Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: افزایش توانمندی و مهارت امدادگران برای امدادرسانی در حوادث اولویت دارد لذا دوره های آموزشی بین المللی در این راستا برگزار می شوند.
لیلا خالقی افزود: برگزاری این دوره آموزشی اقدامی در جهت توان افزایی امدادگران و آشنایی هر چه بیشتر آنها با 'کتاب راهنمای پروژه اسفیر' است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال 1393 تاکنون دوره های مختلف آموزشی در سطوح بین المللی برای امدادگران هلال احمر در سطح کشور برگزار شده که این دوره آموزشی سرآمد آنها است. امدادگران با آگاهی کامل از استانداردهای مطرح شده در کتاب راهنمای اسفیر می توانند در تصمیم گیری در زمان وقوع حوادث، مدیران را همراهی و کمک کنند.
وی ادامه داد: آخرین نسخه کتاب راهنمای اسفیر سال 2011 میلادی منتشر و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: چهار بخش اصلی خدمت رسانی به حادثه دیدگان بر مبنای کتاب راهنمای اسفیر در حوزه تامین آب، تامین سرپناه، بهداشت و امنیت به صورت جامع و کامل، حفظ کرامت انسانی و تامین نیازهای افراد حادثه دیده را لحاظ کرده است.
مجتبی احمدی افزود: این دوره آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در جهت ارتقای توانمندی و تصمیم گیری به موقع و موثر در زمان بروز حوادث تاثیر به سزایی داشته باشد.
سال 1997 میلادی گروهی از سازمانهای غیردولتی صلیب سرخ و هلال احمر جهانی 'پروژه اسفیر' را شامل قوانین جهانشمول از حداقل استانداردها در حوزه های خدمات بشردوستانه، بنیانگذاری و تدوین کردند. هدف این پروژه تعیین چارچوبی کاربردی برای انجام وظایف و ارتقای کیفیت امدادرسانی بشردوستانه در شرایط ناگوار بلایا و اغتشاشات و نیز افزایش مسئولیت پذیری انسانی در قبال مردم گرفتار است.
این پروژه در نهایت به تدوین کتابب راهنمای مرکب از مجموعه قوانینی جهانشمول از حداقل استانداردها در حوزه های خدمات بشر دوستانه منجر شد که به 'کتاب راهنمای اسفیر'مشهور است.
دوره بین المللی توان افزایی اسفیر(Sphere project) با حضور نمایندگانی از دفتر سازمان امور پناهندگی نروژ به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
1922/7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین دوره توانمندسازی و هم‌افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و دکتر لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری به روایت تحول و حرکت نیروی دریایی و تبدیل شدن آن به یک نیروی راهبردی اشاره کرد و در ادامه ضمن بیان بخش‌هایی از اقدامات انجام گرفته در نیروی دریایی در راستای توسعه دریا محور کشور، به پرسش‌های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد.

در این دوره که بیش از ۶۰ نفر از مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن آشنایی با امکانات آموزشی و فرهنگی دافوس ارتش، از موزه جنگ این دانشگاه نیز بازدید کردند.

کد خبر 6089624 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود