Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-30@14:25:18 GMT

ماجرای جدایی بخش های کازرون، دوباره کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۷۶۱۲

ماجرای جدایی بخش های کازرون، دوباره کلید خورد

زمزمه جدایی بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان یکبار دیگر در تابستان گذشته باعث شد تا جمعیتی قریب به 1500 نفر در میدا اصلی شهر کازرون تجمع کنند و در مقابل بی توجهی نماینده به درخواست هایشان، شعارهای نامناسبی سر بدهند. برخی صاحب نظران بومی معتقدند" منابع عمومی متعلق به همگان است و مرزهای ترسیم شده درون خاک کشور نه برای ‏اختلاف بلکه برای مدیریت بهتر و افزایش ‏بهره وری است و  اگر قرار باشد تصمیمی در نقطه‌ای از کشور باعث دامن زدن ‏اختلافات و تنش‌ها باشد،  ارزشی‌ ‏نخواهد داشت چراکه؛ هر آنچه به امنیت ملی، منافع ملی و اقتدار ملی آسیب بزند موجب ‏خشنودی دشمنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش جنوب نیوز، روز جمعه گذشته بود که امام جمعه موقت کازرون از مسئولان خواست تا با طرح مسایل حاشیه ای همچون جدایی دو بخش چنارشاهیجان و نودان از شهرستان کازرون، مردم را درگیر اختلافات نکنند.

"حجت الاسلام محمدجواد عزمی با ابراز تاسف از زمزمه‌های تفرقه‌انگیز مجدد در تفکیک شهرستان کازرون گفت: ‏«‏بعد از اینکه چند ماه از اعلام طرح تقسیم شهرستان گذشته و مدتی این موضوع مسکوت بود، دوباره نغمه های شومی حاکی از لحاظ طرح تقسیم شهرستان در تقسمات کشوری شنیده می‌شود.»



وی گفت: ‏«‏ از مسئولان می پرسیم که آیا شهرستان ما مشکل دیگری ندارد؟ آیا مشکلات بی‌عدالتی، اقتصادی، اجتماعی، رکود، اعتیاد و دیگر مشکلات حل شده که می خواهید زمینه اختلاف در شهرستان را با این تفکیک و شقاق ایجاد کنید؟»

خطیب موقت نماز جمعه کازرون بیان کرد:« طرح این مسئله به ویژه در زمان کنونی صلاح نیست، مردم شهرستان کازرون اجازه نخواهند داد که بخش عمده‌ای از شهرستان جدا شود، اکنون طرح این موضوع عاقلانه نیست و امیدواریم حرمت ها حفظ شود.»"

به دنبال آن شبکه های اجتماعی در کمترین ساعت پس از ایراد خطبه های نماز جمعه بدون تحقیق درباره اصل موضوع اقدام به انتشار مطالبی با برداشت های شخصی و جناحی نمودند که در این میان برخی طرفداران جدایی شهرستان بودند و برخی مخالف.

نبود سواد رسانه ای کافی در فضای جامعه زمینه ای شده است تا در کنار بی در و پیکر بودن غالب شبکه های اجتماعی و عدم نظارت کافی بر آنها،  بی اساس ترین مطالب ظرف چندین ساعت به یک موضوع حساس تبدیل شود و بازار داغ ‏ شایعه ای به پا شود.

 و حالا این روزها التهابات جدیدی در حال شکل گیری است که در این جریانات دود خسران و ندانم کاری سیاسیون فقط به چشم مردم و تعدادی جوان دارای تعصبات کاذب می رود که بدون پشتوانه فکری و عقلی با اوج احساسات نسبت به مسایل واکنش نشان می دهند.

زمزمه جدایی بخش های کوهمره نودان و چنارشاهیجان یکبار دیگر در تابستان گذشته باعث شد تا جمعیتی قریب به 1500 نفر در میدا اصلی شهر کازرون تجمع کنند و در مقابل بی توجهی نماینده به درخواست هایشان، شعارهای نامناسبی سر بدهند.

اگرچه شعارهای توهین آمیز علیه فرماندار سابق و نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تجمع مذکور کار زشت وناپسندی بود، اما بی توجهی به اذهان عمومی و شفاف سازی مسایل الی ترین دلیل آن بود.

همه اتفاقات فوق برسر این است که مردم کازرون میگویند هویت شهر کازرون دهستان شاپور، امامزاده سیدحسین و جنگل های دشت برم است  نباید در تقسیمات غیر عقلانی این هویت از دست برود.

از طرفی دیگر مردم چنارشاهیجان نیز با بیان استدلال هایی همچون: "از نبود امکانات و مراکز اداری در محدوده شهرمان رنج می بریم"  ، "با قرار دادن شهر قائمیه به عنوان مرکز شهرستان موجبات پیشرفت های عمرانی فراهم میشود" ، " اشتغال با ایجاد ادارات شهر رونق میگیرد" ، " از تصادفات جاده ای در رفت آمد به مرکز شهرستان فعلی کاسته میشود" خواستار جدایی از کازرون هستند.

ولی در طرف دیگر بخش کوهمره نودان قرار دارد که آنها معتقدند رویه کنونی اشتباه است و مسئولان قائمیه به فکر پیشرفت خودشان هستند.

معتمدین بخش کوهمره نودان می گویند: برخی می خواهند با اسم و رسم کوهمره نودان پیشرفت کنند در حالی که حاضر نیستند ادارت و مراکز خدماتی و تقسیم مدیران در محدوده مشترک هر دوبخش شکل گیرد و تمامیت خواه هستند.

"به نمایندگی از اهالی دهستان دشت برم، با قاطعیت اعلام میکنم مردم این دهستان از الحاق دشت برم به کوه چنار صدرصد مخالفند و بارها شفاف اعلام نموده اند." ای جملات را دهیار روستای بورنجان به نمایندگی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای منطقه دشت برم در گفت و گو با کازرون خبر مطرح کرده است در حالی که یک استشهاد پر از امضای معتمدین و مسئولین روستاها به دست دارد و به دنبال الحاق این دهستان جنگلی به بخش مرکزی هستند.

مسایل فوق گفته شد تا بدانیم توجه استانداری فارس در شفاف سازی مسایل برای مردم پیش از بروز هرگونه اختلاف قومی و منطقه ای نیاز امروز مردم شهرستان کازرون است که با گذشت سه روز از رخداد مسایل مطرح شده، هیچ اقدام عاجل و موثری در راستای تنویر افکار عمومی صورت نداده اند.

از طرف دیگر برخی منابع غیر موثق از لابی هایی در سطح کلان خبر میدهند که گفته شده است رایزنی های غیرمعمول صورت گرفته تا پرونده تجزیه کازرون از روند قانونی دفتر تقسیمات خارج و در جلسه چهارشنبه هیئت دولت به تصویب برسد.

این منبع در بخش دیگری از محتوای خود گفته است:  "استیضاح وزیر راه و شهرسازی و انتصاب یکی از مدیران عالی رتبه استان فارس، نقشه لابی چند نماینده است تا بتوانند با انتصاب وزیر جدید در این وزارتخانه، به خواسته های خودشان برسند.

وی گفته است: وزیر کشور بعد از سوال از او  در جلسه روز یک شنبه مجلس شورای اسلامی، پرونده تجزیه کازرون را از روند قانونی دفتر تقسیمات خارج و دستور داده است تا موضوع آن در جلسه چهارشنبه هیئت دولت بررسی و تصویب گردد.

در بخش دیگری از این پازل، براساس شنیده ها، قرار است از وزارت کشور با فرمانداری کازرون مکاتباتی درباره تقسیمات کشوری در محدوده شهرستان کازرون صورت گیرد که عاملان پیگیری این ماجرا از مسئولین فرمانداری خواسته اند با بی پاسخ گذاشتن مکاتبات، چراغ سبزی مبنی بر رضایت عمومی مردم به وزارت کشور نشان بدهند.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری مهر در بندرعباس مورد انتزاع بخشی از مناطق استان هرمزگان  گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد آرامش و انسجام است و دست به اقدامی که نارآمی در پی دارد نمی زند.

جلالی با بیان اینکه تاکید وزیر کشور بر حفظ آرامش مردم در حوزه تقسیمات کشوری است، اظهارداشت: بنا به گفته وزیر کشور هیچ مصامحه‌ای نداریم و اگر مدیری به حق و یا به تفکر حق، اذهان مردم را در حوزه تقسیمات کشوری به هم بریزد با اشد حالت با آن برخورد خواهد شد و برخی غفلت‌های گذشته ما از این مسأله موجب شده تا شاهد برخی تنش‌ها باشیم .

وی گفت: دولت همراه مردم است و مردم از یک سنخ و ملت هستند ولی در عین حال تفاوت های منطقه ای دیده می شود. دولت تدبیر و امید دست به اقدامی که آرامش و صعه صدر را مردم بگیرد نمی زند و کارهای دولت تاکنون خلاف جریان حفظ آرامش مردم نبوده است.

این مسایل اما در کازرون و در چند ماهه اخیر صدق نکرده است و دولتی ها و حتی مجلس به هیچ وجه تلاشی برای ارامش در این شهرستان نداشته اند./ مرجع: کازرون خبر

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ فروردین ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع "کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس"، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که شهروندان تهرانی را نگران کرد.

در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان، با تلاش شبانه روز مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد و برای بازسازی صحنه به محدوده جرم در ایستگاه اتوبوس خیابان دماوند آورده شد.

فکر نمی‌کردم این اراذل دستگیر شوند

شاکی پرونده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته شده بود می‌گفت: ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ طبق هر روز سوار اتوبوس شدم تا به منزل بروم که متوجه شدم گروهی در پشت جمعیت و در شلوغی درب ورودی درب اتوبوس اقدام به جیب‌بری و سرقت گوشی همراه می‌کنند.

با صدای بلند به مردم هشدار دادم که مراقب گوشی‌هایتان باشید ممکنه سرقت شود؛ این حرف من باعث خشم و عصبانیت سارقان شد و پس از سوار شدن و نشستن بر روی صندلی با قمه و زنجیر شروع به صرب و شتم بنده کردند که همان طور در فیلم‌مشخص است التماس می‌کردم که نزنند هنگامی که اتوبوس ایستاد سارقان درب با زور دست باز کردند و پیاده شدند و شروع به ضربه زدن به بدنه و شیشه‌های اتوبوس کردند و متواری شدند و فکر نمی‌کردم این اراذل دستگیر شوند.

مردم حاضر در مکان بازسازی صحنه با دیدن جمعیت پلیس و سارق از پلیس تقاضا داشتند که این افراد باید اشد مجازات را داشته باشند.

و همچنین مردم از اقدامات پلیس قدردانی کردند که امنیت کشور را حفظ می‌کنند تا مردم با خیال راحت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

هشدار رئیس پلیس پایتخت؛ مجازات سنگین در انتظار مجرمان

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به دستگیری عامل کتک زدن مردم در اتوبوس به مجرمان هشدار داد که پلیس همواره در صحنه بوده و با مجرمان برخورد می‌کند.

سردار محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازسازی صحنه کتک زدن مردم در اتوبوس به مجرمان هشدار داد که پلیس همواره با اشراف اطلاعاتی و تجهیزات فنی و نیروی انسانی در صحنه بوده و با مجرمان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه و مستندسازی کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دل‌خراشی بود اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد و مأموران ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردند.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شده و در یکی از روستاها مخفی شده بود که همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را دستگیر کردند؛ متهم به هنگام دستگیری با مأموران هم درگیر شد.

سردار محمدیان با هشدار به مجرمان تاکید کرد که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر این پرونده بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، این فرد سابقه دار بوده و همدست هم دارد.

کد خبر 6091275

دیگر خبرها

  • انتقادات پهلوی به قاجاریان به‌خاطر امتیازدادن به بیگانگان!
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • ماجرای تیراندازی در دولت آباد چه بود؟
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد