Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، این همایش با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، شرکت آب و فاضلاب روستلایی ، شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، سازمان جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای اجرایی با حضور چهارتن از اساتید برجسته کشور دکتر قاسمی پناه ، آقای پروفسور اسلامیان ، دکتر عرب و دکتر کرمی در سالن اجتماعات شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش در راستای ایجاد زمینه مناسب برای جهت دهی تلاش های اندیشمندان ، پژوهشگران و کارشناسان حوزه های دریا، منابع آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در جهت استفاده بهینه از موهبت الهی و طبیعی دریا و ایجاد فرصت های شغلی و مشکلات ناشی از مدیریت بحران کم آبی ، روش‌های نوین استحصال آب شیرین از منابع آب شور، کشاورزی با آب دریا و سایر موارد مرتبط برگزار ‌شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران در این همایش اظهار داشت : آب در تمامی طرح های عمرانی و صنعتی و همچنین در زندگی انسانها نقش اصلی را بازی می کند.

مهندس سیاری با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی در سطح کشور ،گفت : با توجه به آمار بارندگی تا پایان بهمن ماه سال جاری کشور در بدترین سال آبی 50 سال گذشته قرار دارد.

وی افزود : میزان متوسط بارندگی نسبت به دراز مدت در کشور 44 درصد و در استان هرمزگان 80 درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح نمود : مخازن کشور هم اکنون 44 درصد آب دارند و این در حالی است که سال گذشته در این زمان 52 درصد آب داشتند.

مهندس سیاری تاکیدکرد : اقیلم و شرایط آب و هوایی کشور به شدت در حال تغییر است ، یک درجه حرارت متوسط افزایش یافته و بارش در همه استانها تاکنون منفی گزارش شده است.

ایشان افزود : کشور ما از مرز بحران آب گذشته و وارد تنش شده است و شرایط پیش روی ما ، شرایط بدی است و باید برای نسل آینده برنامه ریزی کنیم.

شایان ذکر است در این همایش علاوه برکارشناسان شرکت های آب منطقه ای هرمزگان - آب فاضلاب روستایی – سازمان جهاد دانشگاهی ، تعداد زیادی از دانشجویان نیز حضور داشتند که بعد از سخنرانی اساتید حوزه آب به ارائه مقالات تخصصی خود در خصوص "دریا، توسعه و منابع آب مناطق ساحلی خلیج فارس و حوزه مکران" پرداختند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه دریامحور استان هرمزگان اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که دولت دنبال می‌کند افزایش سهم مردم در اقتصاد است، از این رو با توجه به ظرفیت‌هایی که در دریا نهفته است باید تلاش کنیم تا با تعریف پروژه‌های جدید ذیل سیاست‌های نه گانه توسعه دریامحور این هدف را تحقق ببخشیم.

وی با تاکید بر لزوم حاکم کردن روح مردمی بر توسعه دریامحور افزود: ضرورت دارد الزامات زیست محیطی کاملاً در طرح‌های دریاپایه رعایت شده و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: دریا فرصت‌های ناشناخته زیادی دارد که می‌توان با شناسایی و معرفی آن‌ها به نتایج مثبتی دست پیدا کرد برای این مهم باید مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد تا این دو مکمل همدیگر باشند.

وی همچنین خواستار آغاز مطالعات و شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی دریا در کارگروه مطالعات دریاپایه شد تا در حوزه توسعه دریامحور با دست پر از سرمایه گذاران استقبال شود.

مهدی دوستی با اشاره به تعریف ۱۰ سکونتگاه ساحلی در سواحل جنوبی کشور، گفت: تکمیل کرویدورهای بزرگراهی در جنوب کشور از اهمیت استراتژیکی برای توسعه اقتصاد دریا محور برخوردار است از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به مسئولیت سنگین خود در این حوزه عمل کند چرا که کرویدورها می‌توانند مزیت‌های نسبی منطقه را ارتقا دهند.

استاندار هرمزگان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه توسعه دریامحور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر رونق گردشگری موجب توسعه بنادر آفتاب و چارک نیز خواهد شد از این رو انتظار داریم این مهم برای تقویت ارتباط زمینی کیش با سرزمین اصلی مورد توجه قرارگیرد.

کد خبر 6093803

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی