Web Analytics Made Easy - Statcounter

از نظر وزیر برابری زنان و مردان در دولت فرانسه، این یک موفقیت بزرگ است که پس از تلاش طولانی مدت انجمن‌های مدافع حقوق کودکان برای مبارزه با خشونت علیه کودکان اتخاذ شده است.

به گزارش یورونیوز؛ فرانسه تصمیم گرفت با هدف مبارزه با خشونت جنسی و جنسیت‌زدگی (سکسیزم)، سن ۱۵ سالگی را به عنوان حداقل سن لازم برای داشتن رابطه جنسی مبتنی بر رضایت تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر روز دوشنبه توسط مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان در دولت فرانسه اعلام شد.

از نظر خانم شیاپا این یک موفقیت بزرگ است که پس از تلاش طولانی مدت انجمن‌های مدافع حقوق کودکان برای مبارزه با خشونت علیه کودکان اتخاذ شده است.

تصمیم‌گیری در این باره پس از آن به اولویت کاری دولت فرانسه تبدیل شد که دو پروندۀ حقوقی، جنجال‌های بسیاری را در این کشور ایجاد کرد.

در ماه نوامبر یکی از دادگاه‌های فرانسه مردی را که متهم به تجاوز به دختری ۱۱ ساله بود، با این توجیه که عناصر تجاوز مانند اجبار، تهدید، خشونت و غافلگیری به اثبات نرسیده است، تبرئه کرد. اما در پروندۀ دیگری در ماه سپتامبر، دادگاه تصمیم گرفت جوانی ۲۸ ساله را در پی شکایت خانوادۀ دختری ۱۱ ساله، به اتهام سوء استفاده جنسی محاکمه کند.

این دو پرونده، واکنش‌های بسیاری را در جامعۀ فرانسه بویژه در این باره که حداقل سن برای ارتباط جنسی مبتنی بر رضایت چقدر باید باشد، در پی داشت. در مجموع دو دیدگاه غالب در جامعه فرانسه وجود داشت؛ گروهی سن ۱۳ سال و گروه دوم ۱۵ سال را حداقل سن برای این نوع از رضایت مناسب می‌دانستند.

درنهایت سن پانزده سال پس از انجام نظرسنجی از جامعۀ فرانسه و همچنین دریافت نظر کارشناسان تعیین شد و هدف اصلی آن حمایت‌ از افراد زیر سن قانونی بود. دولت این کشور هفت کارشناس را در ماه فوریه برای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در این موضوع منصوب کرده بود.

به این ترتیب و بر اساس این تصمیم، در فرانسه ارتباط جنسی با افراد زیر ۱۵ سال، ارتباط جنسی با کودک تعریف شده و جرم محسوب می‌شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور صبح امروز دهم اردیبهشت ماه، در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی خلیج فارس اظهار داشت: از دولت دهم تاکنون به این جشنواره تعلق خاطر دارم و دوست دارم در این محفل گرم و صمیمی حضور داشته باشم.

وی افزود: درباره بحث خلیج فارس نظریه پردازان از ایام قدیم به علت منابع انرژی به این منطقه هارت لند می‌گفتند و باور داشتند تسلط بر این منطقه یعنی فرمانروایی بر جهان و بر همین مبنا همواره به دنبال حضور در منطقه هستند و امروز تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست.

وی با اشاره به چند سند تاریخی در ارتباط با نام خلیج فارس و تعلق آن به ایرانیان اظهار داشت: یک محقق غربی به نام ژان ژاک پرینی در کتاب خود اعتراف کرده که ملل و طوایف مختلفی بر خلیج فارس استیلا یافتند و فرمانروایی کردند و روزگارشان سپری شد و منقرض شدند اما تنها ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت خود از این میراث‌شان نگهداری کرده و می‌کنند.

حسینی با اشاره به فرهنگ ۸ هزار ساله خلیج فارس نیز گفت: پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال بر این منطقه تسلط داشتند اما امام قلی خان با یارانش توانستند این استعمارگران را از منطقه اخراج کنند بر همین مبنا روز ۱۰ اردیبهشت در شورای عالی فرهنگی به نام روز خلیج فارس نامگذاری شد.

وی با اشاره به لزوم شناخت و صیانت از تاریخ و هویت ملی تاکید کرد: استکبار در هر کجا ورود کرد به دنبال تغییر زبان و فرهنگ آن منطقه بود اما ملت ایران در تمام دوره‌ها از هویت ایرانی خود دفاع کردند و استکبار ستیزی خود را نشان دادند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیشینه راه‌اندازی جشنواره خلیج فارس گفت: در دولت دهم این جشنواره با محوریت بندرعباس با نگاهی بین المللی ایجاد شد و امید داریم پس از فراز و نشیب‌های برگزاری این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کند و ایرانی‌ها در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، دولت و سایر قوا باید در کنار هم باشند و اقدامات عملی برای بهره وری کامل از ظرفیت ساحل و دریا انجام دهند و توسعه کشور را در سواحل خلیج فارس رقم بزنند.

وی افزود: استان هرمزگان هم برنامه‌های خود را در مورد اجرای این سیاست‌ها به تهران ارسال کند تا با جمع بندی و بررسی و کار کارشناسی در نهایت بتوان از این مزیت خدادادی بهره لازم را برد.

کد خبر 6092080

دیگر خبرها

  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است