Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت با اشاره به استقبال دمشق از قطعنامه شماره ۲۴۰۱ که همه گروه‌ها را مطابق با منشور سازمان ملل ملزم به رعایت اصل حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی سوریه کرده و خواستار برقراری آتش‌بس انسانی در تمامی مناطق سوریه می‌شود، اعلام کرد، سوریه از اینکه در این قطعنامه داعش، القاعده، النصره و تمامی گروه‌های تروریستی وابسته به آنها شامل آتش‌بس انسانی نشده‌اند، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه سوریه با تاکید بر ادامه تلاش نیروهای ارتش سوریه برای نابودی تروریست‌ها در غوطه شرقی و فراهم کردن مسیری امن برای خروج غیرنظامیان از این منطقه تنها چند ساعت پس از تصویب قطعنامه ۲۴۰۱، اعلام کرد، گروه‌های تروریستی موجود در منطقه غوطه شرقی در طول هشت روز گذشته مسیر ایمنی که برای خروج غیرنظامیان تعیین شده را هدف قرار داده و مانع از خروج غیرنظامیان می‌شوند و در مقابل کشورهای حامی آنها در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند.

در ادامه نامه وزارت خارجه سوریه آمده است، این بی‌توجهی و بی‌احترامی گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در آمریکا، انگلیس، عربستان و ترکیه به جان غیرنظامیان و اصول قوانین بین‌المللی حقوق بشر عجیب نیست،‌ آنچه به شدت محکوم است عدم صدور حتی یک بیانیه از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه در این زمینه است که خود برای تصویب قطعنامه ۲۴۰۱ بسیار اصرار کردند، در این قطعنامه موارد نقض حقوق بشر توسط گروه‌های تروریستی و تعرض آنها به شهر دمشق و اطراف آن که باعث کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی بی‌گناه شد، محکوم شده است، این کشورها به جای محکوم کردن این جنایات تبلیغات رسانه‌ای دروغین و گمراه‌کننده و شایعاتی را در خصوص حمله شیمیایی در سوریه به راه انداختند.

سوریه در عین حال تاکید کرد، قطعنامه انگلیسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره غوطه شرقی پیامی در حمایت از گروه‌های تروریستی است که حقوق بشر را به طور مداوم نقض می‌کنند.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: در گامی جدید که سیاسی کردن علنی مساله حقوق بشر و به خدمت گرفتن سازمان‌های وابسته به سازمان ملل در راس آن شورای حقوق بشر است انگلیس به نیابت از گروهی از دشمنان سوریه طرحی را درباره اوضاع غوطه شرقی ارائه کرد.

وی افزود:به رغم فشارهای کشورهای ارائه کننده این طرح برای تضمین تصویب آن اما این طرح نتوانست به اجماع تصویب شود و ۱۸ کشور عضو مخالفت خود را با این قطعنامه جانبدارانه اعلام کردند که دربرگیرنده نوعی دوگانگی، گزینشی عمل کردن و سیاست یک بام و دو هوا در قبال مسال حقوق بشری بود؛ این طرح انگلیسی در حمایت از گروه‌های تروریستی بود که همچنان مانع از عبور غیرنظامیان از مسیرهای امن برای خروج از غوطه شرقی می‌شوند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است