Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
کمتر از ۱۰۰ روز تا آغاز جام جهانی فوتبال و همزمان با بیست و پنجمین سالگرد درگذشت بابی مور، نمایشگاهی از عکس‌های کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلستان فاتح جام جهانی ۱۹۶۶ در گالری ملی پرتره در لندن برپا شده است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ایران‌آرت، بابی مور که از توانمندترین مدافعان تاریخ فوتبال بود، فوریه 1993 در 51 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تصاویری که از این بازیکن فقید در گالری ملی پرتره روی دیوار رفته، می‌توان به شطرنج بازی کردن با فرانتس بکن‌بائر، دراز کشیدن روی کاناپه هنگام تماشای تلویزیون، گرفتن توپ از جورج بست و ایستادن مقابل خانه شگفت‌انگیز با همسر و فرزندان اشاره کرد. این تصاویر پیشتر در اختیار روبرتا مور، دختر بازیکن نامدار بود.

مور را از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال مي‌دانند كه در 21 سالگی کاپیتان وستهم شد و در 22 سالگی بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلستان را به بازو بست. اوج کار او هم پیروزی چهار بر دو بر تیم ملی آلمان غربی در فینال جام جهانی 1966 بود که تنها قهرمانی تاریخ انگلیس را در اين رقابت‌ها رقم زده است. عکس‌هایی که به نمایش درآمده، مور را درون و بیرون زمین نشان می‌دهد؛ از جمله پس از تمرین وستهم همراه با جانی بایرن در 1962 با چتری در دست زیر باران.

در عکسی دیگر، مور کنار همسر و پشت دو فرزندش مقابل خانه‌ای اعیانی ایستاده که همان زمان 100 هزار پوند ارزش داشت. این عکس در دورانی گرفته شده که رسانه‌ها و مردم بیش از پیش به زندگی شخصی ستاره‌ها توجه نشان می‌دادند. شطرنج بازی کردن با بکن‌بائر هم یکی دیگر از عکس‌های جالب این نمایشگاه است. کاپیتان تیم ملی آلمان پس از مرگ مور، او را «بهترین مدافع تاریخ فوتبال جهان» نامیده بود.

نمایشگاه «بابی مور: نخستین جنتلمن فوتبال انگلستان» در سالن شماره 32 گالری ملی پرتره از پنجم مارس آغاز به کار کرده و تا ژانویه 2019 ميزبان دوستداران فوتبال و علاقه‌مندان هنر عكاسي خواهد بود.

در همین زمینه: ماشین زمان با آقای عکاس خان مرثیه نگاتیوهای گمشده

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم

 وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال پس از بازگشت از تایلند با کسب عنوان قهرمانی جام ملت های فوتسال آسیا گفت: خدا را شکر می‌کنم به جام قهرمانی رسیدیم. دو سال پیش در فینال به ژاپن باختیم و ناراحت بودیم که نتوانستیم جام را تقدیم مردم کنیم. از مردم که دوسال صبر کردند و ممنونم که خوشبختانه امروز با جام بازگشتیم. همه زحمت کشیدند و همراه بودیم.

او افزود: بابت تمام زحماتی که اثای مهدی تاج رئیس  فدراسیون فوتبال، احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال و تک تک مدیران فدراسیون و حتی باشگاه‌ها کشیدند تشکر می‌کنم. خوشحالم سیزدهمین قهرمانی ایران رقم خورد که من به نیت سیزده رجب و میلاد حضرت علی (ع) آن را می‌بینم و فکر کنم این بهترین هدیه‌ای بود که ما می‌توانستیم خدمت مردم تقدیم کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره تاثیر کار تیمی در خلق این قهرمانی تاکید کرد: من هیچ موقع نقش خودم را کم و زیاد نمی‌کنم. همه ما یک تیم هستیم، هر کسی وظیفه خودش را دارد و من مسئولیت فنی تیم را دارم.

او درباره زمان تمدید قراردادش تصریح کرد: پدیده‌های نوظهور و جدیدی مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان، افغانستان و اوکراین به جام جهانی راه یافتند. این نشان می‌دهد هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که بگوید من برنده‌ام. برنامه ریزی می‌خواهد. در مورد قراردادم می‌گویم که من پیش از جام ملت‌ها نیز می‌توانستم تمدید کنم ولی خودم خواستم که اگر قهرمان شدم، تمدید می‌کنم. اگر قهرمان نمی‌شدم، می‌رفتم خانه.

شمسایی ادامه داد: با قهرمانی بازگشتم و باید با فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی برسیم. وقتی بتوانیم بهترین باشیم، می‌توانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم. باید شرایط خوب را نیز جلوی پایمان بگذارند، بازی دوستانه باید داشته باشیم. از ما تمرین و از بچه‌ها هم سختی و آن موقع می‌توانیم به دنبال هدف‌های بزرگ باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص کیفیت جام ملت‌های آسیا یادآور شد: افغانستان که بازیکنش در لیگ ایران بازی می‌کنند. خیلی خوشحالم که یک ایرانی توانسته تیم را بالا بیاورد. در سطح دنیا نیز همین طور است، شما قبلا اسمی از مراکش می‌شنیدید. الان می‌آید هفت گل به آرژانتین می‌زند و قهرمان آفریقا می‌شود. از طرف دیگر فرانسه ۲۰ روز پیش برزیل را سه بر دو شکست می‌دهد. همه تیم‌ها دارند تلاش می‌کنند با قدرت و سرعت و نباید از این قافله جا بمانیم.

او خاطرنشان کرد: ژاپن، قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف می‌شود. این نشان می‌دهد چقدر کیفیت تیم‌ها بهتر شده است، چون دنبال بهترین‌ها می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی
  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟