Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم اعتکاف از یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه سال ۹۷ در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جمع خبرنگاران از برگزاری رویداد عظیم معنوی و فرهنگی اعتکاف با شعار «حیای معنویت در بهار طبیعت» خبر داد و گفت: سال گذشته در ۱۵۰ مسجد استان با شرکت ۲۰ هزار نفر  مراسم اعتکاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان این‌که همانند سال گذشته در تبریز سامانه‌ای جهت تسهیل امور ثبت نام معتکفین راه اندازی می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان از ۱۹ تا ۲۸ اسفندماه سال‌جاری می‌توانند از طریق سامانه‌ی Etekaf_tabriz.ir برای شرکت در مراسم اعتکاف اقدام کنند، راه اندازی این سامانه سال گذشته موجب رشد ۲۵ درصدی حضور افراد در مراسم اعتکاف شد؛ به طوری که تعداد معتکفین از ۱۵ هزار نفر به ۲۰ هزار افزایش یافت.
وی با اشاره به این‌که در سطح استان ۱۵۰ مسجد میزبان مراسم اعتکاف سال ۹۷ خواهند بود، گفت: هماهنگی‌های لازم با ستاد شهرستان‌ها انجام شده و در تبریز، سردرود و خسروشاه ۴۳ مسجد برای حضور معتکفین آماده شده است.  باتوجه به این‌که مراسم اعتکاف مصادف با تعطیلات نوروزی است، امسال در دانشگاه‌ها مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود ولی طبق هماهنگی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و شورای فرهنگی دانشگاه، دانشجویان نیز می‌توانند در مساجد مشخص شده حضور یابند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در سامانه ثبت نام، هزینه هر وعده‌ی غذایی ۱۰ هزارتومان اعلام شده که در مجموع ۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌شود، افرادی که به سامانه‌ی ثبت نام اعتکاف دسترسی ندارند می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مشخص شده در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کنند. در بحث اعتکاف دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزی مجری برگزاری است، اگر دانش آموزان استقبال کنند، آماده‌ی میزبانی آن‌ها در این مراسم هستیم.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در مراسم اعتکاف، گفت: طی سه روز از اعتکاف برنامه‌های متعدد معنوی از جمله سخنرانی و حضور حجت الاسلام آل هاشم در برخی مساجد، اجرای برنامه‌های قرآنی، معنوی، دعوت از سخنرانان کشوری، حضور شخصیت‌های معنوی و روحانی و اجرای اعمال اصلی «ام داوود» در روز سوم اعتکاف که مصادف با وفات حضرت زینب کبری (س) است، مزین به  تلاوت پنج جز از قرآن کریم خواهد شد.
حجت الاسلام‌ حسینی افزود: در اعتکاف سال آینده به دلیل مسائل امنیتی، ایجاد فضای معنوی و خلوت گزینی افراد، همراه داشتن تلفن همراه دوربین‌دار ممنوع است و موبایل معتکفین توسط ناظران تحویل گرفته خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به این‌که در برخی مساجد با کمبود کتاب دعا مواجه می‌شویم، امسال کتابچه‌ای با عنوان «وصال دل» که جزوی از نشریات اعتکاف است، برای معتکفین ارائه می شود.
وی با اشاره به این‌که مراسم اعتکاف در تمامی شهرستان.های استان برگزار می‌شود، افزود: هشت مسجد در شهرستان مراغه، پنج مسجد در مرند و مساجد تمامی شهرستان‌ها برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده‌ی پذیرای معتکفین هستند. در برگزاری مراسم اعتکاف نیروهای آتش نشانی، اورژانس، علوم پزشکی و نیروی انتظامی و سپاه در محل برگزاری حضور خواهند داشت.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید