Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه گردشگری آی تی بی برلین آلمان اظهار کرد: این نمایشگاه به عنوان مهمترین فرصت جذب گردشگر و توسعه سفر، برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری محسوب می‌شود.

‌به گزارش ایسنا-‌ علیرضا جلال زایی در شورای گردشگری این اداره بیان کرد: رویداد جهانی آی تی بی در زمینه صنعت توریسم و گردشگری در کشور آلمان با حضور مدیران آژانس‌های گردشگری، تور اپراتورها، معرفی مقاصد جدید گردشگری جهان، ارائه ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل گردشگر و غیره در شهر برلین کشور آلمان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به حضور رهبران فکری سفرو  گردشگری جهان در نمایشگاه «ITB»، فرصتی‌ مناسب‌ برای‌ جذب‌ گردشگرانی از اروپا و سایر نقاط جهان فراهم شده است که ما این  نمایشگاه را با نگاه و برنامه ریزی دقیق بعنوان فرصت ‌ ویژه برای ترسیم سیمای جدید سیستان و بلوچستان با فراهم نمودن شرایط برای حضور بخش خصوصی در دست اقدام داریم.

جلال زایی دلیل عمده ورود اکثر گردشگران‌ به‌ ایران‌ به ویژه سیستان و بلوچستان را فرهنگی‌ دانست و گفت: محصول اول گردشگری استان فرهنگ است لذا عمده‌ گردشگران‌ ورودی، فرهنگی‌ هستند که با تبلیغات هدفمند جاذبه‌های‌ توریستی‌ سیستان و بلوچستان ‌در نمایشگاههای بین المللی، گردشگران را برای ورود به‌ استان دعوت و زمینه سازی برای حضور آنان با کمک بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در صورتی‌که مدیران آژانس‌ها درباره‌ ورود توریست‌ به‌ سیستان و بلوچستان‌ برنامه ریزی و فعالیت کنند، بسته حمایت‌های ویژه اداره کل میراث فرهنگی شامل حال این دفاتر خواهد شد.

این مسئول تخفیف در واحدهای اقامتی، پیگیری صدور ویزای الکترونیک در چابهار، زاهدان و زابل، پرداخت تسهیلات برای تجهیز دفاتر، انجام تبلیغات هدفمند و تسهیل شرایط اعزام به نمایشگاههای بین المللی برای اینگونه از دفاتر را از بخشی از برنامه‌های حمایتی اداره کل دانست و افزود: گردشگری کلید حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما در بخش‌های اقتصادی و معیشتی می باشد.

وی قابلیت‌ سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان در زمینه گردشگری را بسیار زیاد دانست و افزود: امروز با رویکرد تخصصی بدنبال خروج از وضعیت فعلی و رسیدن به جایگاه واقعی استان بعنوان متنوع ترین مقصد گردشگری ایران ‌برای‌ جذب توریسم‌ هستیم که نتوانسته ایم تا کنون علیرغم تنوع‌ آب‌ و هوایی‌ و تنوع‌ مکان‌های‌ باستانی‌ در اندازه‌ ظرفیت‌های بی‌نظیرش در این‌ صنعت‌ سهم قابل ملاحظه‌ای در توسعه سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

جلال زایی نمایشگاه برلین را از میان‌ ۲۵۰ نمایشگاه‌ گردشگری‌ سالانه‌ در جهان‌، مهمتر دانست و افزود: بیشتر گردشگران‌ اروپایی در سیستان و بلوچستان، آلمانی‌ها هستند چرا که گردشگران این کشور به اجرای ‌ تورهای‌ فرهنگی‌ علاقه‌ زیادی‌ دارند و سیستان و بلوچستان از نظر آنها یک‌ مقصد فرهنگی‌ محسوب‌ می‌شود و مسئولان‌ امر در این استان قصد دارند با کمک بخش خصوصی ‌تبلیغات‌ وسیعی‌ در آلمان برای افزایش تورهای گردشگری از این کشور اقدام کنند‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۶۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد

به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

کد خبر 6092871 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان