Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: حجاب از واجبات الهی بوده و صحبت درباره اختیار یا اجباری بودن آن بی‌معنا است و تنها فقها می‌توانند درباره آن حکم و نظر دهند. ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از افرادی که صلاحیت لازم را برای اظهارنظر درباره حجاب ندارند اظهار داشت: نباید بدون داشتن تخصص و علم کافی درباره موضوعی اظهارنظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دخالت افراد غیرمتخصص را در زمینهٔ حجاب اشتباه خواند و افزود: مسائل دین را باید از فقهای دین جویا شد و نمی‌توان در مورد حلال و حرام، بدون داشتن اجتهاد و علم کافی برای مردم دستورالعمل صادر کرد.

استاد برجسته حوزه تأکید کرد: حجاب در اسلام نیز مسئله‌ای است که تنها فقها می‌توانند درباره آن نظر بدهند و هرکس نمی‌تواند به آسانی درباره آن حکم صادر کرده و در جامعه اظهارنظر کند.

وی تعداد آیات قرآن کریم را درباره حجاب 11 آیه دانست و تصریح کرد: حجاب یک واجب الهی است و در 11 آیه در قرآن کریم درباره آن صحبت شده و بحث درباره اجباری‌بودن یا نبودن آن یک امر عبث است.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: همان‌گونه که ما درباره مسائل شیمی و فیزیک نظری نمی‌دهیم چون تخصصی در آن نداریم، کسانی که تخصصی در مسائل دین ندارند نباید در این امر دخالت کرده و نظر دهند.

وی حکم اختیار یا عدم اختیار دادن درباره واجبات الهی را بی‌معنا خواند و گفت: حجاب از واجبات الهی بوده و صحبت درباره اختیار یا اجباری بودن آن بی‌معنا است و تنها فقها می‌توانند درباره آن حکم  و نظر دهند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم، راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند.
آیت الله میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است

وی گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه اصولگرا: دختری که از ترس پلیس و به اجبار حجاب می زند، در اولین فرصت، کشف حجاب می کند
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد