Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:57:41 GMT

هلال احمر درصدد تقویت روحیه صلح و امید درجامعه است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۲۵۶۳

هلال احمر درصدد تقویت روحیه صلح و امید درجامعه است

تهران-ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمربا بیان این که این نهاد وظیفه مهمی درقبال مسائل اجتماعی کشور دارد، گفت: هلال احمر در صدد تقویت روحیه صلح و افزایش امید در جامعه است.

به گزارش ایرنا علی اصغر پیوندی، روز سه شنبه وهمزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، که در پارک پردیسان تهران برگزار شد، با بیان این که اگر بتوانیم فرهنگ درختکاری را در کشور گسترش دهیم، گفت: با گسترش این فرهنگ مانع از شیوع خشکسالی در کشور می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این فرهنگ در میان ایرانیان از سال های بسیار دور وجود داشته و امیدواریم جمعیت هلال احمر نقش موثری در این زمینه داشته باشد و بتوانیم روحیه صلح و دوستی را تقویت و محیطی با نشاط ایجاد کنیم.

** حفظ درخت مهم تر از کاشت آن است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیزدر مراسم امروز با بیان این که ما درخت می کاریم، اما از آن نگهداری نمی کنیم، گفت: اکنون حفظ درخت مهم تر از کاشت آن است و باید درختانی بکاریم که ضمن نیاز کمتر به آب با شرایط آب و هوایی مناطق سازگاری داشته باشند.
عیسی کلانتری با اشاره به این که باید در فرهنگ محیط زیست و درختان بیشتر کار کنیم، عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ عمومی ما به خصوص در بخش های دانش آموزی در این زمینه ضعیف است. باید طوری پیش برویم که دانش آموزان حافظان محیط زیست باشند و در فرهنگ محیط زیست بیش از گذشته فعال باشند.


**اهداء کمک نقدی وغیرنقدی سفیرکره جنوبی به زلزله زدگان کرمانشاه
کیم سونگ هو، سفیر کره جنوبی در تهران در دیدار با محمود محمدی نسب، دبیرکل جمعیت هلال احمر، تعدادی چادر زمستانی به ارزش یکصد هزار دلار و همچنین دویست هزار دلار کمک نقدی برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه اهداء کرد.
کیم سونگ هو در این دیدار، خواستار افزایش همکارهای فرهنگی و بشردوستانه میان جمعیت هلال احمر ایران و جمعیت ملی صلیب سرخ کره جنوبی شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز دراین دیدار با بیان این که روابط گسترده و مناسبی میان دو کشور ایران و کره جنوبی در حوزه مسائل اقتصادی وجود دارد، تاکیدکرد: با توجه به توانمندی جمعیت ملی کره جنوبی وهمچنین تجارب ارزشمند جمعیت هلال احمر ایران در حوزه مدیریت بحران، تبادل این تجربیات می تواند در گسترش روابط میان دو جمعیت ملی بسیار موثر باشد.
محمدی نسب در ادامه به اشتراکات و تقارن فرهنگی میان دوکشور ایران و کره جنوبی نیز اشاره کرد و افزود: نامگذاری خیابانی در شهر تهران به نام خیابان سئول و خیابانی درکشور کره جنوبی به نام خیابان تهران به نمایش گذاشتن اشتراکات فرهنگی میان دوکشوراست و ما نیز خواستار گسترش همکاری ها و تبادل تجربیات با جمعیت ملی صلیب وسرخ کره جنوبی هستیم.
اجتمام*1724*3377

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • حجت الاسلام‌والمسلمین معزی: روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است