Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گزارش صورت‌های مالی 9 ماهه، شرکت پالایش نفت اصفهان سود 9 ماهه نخست سال جاری خود را 650 ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد رشد داشته است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پالایشی‌ها یکی پس از دیگری گزارش صورت‌های مالی 9 ماهه خود را روانه کدال می‌کنند. در این بین «شپنا» نیز اقدام به گزارش‌گری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت پالایش نفت اصفهان برای دوره 9 ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین گفتنی است سود عملیاتی این مجموعه نیز با افزایش 102 درصدی نسبت به سال گذشته بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد تومان اعلام شده است.

همچنین شرکت برای این مدت 650 ریال درآمد برای هر سهم محقق کرده است که افزایش 93 درصدی نسبت به گزارش آذرماه سال پیش دارد. گفتنی است «شپنا» در آخرین پیش‌بینی سود خود، رقم 894 ریال را برای سال 96 اعلام کرده است که با احتساب تحقق سود 650 ریال در 9 ماه، پوشش 72 درصدی را برای سود خود داشته است. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که عمده مبالغ درآمد شرکت‌های پالایشی در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد. در نتیجه پوشش 72 درصدی سود برای 9 ماه ابتدایی سال رقم نسبتا مناسبی محسوب می‌شود.

در آمار تولید فروش 9 ماهه این شرکت نیز مقدار و مبلغ فروش با رشد نسبتا خوبی همراه بودند. طبق این گزارش شرکت پالایش نفت اصفهان در 9 ماهه نخست سال جاری مجموعا 12 میلیون و 453 هزار مترمکعب فرآورده به فروش رسانده که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 14.42 درصدی داشته است و مبلغ فروش هم 17 درصد افزایش یافته است.

البته در گزارش تفسیری مدیریت نیز میانگین نرخ فروش 9 ماهه فرآورده‌های این مجتمع که برگرفته از نرخ کرک اسپرد است  49.05 اعلام شده است که بیشترین رقم آن برای ماه آذر و عدد 57.4 است. البته نکته دیگری در این گزارش به آن اشاره شده است تاثیر نرخ تسعیر ارز بر سودآوری شرکت است. «شپنا» اعلام کرده است به ازای هر یک درصد افزایش در نرخ تسعیر ارز مبادله ای سود ناخالص شرکت در حدود یک درصد افزایش خواهد یافت. همچنین گفتنی است «شپنا» آخرین نرخ ارز مبادله‌ای در آذرماه را 3550 تومان در نظر گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش در این باره توضیح داد: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی افزود: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالاهای ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

به گزارش این گزارش، پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6096828 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد