Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمرکزی گفت: عملکرد دستگاه های مسئول در مقابله با آسیب های اجتماعی ارزیابی می شود و در این بخش نیازمند تعامل و انسجام ازسوی نهادهای اشاره شده هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه هیات اندیشه ورز استان مرکزی در اراک اظهار داشت: معتقدیم نخستین مسئله ای که باید در بنیان خانواده به صورت عملیاتی مورد توجه قرار گیرد این است که چه کنیم تا جوانان ما زندگی را با شور و شوق پیش بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه جوانان و حتی تمام اعضای خانواده زندگی توام با شور و اشتیاقی داشته باشند باید به سه نکته مهم توجه داشته باشیم که یکی از آنها همسالان فرد جوان است که باید به مراوده با همسالان خود تمایل نشان دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دومین نکته موثر در ساختن یک زندگی پرشور برای جوانان محیط زندگی آنها است و سومین رکن اساسی در زمینه ساختن زندگی ای پر شوق برای جوانان مدیران دخیل در زندگی وی است.

حقیقی تصریح کرد: ما باید واقعیت های فعلی را بپذیریم، در زمان کنونی ضریب نفوذ اینترنت در کشور معادل پنج درصد برآورد شده در صورتی که این آمار در دنیا معادل ۹۶ درصد است، همچنین ۷۳ درصد از جمعیت کشور در شبکه های مجازی از جمله تلگرام عضویت دارند و دیگر آسیب هشداردهنده عدم توازن میان مراکز عرضه کتاب و مراکز عرضه لوازم آرایشی است.

وی ادامه داد: برخی از واقعیت های جامعه را نمی توانیم پنهان کنیم و از طرفی زمانی که به بیان آنها می پردازیم تصورات غلطی مبنی بر مقصر دانستن مدیران در اذهان عمومی ایجاد می شود اما بهترین شیوه در این زمینه پذیرفتن واقعیت ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: باید به مباحث اجتماعی نگاهی استراتژیک و کوتاه مدت داشته باشیم و در این مسیر همه دستگاه های دخیل باید هم افزایی و تعامل داشته باشند و در مجموع تمام این مباحث توسط یک فرمانده واحد مدیریت شوند.

حقیقی بیان کرد: هوش فرهنگی، لازمه جهانی شدن فرهنگی است و دستیابی به این هدف بزرگ تنها با راهکار اندیشی مناسب ممکن می شود، مقام معظم رهبری پنج آسیب اجتماعی مهم را به عنوان آسیب های اولویت دار خوانده اند و باید برای رفع آنها علاوه بر چاره اندیشی اقدامات فوق‌العاده انجام شود و در این زمینه رسالت هیات اندیشه ورز انجام اقداماتی جدا از مباحث کلیشه ای است.

وی ابراز داشت: شان هیات اندیشه ورز در برگیرنده سه موضوع کنترل، نظارت و ارائه پیشنهادات نو است، به همین دلیل هیات اندیشه ورز موظف به کنترل ۱۲ ارگان مسئول در زمینه مقابله با پنج آسیب اجتماعی است و دستگاه های مذکور باید برنامه های عملیاتی خود را به این مجموعه ارائه دهند تا به جمع بندی مطلوبی دست یابیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: شیوه دستیابی به اهداف مقرر پرهیز از موازی کاری و جایگزین کردن همگرایی به جای آن است تا منجر به تهیه یک طرح واحد و تعیین مجری و وظایف تمام ارگان ها به تفکیک شود، همچنین باید میزان نظارت بر عملکرد را دو چندان سازیم.

حقیقی افزود: تمامی ارگان های دخیل در عرصه رسیدگی به پنج آسیب اجتماعی اولویت دار موظف هستند در این جلسات شرکت داشته باشند که علاوه بر ارائه نظرات مفید از سایر نقطه نظرات نیز الهام بگیرند، باید بکوشیم تا دست به دست هم زیرساخت های اجرایی شدن تصمیمات اخذ شده را فراهم آوریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است

صمد یوسفی اصل در خصوص اهداف برگزاری نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمانها در استان زنجان، گفت: مسئولیت اجتماعی یک جنبش نو ظهوری است که به دنبال وارد کردن فاکتورهای محیطی و اجتماعی در تصمیمات تجاری شرکت ها، استراتژی تجاری و حسابداری آنها با هدف افزایش عملکرد اجتماعی و محیطی در کنار ابعاد اقتصادی است.

وی اضافه کرد: امروزه شرکت ها به ویژه آنهایی که در بازارهای جهانی فعالیت دارند، در حالیکه افزایش ارزش سهامداران را دنبال می کنند، بیش از پیش به فکر تعادل و توازن عناصر اجتماعی، اقتصادی و محیط تجاری خود هستند.

یوسفی اصل افزود: در عصر جدید، مسئولیت اجتماعی شرکت ها نقش و جایگاه برجسته و بالایی را در حوزه آکادمیک به دست آورده و اهمیت روزافزونی در سطح بین المللی یافته است.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که امروز مورد توجه شرکت‌ها و سازمان‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ است، دستیابی به مزیت رقابتی از طریق مسئولیت اجتماعی شرکتی است که یکی از اهداف ما در این جشنواره، ایجاد این مزیت رقابتی خواهد بود.

یوسفی اصل با بیان اینکه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، می‌تواند فراهم‌ کننده مزیت‌های رقابتی در دنیای به شدت رقابتی امروز و به ویژه در بخش خدمات باشد، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که شرکت‌ها می‌توانند با هدفمند کردن درخواست‌های مردمی و سمن ها با طراحی راهکارهایی ضمن کمک به برنامه های این تشکل ها خود نیز در قالب مسئولیت اجتماعی خویش اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی زنجان به اهداف کلی برگزاری نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی شرکت ها و سازمانها در استان اشاره کرد و گفت: تدوین شاخص های مربوط به عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت ها در استان، تاثیر غیر مستقیم و کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی مردم و افزایش رفاه و مطلوبیت اجتماعی از طریق هدفمندسازی بودجه های اجتماعی شرکت ها از جمله این اهداف است.

وی، گفتمان سازی مسوولانه و آگاهی بخشی نسبت به سطوح مسئولیت اجتماعی به مدیران و فعالان صنعتی و اجتماعی، آموزش و تقویت مشارکت اجتماعی مردم و مطالبه گری در قالب نقش های شهروندی، استاندارد کردن فعالیت های اجرایی دستگاه ها در موضوع طرح با توجه به ارسال دستورالعمل ها و چک لیست های ارسالی دبیرخانه دائم را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

یوسفی اصل ایجاد چرخه هم افزا از طریق ارزیابی، برنامه ریزی، آموزش، بررسی عملکرد، شناسایی، اصلاح، ارزیابی و آموزش مجدد، شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات دهی دستگاه ها در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه گزارش جامع از وضعیت موجود استان و ترسیم استراتژی های لازم برای نیل به وضعیت مطلوب را از اهداف دیگر جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به اهداف کاربردی و آموزشی جشنواره نیز خاطر نشان کرد: ارزیابی عملکرد گذشته در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارائه تصویر روشنی از وضع موجود، ارائه آموزش های کاربردی جهت ارتقای کمی و کیفی عملکرد مسئولانه جهت نیل به وضعیت مطلوب در سال های آینده از اهداف کاربردی و آموزشی این جشنواره است.

نخستین جشنواره‌ نشان مسئولیت اجتماعی استان زنجان به همت اتاق بازرگانی و همکاری استانداری زنجان در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال جاری با حضور شرکت ها، دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در سالن همایش اتاق بازرگانی و با حضور میهمانان و مسئولان استانی و ملی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند