Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه‌های اینترنتی تکفیری اعلام کرد ­ایمن الظواهری، سرکرده شبکه تروریستی القاعده در پیامی ویدیویی که روز سه شنبه پخش شد، از مسلمانان مغرب عربی خواست با نظامیان فرانسوی در منطقه ساحل آفریقا بجنگند.

در این نوار ویدیویی هفت دقیقه‌ای هیچ عنصری که امکان مشخص کردن تاریخ آن را بدهد، وجود ندارد و جانشین اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده که به دست نیرو‌های آمریکایی کشته شد، به حملات اخیر در واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو که گروه تکفیری حمایت از اسلام و مسلمانان، جنبش تکفیری مستقر در مالی و وابسته به القاعده مسئولیت آن را به عهده گرفته است، اشاره نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمن الظواهری با اشاره به دوران استعمارگری خاطر نشان می‌کند «کسانی که با پدران شما جنگیده، آن‌ها را کشته و تعقیب کرده اند، دوباره برای کشتن برادران مسلمان بازگشته اند و آن‌ها بازگشته اند تا به شما یادآوری کنند شما تحت اشغال و سرکوب آن‌ها باقی می‌مانید».

این سرکرده تکفیری همچنین با اشاره به شکست قیام‌های بهار عربی اعلام کرد «اشغالگری سابق بازگشته است، اما این بار وحشیانه‌تر از سابق است».

ایمن الظواهری به طور مرتب در پیام‌های خود فرانسه را تهدید می‌کند به طوری که در سپتامبر گذشته او خطاب به مسلمانان مغرب عربی و کشور‌های جنوب صحرای آفریقا اعلام کرده بود «به فرانسوی‌هایی که اجداد شما را کشته و زمین‌های شما را اشغال و نیاکان شمار را شکنجه کرده اند، درسی بدهید».

حدود ۴۰۰۰ نظامی فرانسوی در چارچوب عملیات برخان در منطقه ساحل مستقر شده اند و با پشتیبانی نیرو‌های کشور‌های گروه پنج ساحل از جمله بورکینافاسو، مالی، موریتانی، نیجر و چاد با گروه‌های تکفیری در منطقه می‌جنگند.

انتهای پیام/

سرکرده القاعده مردم مغرب عربی را به جنگ با فرانسه تشویق می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • جزییات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • اوقات شرعی شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج