Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:05:35 GMT

ايجاد 2100 شغل توسط بسيج سازندگي مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۴۰۲۹

ايجاد 2100 شغل توسط بسيج سازندگي مازندران

خبرگزاري آريا - ساري-ايرنا- رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه کربلاي مازندران گفت: با توجه به اولويت شعار سال 96 در موضوع ايجاد اشتغال ، 2هزار و صد شغل با استفاده از منابع و کمک هاي تسهيلاتي توسط اين بسيج در استان ايجاد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سرهنگ غلامرضا شريعتي روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه مازندران افزود: فعاليت هاي بسيج سازندگي در چند محور و حوزه اساسي شامل ايجاد اشتغال ، آموزش و توانمندسازي، محروميت زدايي، عمراني و زيرساخت و کمک به دستگاه هاي اجرايي براي پيشبرد اهداف قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در سال جاري براي ايجاد اين تعداد شغل 120 ميليارد ريال از منابع دروني سپاه و 20 ميليارد ريال از منابع بيروني سازمان بسيج سازندگي در حوزه اشتغالزايي هزينه شد و با توجه به ظرفيت هاي بسيج سازندگي در صورت تخصيص منابع مي تواند فعاليت هاي خود را در اين حوزه گسترده تر کند.
شريعتي ادامه داد: در حوزه محروميت زدايي، رفع گره هاي کوچک نيز ساخت مسکن، شبکه هاي بهداشت، مسجد، غسالخانه، آبرساني در اولويت قرارگرفت که250 پروژه محروميت زدايي کوچک در سراسر استان در اين بخش اجرا شد.
وي گفت: همچنين ساخت 500 واحد مسکوني در بازه زماني مرداد سال جاري تا مرداد آينده هدفگذاري شد که در حال حاضر 250 واحد با همکاري خيرين و گروه هاي جهادي تحويل بهره برداران شد.
رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه کربلاي مازندران با اشاره به هدف گذاري تامين 313 دست جهيزيه که 70 درصد آن توزيع شد، ادامه داد: در حوزه تامين زيرساخت ها و پروژه هاي کوچک نيز بنياد برکت در سال 96 قريب به 100 پروژه با 20 ميليارد ريال اعتبار اجرا کرد.
شريعتي ادامه داد: در حوزه زيرساخت هاي بخش اجرايي دولتي نيز 1500 ميليارد ريال پروژه عمراني دولت بوده است که از جمله آنها ورزشگاه شهداي نوشهر با اعتبار 120 ميليارد ريالي است که از سال گذشته شروع شده و با انجام تعهدات بعدي اعتباري تا مهرماه 97 تحويل مي شود.
وي افزود: همچنين بيمارستان 32 تختخوابي بابل در بخش بندپي نيز از سه تا 4 ماه پيش شروع شده و در حال حاضر با 20 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست و ورزشگاه جويبار نيز که جزو تعهدات سفر رييس جمهور بوده و بعد از مطالعات زمين شناسي وارد فاز اجرايي شده است.
وي گفت: در حوزه راه سازي نيز در حال حاضر چندين پروژه مهم در ساري، سوادکوه، نکا، گلوگاه، جويبار و بهشهر با 120 کيلومتر با اعتبار 200 ميليارد ريال در حال اجراست که بيشتر اين طرح ها در حوزه کوهستاني است.
شريعتي ادامه داد: در مجموع 1500 ميليارد ريال پروژه هاي مصوب اعتباري تعهد اجرا و تحويل به دستگاه هاي اجرايي تا پايان 98 است.
وي اسکان اضطراري در 4 روستاي زلزله زده غرب کشور را از ديگر اقدامات بسيج سازندگي در سال جاري دانست و گفت: در حال حاضر در زمينه اسکان دائمي 350 خانوار بومي در اين منطقه اقدام شده و طي تفاهم نامه با بهزيستي در 16 روستاي سرپل ذهاب 100 واحد مسکوني مددجويان تحت پوشش بهزيستي تهيه مي شود که در حال حاضر 50 واحد مسکوني پي ريزي و 30 واحد در حال نصب اسکلت است.
شريعتي گفت: بر اساس برآورد تا پايان ارديبهشت 97 تحويل 50 واحد مسکوني هدفگذاري شده که 300 تا 350 ميليون ريال هم در ازاي هر منزل مسکوني از سوي خيرين و همچنين از بنياد مسکن کمک مي شود.
وي اقدام ديگر بسيج سازندگي براي سال جديد را ساماندهي 153 گلزار تک مزار شهدا عنوان کرد که با نقشه بنياد شهيد توسط گروه هاي جهادي نوسازي و در ايام تعطيلات نوروزي به پايان مي رسد.
7335/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه ملی آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساوه
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است