Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@03:50:56 GMT

کلاهبرداران در کمین بازار گرم سمساری ها

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۱۷۵۰

      به گزارش خبرگزاری بسیج، در گذشته‌های نه چندان دور مغازه‌های سمساری در کوچه و محله‌های شهر به وفور دیده می‌شد، اما امروزه این مغازه‌های به حداقل رسیده و یا شکل آن تغییر کرده است.
  با گذشت زمان سمسار‌ها برای رونق کسب و کار خود بیشتر در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر با صدای بلند لوازم کهنه منازل از یخچال، اجاق گاز گرفته تا ظروف آشپزخانه و فرش را خریدار بودند، اما این روش هم دیگر مانند سابق نبوده و صدای این افراد کمتر از گذشته به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال چندسالی است که در فضای مجازی با راه اندازی سایت‌هایی برای خرید و فروش لوازم دست دوم تحولی ایجاد شده و مردم بدون هیچ هزینه و واسطه‌ای می‌توانند لوازم نو و دست دم خود را به قیمت دلخواه به فروش برسانند.

در این میان افراد با درج آگهی خود به طور رایگان و ثبت اطلاعات کالا و تماس می‌توانند در کمترین زمان ممکن خریدار جنس خود را در گوشه کنار شهر پیدا کنند.

همچنین افراد در صورت نیاز به کالایی با جستجوی ساده در برخی از برنامه‌های کاربردی و سایت‌ها می‌توانند گروهی از کالا‌های مرتبط را پیدا کنند و با مقایسه قیمت و کیفیت برای خرید اقدام کنند.

هرچند راه اندازی سایت‌های اینترنتی و خرید و فروش در این فضا باعث حذف واسطه‌ها و ارزان تمام شدن قیمت کالا برای مصرف‌کننده می‌شود، اما این شیوه خرید و فروش معایب و مشکلاتی را نیز با خود به همراه دارد.

در این میان افراد برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی باید نکاتی را مد نظر داشته باشند تا با مشکل روبرو نشوند.

بهتر است از کسانی خرید شود که امکان ملاقات حضوری با آن‌ها قبل از انجام معامله وجود داشته باشد و هرگز پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نشود.

در صورت امکان، پس از خرید کالا رسید کتبی معتبر از فروشنده دریافت کنید و اگر می‌خواهید مبلغ قابل توجهی به افراد ناشناس پرداخت کنید بهتر است در محل امن این اقدام انجام شود.

با این تفاسیر هستند کسانی که ترجیح می‌دهند برای فروش لوازم کهنه خود به سمسار‌هایی اعتماد کنند که به صورت دوره گرد در محله‌ها حضور دارند با اینکه ممکن است اجناس آنها را با قیمت‌های پایین تری بخرند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد

بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیونت فورس که قرار است سه شنبه این هفته عرضه شود، را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا سه‌شنبه هفته جاری (18 اردیبهشت) میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل شامل 20 دستگاه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری و 30 دستگاه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری است.

در این راستا مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه این هفته(18 اردیبهشت) است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، میزان پیش دریافت خرید محصول به میزان 10 درصد است.

همچنین هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکت های خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی/ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه