Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،باید در ابتدای امر متذکر شویم که فرهنگ مصرف‌گرایی، فرهنگی بیگانه و متضاد با فرهنگ بومی ایران اسلامی است. زیرا اسلام تاکید می‌کند که باید از اسراف و مصرف بیش از نیاز دوری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لاکچری

مواد لازم برای تهیه‌ی یک زندگی لاکچری و خاص:

اتومبیل گران‌قیمت، به تعداد کافی

منزل لوکس، بیش از 300 متر

تلفن همراه "اپل" و امثال آن، به تعداد لازم

لوازم برقی منزل، از هر کدام 2 عدد

 انتشار تصاویری از روند زندگی تجمل‎گرایانه در شبکه‌های اجتماعی، به وفور

بیش از یک دهه است که زندگی سرمایه‌داری با سرعتی غیرقابل تصور در حال پیشروی در جامعه بوده و بسیاری را به بند خود درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشین‌های خاص و منازلی با امکانات ویژه، یکی از اساسی‌ترین و ضروریات یک زندگی لاکچری محسوب می‌شود. این قبیل زندگی‌ها اغلب از فرهنگ غربی نمونه‌برداری شده و بسیاری از ابعاد آن، عینا مطابق سبک زندگی غرب با پایه و اساس مصرف‌گرایی به مرحله‌ی اجرا درآمده است.

اوج فاجعه آن‌جا است که اغلب وسایل این قبیل زندگی را با سفارش‌های خاص از کشورهای اروپایی وارد می‌کنند بطوری که نمونه و مشابه آن را در ایران نمی‌توان یافت. درست است! افرادی که بر این نوع از سبک زندگی اعتقاد دارند، یکی از اولویت‌های خود را بر مبنای غیرقابل دسترسی دیگران به آنچه که دارند، می‌دانند.

بیشتر بخوانید:بازار داغ حاشیه‌ها در مواقع بحرانی/از ظهور دلالان پیشگو تا مرده‌یابان لاکچری!

مصرف‌گرایی

امروزه شاهد رشد فزاینده‌ی مصرف‌گرایی در میان اقشار مختلف جامعه، بالاخص قشر سرمایه‌دار هستیم. باید در ابتدای امر متذکر شویم که فرهنگ مصرف‌گرایی، فرهنگی بیگانه و متضاد با فرهنگ بومی ایرانِ اسلامی است. زیرا اسلام همواره تاکید می‌کند که باید از اسراف و مصرف بیش از نیاز، دوری کرد.

حقیقت این است که جامعه‌ی ما هرچه به سمت و سوی مدرنیته شدن و پیشرفت حرکت می‌کند، مصرف‌گرایی ما نیز افزایش می‌یابد که البته دلیل عمده‌ی آن عدم فرهنگ‌سازی درست و هدفمند است. در این راستا؛ دکتر ابراهیم فیاض (پژوهشگر و جامعه شناس) معتقد است که تابحال در ایران، هر چه تحت عنوان "مدرنیسم" Modernism ، نوسازی و پیشرفت مطرح بوده یعنی بازسازی فرهنگ مصرف گرایی و افراط در آن را به همراه داشته. برای همین است که ما هر چه جلوتر آمدیم، مصرف گرایی در جامعه‌ی ما تشدید شد و تدریجا رو به بحران گذاشت.

باید توجه داشت که گسترش مصرف‌گرایی، خود عاملی برای تغییر در نوع نگرش و تفکر افراد جامعه است. در واقع زمانی که در جامعه‌ای مصرف‌گرایی و خوی اشرافی گرایی فراگیر می‌شود، آسیب‌های آن نیز هویدا شده و اجتماع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در چنین برهه‌ای است که تفکر اقشار مختلف جامعه تحت الشعاع قرار گرفته و با تغییرات شگرفی توام می‌شود.

به‌طور مثال وقتی که صفحات مختلف افراد در فضای مجازی از جمله اینستاگرام، سرشار می‌شود از تصاویری با مضمون زندگی لاکچری، اتومبیل‌های خاص، گوشی تلفن همراه گران قیمت و ...، افرادی را هم که توان مالی چنین شرایطی را ندارد ترغیب به هم‌رنگ شدن با اکثریت می‌کند. چنانچه بسیار در جامعه مشاهده می‌کنیم که افرادی با اوضاع مالی نه چندان مناسب، خود را ملزم به داشتن گوشی همراه اپل و یا ظاهری خاص می‌کنند تا ضمن اقنای روحی خود، هم‌گام با اکثریت جامعه پیش رود!

در این میان باید توجه داشت که چون بسیاری از پیج‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی در تصرف افراد تجمل‌گرا و لاکچریباز، است، برخی بر این نظر هستند که اکثریت جامعه را نیز این قبیل افراد تشکیل می‌دهند. این باور اشتباهی است که خود یکی از آسیب‌های چنین فضاهایی محسوب می‌شود.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

سرطان لاکچری که مسری است!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

دریافت 29 MB کد خبر 6089560

دیگر خبرها

  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد