Web Analytics Made Easy - Statcounter

حر حاجیان، رییس هیات نجات غریق استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه سالانه 150 تا 200 نفر در رودخانه های استان غرق می شوند اظهار داشت: این حادثه بدلیل رعایت نکردن نکات فنی رخ می دهد.

وی اذعان کرد: به منظور کاهش غرق شدن افراد در رودخانه ها، هیات نجات غریق خوزستان تمرکز خود را بر رودخانه های استان معطوف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجیان با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان متولی اصلی رودخانه های استان بوده بیان داشت: اما بدلیل اینکه طی چند سال اخیر در زمینه نجات غریق ساماندهی خوبی صورت نگرفته و شاهد افزایش آمار غرق شدگان در رودخانه ها هستیم.

رییس هیات نجات غریق خوزستان با اشاره به برگزاری نشست هایی در راستای تشکیل ستاد ساماندهی حوزه های آبی خوزستان و با هدف کاهش آمار غرق شدگان در وزارت کشور، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تصریح کرد: در این نشست ها به نتایج خوبی در خصوص راه اندازی پایگاه های نجات غریق در مناطق آبی استان رسیدیم.

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت: با تشکیل 15 مدرسه نجات غریق در شهرستان های استان در صدد هستیم پرورش ناجیان غریق از سنین انجام شود.

حر حاجیان به دایر بودن مدرسه نجات غریق در 5 شهرستان خوزستان اشاره کرد و گفت: در هر مدرسه بیش از 30 ورزشکار نوجوان مشغول آموزش هستند که در آینده از آن ها در استخرها و اماکن آبی استان استفاده خواهیم کرد.

وی به اهمیت رشته نجات غریق و غواصی اشاره و اظهار کرد: باید سطح علمی ناجیان غریق و غواصان ارتقا یابد، به همین دلیل به موضوع آموزش به عنوان اصلی ترین برنامه هیات پرداختیم.

حاجیان با توجه به جهانی بودن این رشته، هر ساله اطلاعات و تکنیک های جدیدی در زمینه ناجیان غریق و غواصی وارد کشور می‌شود، لذا ارتقای سطح آمادگی جسمی و روحی ورزشکاران در اولویت ما قرار دارد.

وی بیان داشت: ناجیان غریق به هنگام نجات یک فرد باید از همه چیز خود گذشته و با جان و دل به نجات فرد غرق شده می روند و کوچک ترین تعلل در این موضوع ممکن است حوادث ناگواری بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام/گ

غرق شدن در رودخانه ها بدلیل رعایت نکردن نکات فنی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: ۸ جوان گرفتار در سیلاب رودخانه فصلی شهرستان قاینات توسط تیم‌های هلال احمر استان نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: سه تیم هلال احمر برای نجات هشت جوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قاینات اعزام شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش سه ساعته نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.

وی یادآور شد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفرهای غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند