Web Analytics Made Easy - Statcounter

زبیر حسین پناهی روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با اشاره به اینکه اهمیت حضور در نمایشگاه فقط در خرید کتاب نیست، اظهار کرد: والدین باید از ظرفیت این نمایشگاه برای آشنای فرزندان خود با کتاب استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه آمارهای پایین مطالعه در جامعه ایران گویای این است جامعه هنوز به اهمیت کتاب در توسعه و پیشرفت کشور پی نبرده است، افزود: تحقق این خواسته مهم، نیازمند اقدام فرهنگی و زیربنایی همچون این نمایشگاه در تمام نقاط استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین پناهی به روز شدن ناشران، نویسندگان و فعالان حوزه های هنری را گام دیگری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تاکید کرد: از آنجا که نسل امروز به نسل تکنولوژی معرف است، ناشران و نویسندگان باید با نیاز سنجی نسل جوان، براساس تقاضا و نیاز این قشر آثار خود را عرضه کنند.
به گفته وی، کتاب یکی از مهمترین راه ها برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی است به گونه ای که دوستی با آن اگر مفید نباشد، ضرری نیز نخواهد داشت.
وی تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه را بسیار خوب دانست و یادآور شد: برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب بعد از سه سال وقفه، گواه خوبی بر این ادعا است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: برگزاری 2 نمایشگاه کتاب و اهدای سه هزار جلد کتاب در برنامه های مختلف این اداره در سال 96 است.
حسین پناهی با بیان اینکه کتاب زیربنا و پایه فرهنگی هر کشوری است، اضافه کرد: تا زمانی که توسعه فرهنگی در یک جامعه اتفاق نیفتد نمی توان منتظر توسعه در سایر حوزه ها بود.
وی با بیان اینکه در هر کار و اقدامی که انجام می شود کمبودها و مشکلات خاصی وجود دارد، افزود: امیدوارم فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند در سال های آینده شرایط حضور بیشتر مردم را در این نمایشگاه فراهم کند.
کاروان فرهنگی کامیاران با حضور 22 نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان روز سه شنبه از بخش های مختلف نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق(اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
7349/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین دانش کهن بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با مجموعه معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات با تعامل قابل رفع است، گفت: مشکلات را باید دسته بندی و با تعاملات مرتفع کنیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت که مأموریت اصلی این معاونت است را توسعه دهیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز محور کار در این مجموعه را اجرای برنامه عملیاتی دانست و تصریح کرد: باید جدیت لازم در اجرای برنامه عملیاتی را از ابتدای سال داشته باشیم که این توانمندی در البرز وجود دارد. باید در راستای جمع آوری و بارگذاری مستندات اهتمام لازم را داشته باشیم تا اقداماتی که انجام می‌دهیم دیده شود.

‌دانش کهن تعامل با دستگاه‌های اجرایی را امری مهم در راستای پیشبرد اهداف برشمرد و افزود: باید با ستاد مرکز ارتباط دوستانه داشته باشیم تا در جریان مشکلات باشند، در استان نیز مدیران اکثراً پای کار بنیاد هستند، لذا بعضی امور صرفاً نیاز به پیگیری دارد. باید ایده سازی و از مسؤولان مطالبه کنیم؛ همچنین باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و از آنها در جهت پیشبرد امور بهره گیریم.

وی استفاده از نیروهای مردمی را فرصتی بسیار طلایی دانست و گفت: نیروهای جهادی و مردمی در پیشبرد اهداف بسیار مؤثر هستند، کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی همچون برگزاری یادواره‌های شهدا توسط این عزیزان انجام شده است، فلذا با بهره مندی از آنها و فعال سازی سایر ظرفیت‌ها اقدامات فاخری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان می‌توان انجام داد.

کد خبر 6091364

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد