Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:53:59 GMT

فعالیت مراکز نیکوکاری در جوار مساجد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۷۱۷۵۷

فعالیت مراکز نیکوکاری در جوار مساجد

خبرگزاری شبستان: رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: امروز مساجد می‌توانند درمان همه آسیب‌های اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، پرویز فتاح در همایش سالانه «خادمان بهشت» بر لزوم آباد کردن مساجد تاکید کرد و گفت: نماز صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء باید با حضور گسترده مردم در مساجد برپا شوند زیرا که شیعه امیرالمومنین (ع) هستیم و زیبنده نیست که مساجد ما کم‌رونق و نامنظم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با تاکید بر توجه به فضای مساجد، گفت: امروز با دوران گذشته تفاوت دارد بنابراین مساجد باید جوان‌پسند باشند و فقط مکانی برای اقامه نماز سالمندان نباشند زیرا اگر مساجد پاسخگوی نیازهای جوانان هم باشند حضور آنان در مساجد افزایش می‌یابد.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به محوریت مساجد در دوران گذشته در رسیدگی به مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» با مرکز رسیدگی به امور مساجد، تلاش کرد که مساجد محور انجام این اقدام باشند و در حال حاضر هم سعی ما در این راستا است که مراکز نیکوکاری را در کنار مساجد برپا کنیم.

 

فتاح خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک هزار و 200 مسجد را مرکز نیکوکاری قرار داده است و سعی می کند تا مدیران آن از معتمدین مساجد باشند تا مردم با مسجد و آنان مرتبط شوند.

 

وی همچنین بر بهره‌گیری کمیته امداد امام خمینی (ره) از ظرفیت مساجد، ائمه جمعه، جماعات تاکید کرد و گفت: معتقدیم بهره‌گیری از ظرفیت علما و روحانیون از اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد این هستیم که سیستم‌های اداری توان پاسخگویی به بسیاری از مشکلات مردم را ندارند اما مساجد با توجه به اینکه خاستگاه انقلاب بوده‌اند می‌توانند بسیاری از مشکلات را ریشه‌کن کنند و انقلاب اسلامی را تداوم ببخشند.

 

فتاح از خادمان مساجد خواست برای نگهداری مساجد و نظافت آن‌ها تلاش کنند و گفت: این نوع از خدمت در واقع کاری است که در آن با خدا معامله می‌کنیم و ما هم وظیفه داریم تا از خادمان مساجد حمایت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر مساجد ما محراب، شبستان و سیستم‌های صوتی و آراستگی‌شان مورد توجه قرار گیرد حضور مردم در آن‌ها بیشتر می‌شود زیرا در دین ما توجه به این نوع از آراستگی تاکید شده است و توجه ما به این محورها در واقع نشان از شیعه بودن، پیرو امیرالمومنین (ع) بودن و انقلابی بودن‌مان است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اینجانب در حال حاضر عضو شورای آسیب‌های اجتماعی هستم و در جریان بسیاری از این آسیب‌ها نیز هستم و می‌توانم با قاطعیت بگویم مساجد می‌توانند بسیاری از این مشکلات را درمان کنند زیرا مسجدمحوری شفای دردهای اجتماعی است بنابراین من توصیه می‌کنم برای زینت مساجد و پررونق بودن آن‌ها باید تلاش کنیم.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)

رییس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضویت یکی از اعضای شورای شهر به دلیل تخلف و داشتن پرونده قضایی، تا اطلاع ثانوی تعلیق و از حضور در شورای شهر منع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل  از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور در این خصوص افزود: بر اساس پرونده قضایی نامبرده در شعبه 102 کیفری بندر امام خمینی (ره) با اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال و عضویت در شورای شهر برای وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بی‌قانونی و ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه را برنمی‌تابد، افزود: بر این اساس با هر گونه تخلف بدون توجه به القاب و عناوین افراد برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دادگستری خوزستان طی یک‌سال اخیر در راستای مبارزه با فساد اداری چندین مدیر در استان را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد