Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار فضای سبز در نوار شمالی شهر اراک ایجاد می‌شود گفت: پارک بانوان تا ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده صبح امروز در مراسم کاشت نهال در پارک بانوان اراک اظهار داشت: انتظار بانوان شهر اراک با تلاش همکاران شهرداری و شورای شهر اراک در حال رسیدن به نتیجه است، پارک 10 هکتاری بانوان امروز بازدید شد و اقدامات خوبی در آن انجام شده و پیش‌بینی می‌شود و در مدت یک یا دو ماه آینده  پارک با تمام تجهیزات آماده بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از شهرها و کلان‌شهرها داشتن پارک بانوان الزامی است و شهرداری اراگ هم در راستای این نیاز کلانشهر اراک اقدام به تاسیس پارک بانوان کرد که قابل تقدیر بوده و امیدواریم در بیشتر شهرها حتی شهرهای کوچک شهرداری‌ها بتوانند پارک بانوان را احداث کنند زیرا نیاز بانوان برای نشاط اجتماعی و تندرستی و تفریح خانواده در پارک‌های بانوان بهتر و فراهم‌تر است و امیدواریم این اقدام شهرداری اراک منشا و الگویی برای سایر شهرهای استان شود.

استاندار مرکزی با اشاره به هفته درختکاری و اقدامات انجام شده در گردنه سیبک توسط شهرداری تصریح کرد: سیاست دولت و استانداری‌ها و شهرداری‌ها ایجاد و گسترش فضای سبز و کمربندهای فضای سبز در شهرها و کلان‌شهرها است.

آقازاده بیان کرد: در شهر اراک از حدود 2 دهه پیش برای تکمیل کمربند فضای سبز اقدامات خوبی انجام شده که از گردنه سیبک آغاز می‌شود و نوار شمالی شهر را در برمی‌گیرد و بیش از 300 هکتار در این زمینه برنامه‌ریزی برای کاشت انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری اراک با توجه به اقدامات مناسب و منطبق با وظایف خود کمربندی شمالی را با تمام توان در دست اقدام دارد و امیدواریم بتوانیم در یکی دو سال آینده کار تکمیل کاشت درختان فضای سبز کمربندی را در اراک به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم و بستر رودخانه های استان در سال گذشته رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، برات امیری اظهار کرد: حفظ حریم قانونی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به منظور حفظ مسیر جریان رواناب و سیلاب و پیشگیری از خسارت به اموال عمومی ضرورت دارد و قبل از هر گونه ساخت‌وساز در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌های استان باید مجوز لازم از شرکت آب منطقه‌ای دریافت و استعلام حدود حریم و بستر آنها انجام شود.

وی گفت: زمین‌های تصرف شده غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌های استان توسط گروه‌های گشت و نظارت زیر پوشش این شرکت شناسایی و با همکاری مرجع قضائی و نیروی انتظامی، رفع تصرف شده است.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: مطالعه و تعیین حدود حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در زمره کارهای جاری این شرکت است و از زمان تشکیل این شرکت در سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود حریم و بستر حدود یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان به صورت سرتاسری مطالعه و شناسایی شده و حدود ۵۸۰ کیلومتر آن علامت‌گذاری شده است.

امیری بیان داشت: استان خراسان‌شمالی شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن را رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم تشکیل می‌دهند که در سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم استان لایروبی و بازگشایی شده است.

کد خبر 739642

دیگر خبرها

  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • کاشت یک میلیون و ۱۸۳ هزار بوته گل در شهر اراک
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود
  • باغ خزندگان، موزه صدف‌ها و باغ پرونه‌ها سه فضای بکر و جذاب در ناژوان اصفهان
  • نقش میکروموبیلیتی در ترویج عادات پایدار حمل‌ونقل در شهرها
  • توزیع ۹۰ تن آسفالت در منطقه یک اراک