Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، یک اصله نهال مثمر «عناب» توسط مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی غرس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی همزمان با ۱۵ اسفند و در آستانه فرارسیدن سالگرد تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد کشور و سالروز ربع قرن تلاش فعالان کانون های فرهنگی هنری اقدام به غرس یک اصله نهال «عناب» در محل محوطه این اداره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرمودند: كسي كه درختي بكارد خداوند نيز براي او در بهشت درختي مي‌كارد. پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) در جاي ديگر مي فرمايند: كسي كه درختي بكارد يا چاهي حفر كند يا زمين مرده اي را زنده كند، پس از جانب خدا و رسول (ص) پاداش نصيب او مي‌شود.(من لا يحضرالفقيه، ج 3، ص 240)

 

امام حسن (ع) نيز فرمودند: ‌نخل و درخت براي خانواده درختكار، ‌بركت است و براي بازماندگان پس از آنان نيز اگر شكرگزار خداوند باشند نيز بركت است.(كنزالعمال، ج 12، ص 339، حديث 35306)

 

گفتنی است، ۹۸ درصد «عناب» کشور که یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی است در این استان کویری تولید می شود که امروز به تاسی و تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت درخت مثمر،‌ این اصله درخت به یاد شهید «محسن حججی» در محل دبیرخانه مساجد استان غرس شد.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد در بدو ورود به پایتخت پاکستان به نشانه دوستی بین دو کشور یک نهال کاشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم