Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين؛ گروه هاي فلسطيني از دو جنبش فتح و حماس خواستند به دودستگي و اختلافات شان پايان دهند. گروه هاي فلسطيني در نوار غزه، در ديدار با اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي جنبش حماس از نتايج سفر اخير هيئت اين جنبش به قاهره اطلاع پيدا کردند و بر لزوم عملي شدن آشتي بين فلسطيني ها تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعيل هنيه پس از اين ديدار همچنين بر مخالفت کامل با «معامله قرن» تاکيد کرد و گفت: ملت فلسطين اجازه عملي شدن اين طرح را نخواهد داد. هنيه همچنين افزود مصر و حماس، بحران بي اعتمادي را پشت سر گذاشتند.
در اين نشست، کميته سه جانبه اي بين حماس، فتح و سازمان اطلاعات مصر براي نظارت بر آشتي ملي بين فلسطيني ها تشکيل شد و امکان پيوستن سازمان ملل به اين کميته هم وجود دارد. حماس در اين نشست خواستار برگزاري کنفرانس ملي فلسطين شد.
طلال ابوظريف عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک در اين باره گفت:«پيشنهاد جنبش حماس تشکيل کنفرانس نجات ملي است تا راهبرد مناسب را براي مقابله با معامله قرن و چگونگي ناکام گذاشتن آن بررسي کرد. اما مسئله مهمتر آن است که ما چگونه مي توانيم در چارچوب اين راهبرد، متحد شويم.»
خضر حبيب يکي از مسئولان جنبش جهاد اسلامي گفت: «عملي شدن وحدت گروه هاي فلسطيني باعث وحدت عربي و متحد شدن با آزادمردان در جهان خواهد شد تا بتوانيم آنچه را که ممکن است در برابر توطئه هاي آشکار شده، بر سر مسئله فلسطين بيايد، مهار کنيم.»
شرکت کنندگان در اين نشست، همچنين از ملت فلسطين در داخل و خارج خواستند تا در تظاهرات براي درخواست بازگشت آوارگان فلسطيني شرکت و تاکيد کنند حق بازگشت آوارگان با گذشت زمان، از بين نخواهد رفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

این جنبش در بیانیه خود افزود: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

این بیانیه می‌افزاید: به برادرانمان در جنبش انصار الله، نیروهای مسلح و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، با افتخار درود می‌فرستیم.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد: ملت‌های اسلامی و عربی را به یکپارچه‌سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

کد خبر 6095988

دیگر خبرها

  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • سرنوشت غزه پس از آتش بس چه خواهد بود؟
  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد