Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@12:58:07 GMT

آزمایش موشکی نیروی دریایی و هوایی پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۳۴۴۱

آزمایش موشکی نیروی دریایی و هوایی پاکستان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیشن، نیروی دریایی و هوایی پاکستان در یک نمایش چشمگیر از قدرت نظامی و آمادگی دفاعی خود به انجام آزمایش موشک‌های کروز ضد کشتی دوربُرد پرداختند.

 دریادار ظفر محمود عباسی، رئیس ستاد کل نیروی دریایی و سهیل امان، رئیس ستاد کل نیروی هوایی ارتش پاکستان آزمایش این موشک‌ها را از روی کشتی «نصر» نیروی دریایی پاکستان نظارت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلیک این موشک‌ها از سوی یک جنگنده JF-17 و همچنین ناو جنگی سیف متعلق به نیروی دریایی پاکستان که یک کشتی چند ماموریته F-22P  است، صورت گرفت.

آزمایش این موشک‌ها در آخرین روز رزمایش RIBAT-18 ارتش پاکستان که با تمرکز بر نبرد براساس تهدیدهای چند جانبه برگزار شد، صورت گرفت.

در این راستا جنگنده JF-17 نیروی هوایی پاکستان یک موشک هوا به سطح C-802 AK و ناو سیف نیز موشک سطح به سطح C-802  شلیک کرد.

این موشک‌ها همگی با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کردند که نه تنها اثربخشی سیستم‌های سلاحی را نشان داد بلکه طیف گسترده‌ای از عملیات مشترک و هماهنگی مطلوب میان دو نیروی دریای و هوایی را به نمایش گذاشت.

 مقام‌های پاکستان گفتند که این رزمایش نشان دهنده افزایش تاثیر تسلیحات ارتش پاکستان و همچنین گسترده‌تر شدن عملیات مشترک هوایی و دریایی ارتش این کشور و همکاری میان دو بخش است.

دریادار ظفر محمود عباسی که در این رزمایش حضور داشت رضایت کامل خود را از آمادگی عملیاتی ناوگان نیروی دریایی و افسران و نیروهای آن برای اجرای حرفه‌ای وظایف خود ابراز داشت.

وی در ادامه افزود نیروی دریایی پاکستان در حال تبدیل شدن به یک نیروی قدرتمند است که به طور کامل قادر به حفاظت و پیشبرد منافع ملی دریایی و همکاری بین‌المللی در سراسر اقیانوس هند است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بیشتر بخوانید؛ برگزاری رژه اقتدار شناورهای نیروی دریایی سپاه و بسیج مردمی در مرز دریایی آستارا

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229389 برچسب‌ها سپاه پاسداران

دیگر خبرها

  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین