Web Analytics Made Easy - Statcounter


کنشگران محیط زیست در قرار سبز هفته دوم اسفند ماه به فعالیت‌های متنوعی برای حفظ محیط زیست پرداختند.

 به گزارش امتداد نیوز کنشگران محیط زیست در قرار سبز دومین هفته اسفندماه در سراسر کشور اقدامات مختلفی برای حفظ محیط زیست انجام دادند.

در شهر  پاسارگاد استان فارس در آستانه هفته منابع طبیعی، نهال کاری در کوه خرسی پاسارگاد با کاشت نهال های بومیِ ۲ساله بنه، با همت اداره منابع طبیعی پاسارگاد، افراد محلی و دوستداران طبیعت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در شهر لاهیجان استان گیلان نشستِ علل گرمایش زمین و آب شدن یخ‌ها  با تشریح آسیب‌های زیست محیطی این پدیده، به مناسبت «روز جهانی خرس قطبی» بوسیله کارگروهِ حیوانات انجمن بوم‌بانان استان‌گیلان در دبستان‌ دخترانه غیرانتفاعی‌ ایرانِ‌نوین لاهیجان برگزار شد. همچنین کلاسِ آموزشی تفکیک زباله با رعایت اصول بهداشتی به مناسبت روز ملی بهداشتِ محیط، بوسیله کارگروهِ آموزشِ انجمن بوم بانان گیلان در مدرسه شاهد الزهرای لاهیجان، برای دانش آموزان کلاس دهم رشته تجربی این دبیرستان برگزار شد.  همچنین انجمن بوم‌بانانِ شعبۀ سیاهکلِ استان گیلان جلسۀ آموزشی دیگری را با همین موضوع در روستای چوشل برگزار کرد.  

در شهر  شیراز استان  فارس  جشنواره نقاشی کودکان، با عنوان «باران مهر» در موضوع محیط زیست، با شرکت ۲۳۵ دانش‌آموز شیرازیِ ۷ تا ۱۲ ساله در نگارخانه وصال برگزار شد.  هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد دغدغه‌های زیست محیطی برای دانش‌آموزان و اولیا آنها و نیز آشنایی کودکان با زیباییهای طبیعت ذکر شده است.  

در شهر  جوانرود استان  کرمانشاه فعالین محیط زیستی شهر جوانرودِ استان کرمانشاه، در نظر دارند با فرهنگ‌سازی، کیسه های پارچه ای را جایگزین استفاده از کیسه های پلاستیکی کنند تا بدین ترتیب این شهر به اولین شهر ایران که استفاده حداقلی از کیسه های پلاستیکی دارد، تبدیل شود.  

در شهر  اقلید استان  فارس در آستانه هفته منابع طبیعی، به دعوتِ انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید بیش از ۸۵ نفر از حامیان طبیعت، به کاشت بیش از ۱۸۰۰ نهال گل محمدی و قلمه درخت انگور در حاشیه جاده اقلید به یاسوج و باغستان آرامگاه دارالرحمه الیاسان اقدام کردند. این برنامه با مشارکت هنرستان کشاورزی، دانشجویانی از دانشگاه دولتی اقلید و دوستداران طبیعت انجام شد.  

در شهر  آبدانان استان  ایلام با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان ایلام، دانش آموزان پایه ششم مدرسه ابتدایی غیر دولتی نیلا از کتابخانه امیر کبیر این شهر بازدید کردند.  

در شهر  مشهد استان  خراسان رضوی همزمان با هفته درختکاری به دعوت مسئولان استان انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات، برای فرهنگ‌سازی با شعارِ ما ایستاده‌ایم تا درختان زانو نزنند اقدام به کاشت نهال در این استان کردند.  

در شهر  تهران دانشجویان کانون محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس تهران در راستای طرح تحول راهبردی دانشگاه «همایش محیط پاک» را با معرفی کمپین «هر دانشجو یک آبادگر» برگزار کردند. در این برنامه مدیر گروه محیط زیست دانشگاه با موضوع رد پای محیط زیستی به سخنرانی پرداخت و در ادامه کارگاه آموزش ساخت تراریوم و آشنایی با دستگاه کمپوست برگزار شد.  

در شهر  اقلید استان  فارس در آستانه هفته منابع طبیعی پاکسازی بخشی از بلوار شهدای ارجمانِ اقلید فارس، بوسیله گروهی از دوستداران محیط زیست، به شکل خودجوش انجام شد.  

در شهر  آستارا استان  گیلان آموزش حفاظت از طبیعت، حیات وحش و گونه های در معرض خطر انقراض توسط موسسه شقایقهای وحشی هیرکان برای اهالی بومی از جمله روستای کوته کومۀ آستارا برگزار شد.  

در شهرشهر کرمان استان کرمانشاه به منظور رشد فرهنگ حذف کیسه پلاستیکی و در جهت حفظ سلامت جامعه و بهداشت محیط زیست، سَمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه؛  به توزیع کیسه پارچه ای در نمایشگاه گل و گیاه کرمانشاه اقدام کرد. این کیسه های پارچه ای بوسیله زنان سرپرست خانوار  و با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه تهیه شده است.  

در شهر  بادرود استان  اصفهان  در سی و چهارمین برنامۀ خانوادگی گروه دوستان کوهنوردی و قرارسبزِ بادرود با شعار سلامتی فرزندان، محیط زیست سالم مسیر ۱۰ کیلومتری میدان شاهزاده محمد (ع) تا قلعه مریم بادرود پاکسازی شد.

در شهر  فسا استان  فارس در آستانه هفته منابع طبیعی انجمن حافظان سبز اندیش طی برنامه ای اقدام به کاشت بذر الوک در فاز ۵ فسا کردند.

در شهر  بهبهان استان  خوزستان گروه رفتگران طبیعت بهبهان در  نودمین برنامه محیط زیستی اقدام به پاکسازی طبیعت و همچنین کاشت ۱۱۰  نهال در منطقه چاه بوعلی – امامزاده عبداله  به یاد هادی فهیمی کارشناس خبره حیات وحش و دیگر جان باختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج کرد.

در شهر  فسا استان فارس در اقدامی خودجوش توسط دوستداران طبیعت کاشت درخت در منطقه استخر شهر شده فسا انجام شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان