اسفند روز ملی درختکاری نام گذاری شده و اولین روز هفته منابع طبیعی است.

کسرا طاهری با بیان اینکه یک هتکار درخت در جنگل میتواند ۶۸ تن گرد و غبار هوا را به خود جذب می کند، گفت: یک هتکار از جنگل دو و نیم تن اکسیژن تولید می کند که اکسیژن مورد نیاز ۱۰ نفر در در یک سال را تامین می کند و ۶۰ درصد از اکسیژن جهان به وسیله فضای سبز تأمین می شود.

وی افزود: ما در این هفته بیش از ۱۰ هزار راس نهال گلدان ریشه ای در سطح شهرستان، شهرداری ها، مراکز نظامی، صنعتی، آموزشی، ادارات و نماز جمعه توزیع کردیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مبارکه بیان کرد: برنامه جشن درختکاری در کلیه شهرهای شهرستان که با همکاری شهرداری ها و بخشداری ها و دهیاری‌ها انجام می شود.

وی اظهار کرد: برنامه جشن درختکاری صنایع شهرستان، زنگ سبز در مدارس و جشن درخت کاری در پادگان آموزشی امام علی(ع) از مهمترین برنامه های ما در این هفته است.

طاهری اضافه کرد: سفیران انفال استان توسط نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل منابع طبیعی تشکیل شده است که با انتخاب امام جمعه شهر مبارکه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کارگران، به عنوان رابط منابع طبیعی مردم و بین دستگاه‌های اجرایی برای اشاعه فرهنگ منابع طبیعی عهددار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تدبیر اداره کل منابع طبیعی در استان و شهرستان با همکاری آموزش و پرورش تا کنون برای بیش از ۴۰۰ از دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان کارت همیاران افتخاری محیط زیست صادره شده است.

حفظ محیط زیست دغدغه الویت دار مجموعه مدیریت شهری است

رییس شورای شهر مبارکه هم در مراسم روز درختکاری با تبریک آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: درختکاری در ایران یک پشتوانه ای از علایق ملی، سنتی و تاریخی دارد و در اسلام هم جایگاه ویژه ای دارد.

سجاد خالوزاده بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که اگر فردی درخت بکارد و یا مزرعه ای را زیر کشت ببرد در حالی که انسان، ها، حیوانات و پرندگان از آن بخورند این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگان دین تاکید و توصیه به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری را داشتند، اظهار کرد: این روایات ها  و فرمایشات بزرگان دین، وظیفه تک تک ما را در حفظ و حراست منابع طبیعی موجود و درختانی که در سطح جامعه وجود دارند را نشان می دهد.

رییس شورای شهر مبارکه با بیان اینکه حفظ محیط زیست، خصوصا فضای سبز و درختکاری برای شورا و شهرداری امری مهم و حیاتی بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع شورای دوره پنجم، حفظ محیط زیست در دستور کار قرار داشته اند.

وی اضافه کرد: همه با هم بر حفظ محیط زیست و بهبود آن برای آیندگان بتوانیم قدم های مثبتی را برداریم و با تلاش، حتی با کاشت یک نهال کوچک بتوانیم کشوری سبز و زیبا داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر

سرهنگ "حامد شادبهر" با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، گفت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران انتظامی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: متهم ۵۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
این مقام انتظامی از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ شادبهر در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی