Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@05:31:57 GMT

عوارض جلوگیری از تعریق بدن

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۶۷۷۶۱

صراط: ترشح عرق از سوی غددی صورت می‌گیرد که در نواحی مختلف بدن مانند زیر‌بغل، کشاله‌ران و کف دست‌ها و پاها قرار گرفته است تا سموم بدن به این شیوه دفع شود. چنانچه به هر دلیلی عرق ترشح نشده و از بدن دفع نشود، مشکلات و بیماری‌های مختلفی برای فرد پیش خواهد آمد

به گزارش بهداشت نیوز،ترشح عرق به خودی خود نه‌ تنها اتفاقی منفی نیست که حتی برای سلامت فرد مفید هم به حساب می‌ آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کسانی که از بوی بد عرق شکایت دارند باید بدانند تعریق نمی‌تواند به ایجاد بوی بد منجر شود. در حقیقت زمانی که بهداشت رعایت نشده و فرد نظافت را رعایت نکند، محیطی مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها روی پوست فراهم خواهد شد که همین موضوع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد بوی بد شود.

تعریق یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می‌دهد. برخی‌ افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه‌هایی که عرق روی لباس‌هایشان برجای می‌گذارد، گله‌ می‌کنند. از این میان می‌توان به انواع اسپری‌های ضد تعریق اشاره کرد که در سرتاسر جهان برای جلوگیری از تعریق بدن کاربرد دارند.

جلوگیری از تعریق بدن:

در فصل گرما یکی از اولین کارهایی که در محل کار و زندگی انجام می‌شود، فراهم آوردن امکاناتی برای خنک کردن محیط اطراف بوده که ممکن است عاملی برای به خطر افتادن سلامت قلب سالمندان باشد. جلوگیری از تعریق بدن یکی از اقدامات رایج مردم برای رفع مشکلات گرما و مصداق بارز بر هم زدن عملکرد طبیعی بدن محسوب می‌شود. از این میان می‌توان به انواع اسپری‌های ضد تعریق اشاره کرد که در سرتاسر جهان کاربرد دارند.

این در حالی است که غدد تولیدکننده عرق در بدن، مانند یک دستگاه تهویه هوا کار می‌کنند و با تعریق و خروج مواد سمی، حرارت مرکزی بدن را تعدیل کرده و مانع از گرگرفتگی، افزایش دمای بدن، سرخی و بالا رفتن ضربان قلب می‌شود.اکنون محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سالمندان باید از قرار گرفتن مستقیم در برابر هوای بسیار خنک مانند کولر، کولر گازی، پنکه و وسایلی از این دست پس از انجام فعالیت در هوای گرم خودداری کنند، زیرا چنین کاری مانع از عرق کردن و خروج مواد سمی، بر هم خوردن دمای تعادلی بدن و بالا رفتن فشار خون می شود که در نهایت سکته یا امراض قلبی را به همراه دارد.

از طرفی همزمان با افزایش سن، غدد بدن توانایی تولید عرق را از دست می دهند. این امر سبب می شود تا مایعات و سموم در بدن حبس شده و افراد سالمند با مشکلاتی مانند فشار خون بالا و افزایش ضربان قلب مواجه شوند. از این رو، جلوگیری از بروز تعریق بویژه درسالمندان یک اشتباه جبران ناپذیر است و می تواند بر سلامت قلب آنها اثر منفی بگذارد.کارشناسان توصیه می‌کنند، سالمندان به انجام فعالیت های فیزیکی مثل ورزش بپردازند تا به این ترتیب بدن خود را وادار به تولید عرق، حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون کنند.

استحمام روزانه، پوشیدن لباس های خنک که قابلیت تبادل هوا با محیط اطراف را دارد، جلوگیری از بروز خشم، عصبانیت و استرس و نوشیدن آب فراوان همگی می توانند در کنترل میزان تعریق بدن موثر باشد و بوی نامطبوع آن را کاهش دهد. همچنین بر اساس جدیدترین تحقیقات استفاده از اسپری های ضد تعریق می تواند با ابتلای افراد به برخی سرطان ها مرتبط باشد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟