Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - اسکای نیوز شامگاه سه شنبه در آستانه سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به لندن در گزارشی از افزایش چشمگیر مجوز فروش اسلحه به ریاض از زمان نخست‌وزیری «ترزا می» خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز در گزارش خود آورده است که در بازه زمانی جولای 2016 تا سپتامبر 2017 بیش از 50 'مجوز فروش آزاد اسلحه' به عربستان صادرشده که این رقم در قیاس با 32 مجوز صادرشده در مدت مشابه قبل از آن، 56 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نهادهای حقوق بشری در انگلیس 'مجوز فروش آزاد اسلحه' را سندی برای انجام معامله 'محرمانه' توصیف می کنند که بر اساس آن دولت قادر خواهد بود تا بدون هیچ محدودیتی به مدت 5 سال سلاح صادر کند. طبق این مجوز الزامی برای دولت انگلیس وجود ندارد تا مشخصات مصرف‌کننده نهایی را اعلام کرده و ضمن آن حجم معاملات انجام شده تا پایان دوره مجوز قابل افشا نخواهد بود.
کارشناسان «کارزار مبارزه با تجارت سلاح» می‌گویند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دریافته‌اند که دولت انگلیس در سال 2016 میلادی 257 فقره معامله تسلیحاتی با عربستان داشته که این میزان در 9 ماه اول سال 2017 به 707 فقره یعنی معادل 175 درصد افزایش‌یافته است.
اندرو اسمیت عضو ارشد کارزار مبارزه با تجارت سلاح در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با حمایت تسلیحاتی انگلیس از رژیم آل سعود، این کشور خود را در فجایع انسانی یمن همدست کرده است. دولت با استفاده از مجوزهای آزاد، یک صنعت در عمل مخفی را مخفی‌تر کرده است.
وی افزود: ما آگاه نیستیم که چه میزانی از سلاح به عربستان فروخته‌شده و بر اساس آن چقدر درآمد حاصل‌شده است؛ اما اینکه این نوع مجوزها معمول شده عامل نگرانی شده است.
این فعال مدنی تصریح کرد که در چنین وضعیتی دولت انگلیس قطعاً تمایلی به دفاع از حقوق بشر و مقابله با حکومت‌های استبدادی و دیکتاتور ندارد.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی قرار است فردا برای دیدار با ترزا می و اعضاء خاندان سلطنتی به لندن سفر کند.
بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی کارزار مبارزه با تجارت اسلحه، اکثر مردم انگلیس با سفر بن سلمان به کشورشان مخالف هستند. گروه‌های مدافع حقوق بشر و فعالان ضد جنگ نیز در نظر دارند فردا عصر در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس به نشان اعتراض تجمع می‌کنند.
ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین سال 94 به‌صورت بی‌وقفه، یمن را مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داده که تاکنون موجب شهادت بیش از 14 هزار شهروند این کشور و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و ویرانی این کشور مسلمان‌ شده است. انگلیس از زمان آغاز این حملات، مجوز فروش حدود چهار میلیارد پوند به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.
دولت انگلیس تأکید دارد که حمله نظامی عربستان به یمن باهدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت صورت گرفته و بدین ترتیب از همکاری‌های تسلیحاتی خود با ریاض حمایت می‌کند.
شبک**اروپام ** هـ ن **1708

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات

 
به گزارش تابناک، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه