Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@12:24:28 GMT

مرگ ۱۶ نفر در چهارشنبه‌سوری سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۳۶۲۰

مرگ ۱۶ نفر در چهارشنبه‌سوری سال گذشته

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در ایام منتهی به چهارشنبه‌سوری در سال گذشته، ۱۶ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۵ مرد و یک زن بودند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مهرداد علی‌بخشی مدیرکل ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: مراسم چهارشنبه‌سوری در سال‌های اخیر به‌دلیل همراه شدن با برخی اعمال خطرآفرین، بی‌احتیاطی‌ها و نیز فاصله گرفتن از اصل آداب و سنن قدیمی، آسیب‌ها و صدمات جسمانی به‌بار آورده که گاه غیرقابل جبران بوده و یا هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: آن‌چنان که مطابق آمارهای این سازمان در سال گذشته 16 نفر در پی حوادث ایام منتهی به چهارشنبه‌سوری جان خود را از دست دادند ضمن آنکه تعداد قابل توجهی نیز در این حوادث مصدوم و یا دچار نقص عضو شده‌اند.

علی‌بخشی با هشدار در خصوص استفاده از وسایل خطرناک و آسیب‌زا به‌بهانه شادی آخر سال و صدمات جبران‌ناپذیر ناشی از آن اظهار کرد: شاید بخش قابل توجهی از این آسیب ها با رعایت اصول ایمنی و نظارت هرچه بیشتر خانواده‌ها قابل پیشگیری باشد.

مدیرکل ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: در تماس با مواد محترقه و منفجره، افراد به‌شکل‌های متعددی دچار آسیب می‌شوند که این آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و نیز قرار گرفتن در معرض موج انفجار، ریزش ساختمان و ... باشد که متأسفانه عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و ... را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است ابراز کرد: امیدواریم که در سال جاری با رعایت بیشتر اصول اخلاقی و ایمنی شاهد حوادث و آسیب‌های کمتری نسبت به گذشته باشیم.

علی‌بخشی افزود: توصیه من به آحاد جامعه به‌خصوص جوانان این است که سلامتی و آینده روشن خود را با سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی به مخاطره نیندازند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد