Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز – ايرنا- استاندار خوزستان خطاب به مسئولان اجرايي دستگاه هاي مختلف گفت: همه مسئولان استان در قبال مردم بايد پاسخگو باشند در غير اين صورت جائي در دولت نخواهند داشت.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي شامگاه سه شنبه در برنامه تلويزيوني استاني با عنوان افق روشن با محوريت عملکرد يک ساله دولت در استان خوزستان با اشاره به اينکه آنطور که شايسته مردم استان است در مساله تکريم ارباب رجوع موفق نبوده ايم يادآور شد: به شهروندان حق مي دهم اگر در اين مورد از عملکرد ما ناراضي باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي پاسخگو بودن، ايجاد شفافيت اطلاعات، مشارکت مردم و نخبگان در توسعه استان، مسئوليت پذيري ، برابري و کارايي را از جمله راه هاي تکريم ارباب رجوع در ادارات خواند.
**مردم خوزستان مطالبه گر باشند
شريعتي با بيان اينکه مردم خوزستان هم بايد مطالبه گر باشند افزود: اگرچه راهي طولاني در پيش داريم اما به عنوان نماينده عالي دولت در استان به دنبال تحقق مطلوب فرهنگ تکريم ارباب رجوع هستم.
وي به لزوم توجه ويژه به مسائل فرهنگي اشاره کرد و گفت: اگرچه سنگ بناي انقلاب اسلامي بر مبناي مسائل فرهنگي بنا نهاده شده اما آنطور که شايسته است براي احقاق حقوق شهروندي اقدامي صورت نگرفته است.
شريعتي ادامه داد: در قياس مباحثي همچون سياست، اقتصاد و فرهنگ، مقوله فرهنگ همواره اولويت سوم بوده است و با اين شرايط نمي توان انتظار تحقق توسعه در 2 مقوله سياست و اقتصاد را داشت زيرا لازمه پيشرفت در هر امري فرهنگ و آموزش است.
استاندار خوزستان تنوع قومي در خوزستان را يک ظرفيت ويژه خواند و اظهار کرد: در تلاش هستيم تا در کنار احترام به سلايق مختلف، در پيشبرد اهداف توسعه اي استان از تمام اقشار و اصناف استفاده کنيم.
**ثبت 21هزار شغل جديد در سامانه رصد
شريعتي گفت: طبق اطلاعيه سازمان آمار مرکز ايران تا پايان دي ماه حدود 900هزار شغل در کشور ايجاد شده است و اگر هرسال در کشور به طور متوسط 870هزار شغل ايجاد شود باز هم آمار بيکاران در همين وضعيت باقي مي ماند زيرا جمعيت متقاضيان اشتغال درحال افزايش است.
وي ادامه داد: با ايجاد سالي يک ميليون و 300هزار شغل جديد روند بيکاري در کشور به مرور کاهش مي يابد که دولت در تلاش است تا پايان امسال ميزان اشتغال را به بيش از يک ميليون نفر برساند.
استاندار خوزستان تاکيد کرد: در استان نيز بالغ بر 31هزار و 600 نفر به آمار بيمه شدگان تامين اجتماعي افزوده شده اند. وي افزود: همچنين طبق آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي سه هزار و 800 نفر در قالب طرح مشاغل خانگي صاحب شغل شده اند.
وي ادامه داد: در سامانه رصد ايجاد حدود 16هزار شغل جديد براي خوزستان تعريف شده که آمار اشتغال ثبت شده در اين سامانه تا اين لحظه از مرز 21هزار نفر در سال جاري گذشته است.
شريعتي با اشاره به مصوبه هيات وزيران براي تخصيص اعتبار به طرح هاي روستايي گفت: يک کميته ويژه درحال ارزيابي طرح هاي اشتغالزايي روستايي است و تاکنون 270 طرح با اعتبار يکهزار و 600 ميليارد ريال جهت ارائه تسهيلات به بانک ها ارسال شده است.
**پديده ريزگردها اميد را در جامعه کاهش مي دهد
استاندار خوزستان درخصوص اقدامات دولت براي کاهش اثرات پديده گرد و غبار تصريح کرد: درحال حاضر يکي از معضلات اصلي استان خوزستان بحث پديده گرد و غبار است.
وي با بيان اينکه ريزگردها اميد را در جامعه کاهش مي دهند و موجب بي اعتمادي مردم از مسئولين مي شود يادآور شد: اين پديده سبب کاهش نشاط در جامعه و تزلزل در سرمايه هاي اجتماعي شده است.
شريعتي با اشاره به اينکه دولت از سال گذشته اعتبارات ويژه اي براي حل اين معضل اختصاص داده است گفت: در سال 95، حدود پنج هزار هکتار از اراضي فوق بحراني ريزگردها نهالکاري شد که عمليات حفظ و واکاري آنها در سال جاري ادامه يافت.
وي افزود: در سال جاري نيز طبق برنامه ريزي صورت گرفته بايد در سطح 21هزار هکتار از اين اراضي نهال کشت شود. به گفته وي تاکنون بالغ بر پنج هزار و 500 هکتار از عرصه ها به زير کشت نهال رفته و 6هزار هکتار ديگر هم براي کشت نهال چاله کني شده است.
نماينده عالي دولت در خوزستان با بيان اينکه 9هزار هکتار باقي مانده هم به پيمانکاران سپرده شده است گفت: در اين مسير با موانع بسياري از جمله مخالفت هاي ساکنين بومي مواجه بوديم که روند اجراي پروژه را کند کرد اما همواره تلاش شد تا با شيوه اقناعي با آنها برخورد شود.
وي درخصوص کانال 47هکتاري خاطر نشان کرد: يک کانال 47 کيلومتري نيز براي آبگيري تالاب فصلي منصوره ساخته شده است و درآينده به تالاب شريفيه هم خواهد رسيد که با تکميل آن 80هزار هکتار از کانون هاي ريزگرد از طريق آب اندازي در عرصه ها و آبياري نهال ها کنترل مي شوند.
وي با بيان اينکه در کنار 350هزار هکتار کانون ريزگرد، 350هزار هکتار عرصه شن هاي روان داريم گفت: عمليات مالچ پاشي در اين اراضي از سال 47 آغاز شده است. 127 هزار هکتار از عرصه شن هاي روان به وسيله مالچ پاشي تثبيت شده که به طور متوسط سالي سه هزار هکتار را شامل مي شود اما دولت تنها براي امسال مالچ پاشي 12هزار هکتار از اين عرصه ها را در برنامه دارد.
**لزوم بهره وري آب در حوزه هاي مختلف
شريعتي در بخشي ديگر از سخنان خود به لزوم بهره وري آب در خوزستان اشاره و تصريح کرد: زه آب صنايع مختلف مانند کشت و صنعت هفت يکهزار و 100، کشت و صنعت کارون يکهزار و 400و توسعه نيشکر بالغ بر سه هزار ميکروموس است که مي توان از آن براي آبياري گونه هاي مقاوم به شوري استفاده کرد.
وي ادامه داد: بايد در ميزان بهره وري آب حوزه کشاورزي، محيط زيست، منابع طبيعي و کشاورزي تجديدنظر اساسي صورت گيرد تا در کنار اشتغال، به توسعه نيز دست يابيم.
9887/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،استاندار کردستان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و شهردار این شهر اظهار داشت: ۲ هکتار از ۲۰ هکتار زمین مسکونی که شهرداری از راه و شهرسازی طلب دارد باید ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز بازگردد.

زارعی کوشا اظهار داشت: اعضای شورا و شهرداری باید مسائل و و اختلاف نظر‌ها را در جلسات خود حل کنند و با طرح این مشکلات در رسانه‌ها حاشیه سازی نکنند.

وی در ادامه افزود: اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه تقاطع تکیه چمن از سوی سازمان برنامه ریزی استان رقم مناسبی است که تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن تامین شده است.

حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این نشست به طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی به ویژه سهم شهرداری از اراضی الحاقی اشاره کرد و گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم حتی یک مترمربع تغییر کاربری بدون اینکه سهم شهرداری پرداخت شود صورت نگرفته است.

عسکری فرماندار سنندج هم بر ضرورت ساماندهی دستفروشان، و ایجاد پارکینگ طبقاتی و همچنین ساماندهی نیرو‌های شهرداری تاکید کرد.

ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها مطلبی بود که محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم در این جلسه بر آن تاکید کرد و گفت حمایت‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

در ادامه رضایی رئیس شورای شهر سنندج هم با گلایه از کم کاری ادارت متولی فرهنگ در برنامه‌های گرامیداشت هفته سنه از نام گذاری بلوار ننله به نام آرمان بنفشی جوان فدارکار سنندجی خبر داد.

شهردار سنندج نیز با بیان اینکه امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶۰ هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز شهر سنندج اضافه می‌شود گفت: طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت ااجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند